Urdebatten / Urforum
Brugt Sub eller GMT - men hvilken - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Brugt Sub eller GMT - men hvilken (/showthread.php?tid=62414)

Sider: 1 2

Brugt Sub eller GMT - men hvilken - jensebhansen - 03-01-2015

Hej

Har i en del år drømt om enten at eje et Sub eller en GMT, men har endnu ikke fået taget mig sammen til at gøre investeringen. Jeg her helt "newbie" her på forumet, og har følgende sprøgsmål om emnet:

1) Hvis budgettet er 30-35.000,- hvilken Sub med dato eller GMT (antager at alle GMT'ere har dato) skal jeg gå efter? Er godt klar over at budgettet ikke er til et nyt, men det er også ok.
2) Køb af et brugt Rolex kan være risky business, derfor er jeg kun interesseret i at handle ved en seriøs forhandler, så hvor skal jeg kigge?
3) Jeg ser et ur af denne kaliber som både brugs-kunst, jeg har gælde af i hverdagen, men samtidig også som en investering, der er sjovere end bare at have pengene i banken, så med det in mente, hvilke af de to typer ure er den bedste investering, eller er det et fedt?

På forhånd tak,
Jens

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - pdj - 03-01-2015

Hej Jens,

Af seriøse forhandlere af brugte Rolex kan jeg nævne dreamwatch.dk, timetowatch.dk, chrono.dk og topwatch.dk. Jeg har selv handlet med Dreamwatch 2 gange og en enkelt gang med Topwatch, og har kun positivt at sige om begge. Anbefaling herfra.

Om du skal gå efter Sub eller GMT må være et spørgsmål om smag, og om du ønsker GMT-funktionen.

Som investering er ure generelt en dårlig idé medmindre du er ekspert på området. Brugte Rolex holder dog prisen pænt.

Mvh
Peter

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - KimT - 04-01-2015

Det er svært at spå, men som tiderne er i dag holder alle Rolex sportsmodeller prisen fornuftigt når den første kantstensafskrivning er taget. Det er lidt smag og behag hvilket man skal vælge, da både GMT og Sub er fine og eftertragtede ure, men skulle jeg personligt vælge et (med dit budget) ville jeg prøve at finde enten et 16610 (Sub med dato og udgået model) eller et 14060 (Sub uden dato og udgået model)

De fleste fine brugthandlere vi har i DK kan hjælpe dig og mange af dem har også disse modeller på lager.

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - KimT - 04-01-2015

Og selvfølgelig Icon_welcome

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - D.Sandberg - 04-01-2015

Velkommen til.
Ta' et kik på det 14060M fra '12 Mads har på timetowatch.DK

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - Morten Bekker - 04-01-2015

Det er fede på hver ders måde Icon_e_smile Icon_smil
İmage

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - jensebhansen - 05-01-2015

Hej alle

Tak for input - jeg vil holde lidt øje med markedet.

Efterfølgende har jeg også fået øje på Tudor Pelagos, der virker som et godt og solidt ur, hvor man får meget for pengene, hvis man læser om det på nettet - ok, man får ikke et in-house Rolex værk, men måske er det ikke livet om at gøre det for mig. Måske tiltaler det mig måske også at Tudor'eren er lidt mere anonym og underspillet.

Nå, ja og i samme stil, så kunne et IWC 3536 og være en mulighed Icon_e_smile

Nå, men vi må se hvor det lander.

Mvh
Jens

Brugt Sub eller GMT - men hvilken - Lundberg - 05-01-2015

Har siddet i den samme situation og jeg kiggede også på Tudor, men endte tilbage på Rolex og valgte en Rolex Explorer II 16570.

Valgte explorer II på grund af..

1. Brugt Rolex holder værdien bedre end en ny Tudor pelagos. Rolex investere stort i at vedligeholde deres brand.

2. Explorer II er kendt som den mere diskrete og anonym rolex på grund af dets anderledes bezel eller hvad man kalder det på dansk..

3. Explorer II har det samme urværk som de brugte gmt du ser på, 3185.

4. Prisen ligger nede omkring de 25-30 000 hos danske forhandlere.

Har haft min Explorer II i et halv år nu og er stadig imponeret.

Men det er så forskelligt fra person til person når det kommer til ure.

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - jensebhansen - 07-01-2015

Hej Lundberg

Synes Pelagos er et flot ur, der får en ganske god omtale - selvom nogle synes der er for ringe at man kun får et ETA værk til den pris, som så måske på sigt er billigere at servicere. Må dog tilstå at pilen også er begyndt at pege tilbage op Rolex.

Og, tak for dit indspark mht. Explore II; i første omgang synes jeg uret ser lidt "fersk" ud med den lyse lynette, når det sammenlignes med Sub eller GMT, men jeg kan godt se, at det gør uret lidt mere diskret, så det komme med i mine overvejelser.

Mvh
Jens

Re: Brugt Sub eller GMT - men hvilken - Stoffer - 08-01-2015

Ok, men lige til info så er det ikke bare et standard ETA 2824 de smider i Pelagos (som der fx sidder i mange mikromærker). Det har altså fået "en tur" af Tudor inden de smider det i