|
Sea-Dweller VS. Sub - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Sea-Dweller VS. Sub (/showthread.php?tid=63163) |
Sea-Dweller VS. Sub - Guest - 24-06-2004 G´dag jeg står her og har tænkt mig at købe mig mit drømme ur - nemlig et Rolex. Desværre er det jo bare sådan at det ofte - også for mig - at det er ens økonomi og bedre halvdel der sætter grænse for ens køb (men ik' drømme - HeHe Nej, jeg er i den situation at jeg nu endelig vil købe mig det her ur, men er stadig i tvivl om om det skal være det ene eller det andet. Her tænker jeg på Sea-Dwelleren eller Sub'en. Jeg kan bare ikke bestemme mig. Det går bare ikke at købe begge - øv oz! Jeg ved godt at jeg aldrig kommer ned på 1220m som Sea-Dwellern kan klare og folk si'r at det er helt åndsvagt at købe dette ur - men bare ikke for mig. På den anden side så kommer jeg heller aldrig ned på 300m, så jeg synes ikke at det skal være det med anvendeligheden det skal afgøre valget. Jer som ved en masse om Rolex, hvad er forskellen på Sea-Dwelleren og Sub'en? Er der nog dimensions forskelle på de to modeller - her tænker jeg på dia., tykkelse osv. Findes der nogle billeder på de to ure i profil osv.,osv.... Hvilken model har første prioritet hos kendere som jer? HJÆLP!!!! Tak - Møller Re: Sea-Dweller VS. Sub - Elmer - 24-06-2004 Sea Dweller helt klart Sea Dweller!!! Det er bare ur. Det tåler meget mere end Sub. Skal man dykke dybt og med blandingsgas (Helium+Ilt) skal man også i tryktank efterfølgendene og det kan Sub"en ikke tåle. Glasset springer af pga. Heliumen, som er tyndere end luft og kan sive ind i uret.. Derfor er der" Escape "ventil på Sea Dwelleren... Iøvrigt er jeg ikke så vild med linsen over datoen.. Men det er jo smag og behag. God Sea Dweller sommer :o) Sub. u. dato - karoma - 24-06-2004 Men så kunne man vælge sub. u. dato, som jo fortsat er den "rigtige" udgave, der er næsten uændret siden 1959. Vælg helst den gl. ref. 5513 eller snup den nye ref 14060M. Et pragtfuldt, meget harmonisk udseende ur (har selv et, som jeg er super glad for). Tjek evt. oysterworld.de og rolexsamler.dk. Jeg tror i øvrigt ikke, du skal vælge uret efter om det ene kan "gå" længere ned end det andet. Dykkerure er ligesom 4-hjulstrækkere; de anvendes hovedsageligt af folk, der ikke udnytter den særlige anvendelsesmulighed - jeg er selv en af dem. Læs i den forbindelse artiklen om dykkerure i den seneste udgave af tidsskriftet "Dyk", hvor dykkerure bl.a. bekskrives som overflødig udrustning i dykkerhenseende, fordi de i dag er blevet overhalet indenom af dykkercomputere. check evt. også på - Rasmus_phpbb3_import15704 - 24-06-2004 <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.bjsonline.com">www.bjsonline.com</a><!-- w --> der er en artikel der sammenligner SD med sub (gå ind under rubrikken "articles"). rasmus Re: Sea-Dweller VS. Sub - MikaelHansen - 24-06-2004 Hvis du ikke er prof. dykker el. lign. er hele dybdeproblematikken i princippet uden betydning ... Når det er sagt, så vælg Sea-Dwelleren ref. 16600. Den er kun ganske få tusinde kroner dyrere end Submarineren (med dato) - ref. 16610. Jeg har begge to, men må indrømme at Sea-Dwelleren bare er mere lækkert, måske fordi det er "lidt anderledes", kraftigere og en smule mere "sjældent". Sidstnævnte skyldes, at der findes flere der har valgt og vælger Submarineren end Sea-Dwelleren.... Hvis du gerne vil "spare" 7-8000 kr. på investeringen i et nyt Rolex tool watch, så er Submarineren uden dato - ref. 14060M et rigtigt godt valg/alternativt. Det er ikke helt så "voldsomt" som Sea-Dwelleren ... men huske at følge hjertet ..selvom pengepungen uvtivlsomt også spiller en væsentligt rolle SD vs. Sub. - Mikael L._phpbb3_import15700 - 24-06-2004 kassediameteren er den sammen men lysningen er mindre, ca. 1 mm. på SD og skiven derfor mindre, hvilket kan få uret til at virke mindre. ligeledes er kassen 1 mm. tykkere på SD-en, så du bliver nødt til at stå med begge ure i hånden før du vælger. 1 mm. her og 1 mm. der lyder måske ikke af meget men synes en hel del. Mikael Re: Sea-Dweller VS. Sub - Anders K - 24-06-2004 MikaelHansen Skrev:Hvis du gerne vil "spare" 7-8000 kr. på investeringen i et nyt Rolex tool watch, så er Submarineren uden dato - ref. 14060M et rigtigt godt valg/alternativt. Hvad er egentlig listeprisen på SD 16600, Sub (dato) 16610, og Sub (u/dato) 14060M? - Kim.A.S.I - 25-06-2004 Listeprisen på de 3 modeler. 16600 Sea-Dweller 4000. 31 700,-dkr. 16610 Sub. 30 500,-dkr. 14060M Sub. 25 600,-dkr. Vh Kim.A.S.I Personligt - H??gen - 25-06-2004 Jeg foretrækker absolut 16600 Sea-Dweller fremfor hvilket som helst andet moderne Rolex. Selvfølgelig har jeg ikke behov for at dykke til 1220 meter, jeg har heller ikke brug for gangreserve indikator, kronograf eller andre finesser på mine andre ure, men tænk hvis vores biler KUN kørte frem og tilbage og ikke tilbød os alt det andet "lir". Hele Casio G-Shock kollektionen lever netop af mænds "gadget"-fetichisme, selvom 99,99% kun bruger tids- og dato-angivelserne på uret. Jeg kan godt lide hele den "overall feel" af soliditet på Sea-Dwelleren, og idet jeg ikke er vildt begejsret for cyclops-øjet over datoangivelsen, så er Sea-Dwelleren endnu mere at foretrække for mit vedkommende. Denne extremt solide konstruktion er oprindeligt skabt for at kunne holde vandet tilbage i 1220 meter, og i det lys kan jeg godt forstå at mange - selv vand-sky personer - tiltrækkes af disse extreme dykkerure. helt enig - Mikael L._phpbb3_import15700 - 25-06-2004 SD er et no-nonsense ur, og bussemanden på Subben er helt klart æstetisk ukorrekt, hvorfor fan` kan de ikke sætte den på indersiden ligesom omega og Panerai?, eller fjerne den helt og udlevere en førerhund til dem som ikke kan se datoen uden? Mikael |