Urdebatten / Urforum
Mit Marcello C. Nettuno 3 (billeder) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Mit Marcello C. Nettuno 3 (billeder) (/showthread.php?tid=62886)

Mit Marcello C. Nettuno 3 (billeder) - Mathias - 18-04-2004

Hej,

jeg ville lige bruge lejligheden til at vise lidt billeder af mit Marcello C. ur.

Det er et lækkert "submariner-ur" med et nogenlunde standard ETA urværk. Går ca. 5 sek/dag for langsomt, men jeg regner med at få det justeret snart.
Der medfølger en lækker stål kæde, men jeg er også glad for min James Bond NATO rem! Den er rigtig behagelig, og giver uret et "militært" look.

Hvad syntes I?

İmage

İmage

İmage

hmm, jeg synes det minder mig om noget, jeg har set før... - Christian Ehlers - 19-04-2004

Selv ikke kopimagerne i Østen kunne lave en bedre kopi! Beklager, Mathias, designtyveri er bare ikke mig..

- Mathias - 19-04-2004

Ok, det kan godt være, at det er en form for kopi af et Rolex, men det er dog stadig med fabrikantens eget navn, og uret indeholder et "rigtigt" urværk, og generelt i meget god kvalitet. Jeg har læst anmeldelser, hvor det er blevet sammenlignet med Omega og selveste Rolex!

Det er mit første urkøb, og jeg haved ikke lyst til at brænde fingerne ved at give næsten 10 gange så meget for et nyt Rolex Sub!

Desuden er jeg på SU, så det siger vel sig selv Icon_e_biggrin

marcello c - ravnsholt - 19-04-2004

Hej, jeg synes det er lidt unfair at kalde det et direkte plagiat af Rolex, jeg synes faktisk det er et ret lækkert ur til en menneskelig penge.

Iøvrigt mener jeg at Marcello C har fået en eller anden pris for sine ure "Goldene Unruh" eller noget i den stil. Hvad der så lige ligger i denne udmærkelse ved jeg ikke. Måske er der nogle af de kloge hoveder her på forummet der kan belyse dette.

At man så har lånt designelementer fra Rolex er uomtvisteligt, men det ser man adskillige andre producenter gøre.

Jeg skal nok få på hattepulden for dette, men bare bring it on!

Venlige hilsener Peter

Flot ur... - karoma - 19-04-2004

Du har købt et flot ur. At du så midt i de glade SU-dage har fundet et ur, der oven i købet også er økomimisk overkommeligt, er bare en gevinst mere. Lad dig ikke kue af det sidst fjollede, anomyme spørgsmål. For gad vide hvor mange ure, der blev handlet, hvis alle spørgsmål i dette forum skullle resultere i en handel. Hvad har man ellers et forum som dette til...?

Det ville vel se pænt ud hvis du som gæst præsenterede dig - hannover_dk - 19-04-2004

Anonymous Skrev:Er du den Mathais der spørger om 100 forskellige ure men alligevel aldrig køber dem du spørgen om?
specielt når du som her beder om identification på en reguler bruger ville det være klædeligt at du ikke bare stod som anonym gæst selv. De tilmeldte brugere kan man jo trods alt kan gå ind og se lidt om hvis man selv er bruger, ikke meget men lidt dog. Icon_e_biggrin
Helt OK ur, vist med stjåle elementer i høj grad, men næppe noget som Rolex vil anvende tid og kræfter på ophavsretsmæssigt (gæt fra min side)
Slemt er for alvor de so kopiere, med Rolex navn og alt. Det er ikke umuligt at det, når Mattias er gennem SU og andet, kan føre til ønsket om en sub, men dette er sikkert med ETA et rimeligt godt ur, der nok skal bære ejeren igennem i den tid det kræves

Re: Det ville vel se pænt ud hvis du som gæst præsenterede d - morgan - 20-04-2004

John,

Han er banned nu. Icon_e_smile

Morgan

Tillykke med det - Daniel - 20-04-2004

Jeg synes det ser fint ud, og det er sikkert et rimeligt kompromis mht kvalitet og pris man indgår.

Hvad koster sådan en svend? Evt bare nypris såfremt du ikke vil ud med det.

Mvh
Daniel

- Mathias - 20-04-2004

Uret kostede €400 i Tyskland - det kan ikke fås i Danmark.

jeg kender godt det med SU - Chr E - 20-04-2004

og det er specielt ikke morsomt, hvis man har lækre/dyre ure som hobby. Alt respekt for at gå på kompromis i stedet for at spare op til drømmeuret - men nu udbad Mathias sig vores andres meninger om Marcello C uret - og det fik han.