|
Spændende nyheder fra Panerai eller hvad? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Spændende nyheder fra Panerai eller hvad? (/showthread.php?tid=63178) |
Spændende nyheder fra Panerai eller hvad? - Rasmus_phpbb3_import15704 - 29-06-2004 Har fra min lokale dealer hørt rygter om interessante nye modeller der allerede bliver diskuteret heftigt. Der skulle være tale om to modeller med (foreløbige?) ref. numre der er PAM0005 og PAM0000. Han siger, at det bliver ure der ligger tæt opad de historiske modeller (base eller luminor?) med fast bagkasse (perfekt......) og logo på skiven a la 195´eren. Er der nogen der ved mere? Hvad sker der? Hvornår? Scans? Hvad er forskellen på de to? Prisniveauer? Det lyder spændende. Men er det blot på rygtestadiet? hilsener, rasmus Personligt - H??gen - 29-06-2004 Ærligt...jeg synes det er et særdeles underligt træk fra Panerais side. Især, at prisen ligger så meget under, hvad en normal Luminor og Luminor Marina koster. Er det ikke at snyde folk, der har investeret i PAM111/112 at sæge disse "Nouveau Logo" for næsten 8.000,- under 111/112-listepris? Hvorfor skulle jeg købe en 111/112 UDEN OP-logo og til HØJERE pris? Der findes - IMO - kun én slags "logo"-Panerai og det er de modeller, der blev produceret fra 1993-1996. Disse blev samlet i Firenze, kvailitetskontrolleret af Mario Paci i "The True Florenze Spirit" og ikke som nu på samlebånd i Neuchatel. Jeg er ikke i tvivl om, at disse pre-Vendome logos vil stige i pris, idet mantraen blandt samlere er "the older the better". "Nouveau logo" eller hvad vi nu skal kalde disse meget sære modeller kommer med luminovabelægning og "pæne" markeringer. Man vil stadig kunne se forskel på de to, specielt på den flotte gyldne patinering på visere/markeringer. Jeg er selv ejer af PAM195 - glad for den, specielt fordi mit navn er præget bagpå fra fabrikkens side - men jeg anser heller ikke denne model for at være "logo". Med dette sagt...så har jeg bestilt en 0000...Curiousity Killed the Cat. er PAM0000 så egentlig en - Rasmus_phpbb3_import15704 - 29-06-2004 PAM112 med et logo placeret på skiven samme sted som 195´eren? Og PAM0005 en PAM111 med tilsvarende logo? Ingen andre forskelle? Samme værk? Stadig see-through bagkasse? Min personlige mening er, at et logo på skiven på et base vil skade det flotte enkle design på skiven. Men det er jo smag og behag. Prisstrategien lyder besynderlig. Kan målet være at blive et langt mere mainstream ur qua en lavere pris? I så fald er det en ekstrem farlig strategi (risiko for at miste Panerai loyale kunder) og der burde være et par Panerai marketing folk der sidder og ryster i bukserne........... Men spændende at følge. Her er et billede >>> - Guest - 29-06-2004 Re: Personligt - Guest - 29-06-2004 Hªªgen Skrev:Med dette sagt...så har jeg bestilt en 0000...Curiousity Killed the Cat. Hvor har du bestilt ? Hos Klarlund eller ?? Re: Her er et billede >>> - ebsilon - 29-06-2004 Anonymous Skrev:Jeg kan desværre ikke se billedet - sorry Vil du ikke godt prøve at sætte det ind igen? Hej 2004 logo - DF - 30-06-2004 Der er en masse rygter der fiser rundt derude. Nu forlyder det ubekræftet at der laves en PROTOTYPE run på 20 styk af hver med fast bagkasse, der har logoet, og den nominelle G-batch kommer til at køre med glasbagkasse... Og at den ny logo kommer til at køre som normal serie freover. Men kan 100% følge dig Kristian vedr. 111 og 112. I mine små barneøjne er det også kun Base der i denne forbindelse er interessant (0000) - den har i det mindste parallel til den originale 5218-201/A (logo). Marinaen er ikke interessant med mindre den er i PVD....., ik' Kristian Prisen er jo god, men fatter ikke deres "strategi" her, men de får jo skudt 500 á ca 15.500 + 1.000 á ca 16.762 = 7,75 + 16,75 = 24,5 mill..... not bad! De sælges iøvrigt kun igennem Panerai's boutiques, som i øjeblikket bestormes af Paneristi's, de stakler. Kontakinfo findes på deres hjemmeside. |