|
gamle swatch ure - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: gamle swatch ure (/showthread.php?tid=62926) Sider:
1
2
|
gamle swatch ure - Moshe-Dayan - 26-04-2004 Jeg er i besiddelse af to 90 swatch chronograf ure. kaldet goldfinger og wallstreet . Er der nogen der kender værdien af disse eller hvor man kan finde ud af det? mvh Moshe PS: er eterna ure noget værd - pibeib - 26-04-2004 Et af de bedste steder for (nye) Swatch-ure på nettet er <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.legends-inc-watches.com">www.legends-inc-watches.com</a><!-- w -->. Der kan du se at en ny crono koster $80-90. Så vidt jeg husker udgik Goldfinger sidste år, så den er ikke så gammel. Wallstreet kender jeg ikke. Der er masser af samlere af Swatch, så det er da ikke umuligt at nogle vil give mere end nyprisen for dem. Check evt. ebay. Der bliver handlet Swatch hele tiden. mvh Ib Re: gamle swatch ure - Guest - 26-04-2004 Moshe-Dayan Skrev:Jeg er i besiddelse af to 90 swatch chronograf ure. kaldet goldfinger og wallstreet . Er der nogen der kender værdien af disse eller hvor man kan finde ud af det?Ja Eterna er et absolut godt mærke. Måske lidt underkendt, men med gode værker og fine designs, modeller som Eterna matic (specielt model 3000) var det fladeste automatværk da det kom omkring 1962, Eterna Kontiki serien er fin og deres genudsendelser af gamle serier ligger i meget høje priser. Søg ebay for at se hvad der er. En Eterna Matic 1000 i stål vil man i pæn stand kunne få for ca 80-100 Euro, en model 300 for ca det dobbelte mindst i brugt stand, chronographer og guld væsentligt dyrere. Også dame ure kan være fine, Golden heart f.eks. Du får lige et par billeder af en fin gammel eterna chronograph (Valjoux 22): fejl - hannover_dk - 26-04-2004 fejl - Mathias - 26-04-2004 Eterna - er det det samme mærke, som også laver skjorter? - hannover_dk - 26-04-2004 Mathias Skrev:Eterna - er det det samme mærke, som også laver skjorter?Som du da kan - og måske trumpeter som også dukker op når man søger på mærket. Og inden du kommer for godt i gang kan lige tilllægges at NEJ Omega har ikke noget med fedtsyre at gøre her i forummet Iøvrigt til spørgeren som spurgte til Swatch kombineret med spørgsmålet om Eterna - så kan vi lige sige at de tilhører samme gruppe (Firma) og med til den hører jeg ved ikke hvor mange af de gamle værks fabrikker, nu under navnet ETA ligesom Porche design m.m. er i gruppen Re: gamle swatch ure - hannover_dk - 26-04-2004 Moshe-Dayan Skrev:Jeg er i besiddelse af to 90 swatch chronograf ure. kaldet goldfinger og wallstreet . Er der nogen der kender værdien af disse eller hvor man kan finde ud af det?Der kom lige et wallstreet swatch på ebay. Det har ingen speciel pris endnu og bliver sikkert ikke dyrt, men her kan du da få et indtryk af det ved at søge på ebay Der var du heldig... - Sigurd Jensen - 26-04-2004 Netop modellerne Goldfinger og Wall-Street er blandt de mest eftertragtede swatch modeller gennem tiden. Især Wall-Street modellen har vist dig at indbringe styrtende summer... På den sidste samler-auktion jeg deltog i, i Geneve var der en Sort Wall-Street model der indbragte ca. DKK 15000. Næsten uhørt for et swatch ur! Så, så længe man finder de rigtige kunder (læs: samlere), vil man sagtens kunne få en god pris. Goldfinger indbringer ikke nær så meget. Som før nævnt er det produceret i længere tid! Måske DKK 5000 hvis du er heldig og finder en køber fra en af emiraterne. Håber at alt dette var lidt opklarende! Mvh Sigurd Citat:Jeg er i besiddelse af to 90 swatch chronograf ure. kaldet goldfinger og wallstreet . Er der nogen der kender værdien af disse eller hvor man kan finde ud af det Re: Der var du heldig... - hannover_dk - 26-04-2004 Sigurd Jensen Skrev:Netop modellerne Goldfinger og Wall-Street er blandt de mest eftertragtede swatch modeller gennem tiden. Især Wall-Street modellen har vist dig at indbringe styrtende summer... På den sidste samler-auktion jeg deltog i, i Geneve var der en Sort Wall-Street model der indbragte ca. DKK 15000. Næsten uhørt for et swatch ur!Ja det lyder dyrt for et wall street med disse 15.000 kr men jeg har ikke spor forstand på Swatch, kan bare se på nettet at der er to nye (New in box)(fra 90 / 91 til salg til noget med 500 dkk op til 1000 dkk inkl. dk moms (hvilket jeg da også synes er meget for dem, men langt op til de 15.000 som så må være meget speciel, men her er i alle fald links til wall street som ser sort ud, så værsgo til børsmæglerne http://www.squiggly.com/swatch/p/search/ fantastisk må jeg sige - Moshe-Dayan - 28-04-2004 det var dog fantastisk - jeg erhvervede de 2 modeller for mange år siden og har næsten den komplette swatch chronograf samling fra de tidligige halvfemser. Sig mig sigurd jeg har i min samling også et andet swatch chrono der skulle være af værdi - siger modellen : rollerball dig noget? Den version jeg har af wall street er helt sort . men jeg formodede at goldfinger var af højere værdi - der kan man bare se . men jeg vil tage din ide med emiraterne op enddog om det skulle tage mig 6 dage at sælge det. på forhånd tak moshe |