Urdebatten / Urforum
Like - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Like (/showthread.php?tid=62377)

Sider: 1 2

Like - Stensbjerg - 28-12-2014

Er der mulighed for eller tanker omkring
At bygge en like funktion på forummet herinde i fremtiden. Icon_question

Re: Like - cfnissen - 28-12-2014

Stensbjerg Skrev:Er der mulighed for eller tanker omkring
At bygge en like funktion på forummet herinde i fremtiden. Icon_question

Enig. Det ville være en god måde at kunne give et lillie,,hurtigt bifald til et indlæg. Håber, at det kan lade sig gøre.

Claus

Re: Like - Pedellen - 28-12-2014

Jeg har spekuleret over det selvsamme her for ganske nylig. Kommer ofte "for sent" til at kommentere for blot at finde ud af at andre har sagt det jeg mener. En like funktion ville være fin.

Re: Like - KimT - 28-12-2014

Jeg har overvejet det, men kom frem til konklusionen at det vil nedbringe antallet af indlæg, da mange tit vil trykke "Like" istedet for at skrive et hurtigt svar. Og jeg foretrækker indlæg med kommentarer tilknyttet Icon_e_wink Derudover er der ikke lavet en teknisk løsning til denne type forumsoftware jeg finder god nok til at ville bruge det. Alle de muligheder der er, er lidt halve løsninger og det er ikke godt nok.

Re: Like - KimT - 28-12-2014

Og jeg smider lige tråden ned i underforummet for information og praktiske spørgsmål om ItsTime Icon_e_wink

Re: Like - Avantismo - 28-12-2014

Jeg liker alligevel det meste.... Icon_e_biggrin1

Re: Like - T.Hansen - 28-12-2014

Er klart tilhænger af likes hvis de er tilknyttet en kommentar. Facebook er et glimrende eksempel på tråde som tit og ofte er overfyldt med "syntes godt om", uden nogen egentlige kommentarer tilknyttet tråden.

Lidt ærgerligt i min bog, men her er jeg sikkert meget alene Icon_e_wink

Re: Like - pbr - 29-12-2014

Hellere et "like" end en intetsigende kommentar, der kun har til formål at gøre en tråd længere og mere uoverskuelig !!

Re: Like - KimT - 29-12-2014

Efter min mening er en kommentar som "fedt ur - tillykke med det" mere personlig idet folk har taget sig tiden til at lave et indlæg ifht. et tryk på "Like" og netop den mere personlige interagering er for mig essensen af et onlinefora og noget som går lidt tabt på f.eks Facebook når folk trykker "Like" istedet for at kommentere. Det er noget jeg som nævnt har tænkt over siden Claus T. nævnte det for mig for over et år siden og hver gang kommer jeg frem til, at var denne funktion tilstede ville der gå noget tabt (ifht. min ide med et fora som dette)

Og som skrevet i indlægget højere oppe så er de "mods" (software addons) med denne funktion der findes, ikke særlig gode. Eller det vil sige - ikke gode nok til at jeg vil bruge dem.

Re: Like - D.Sandberg - 29-12-2014

Jeg er også rimelig sikker på, at likes vil kvæle forummets aktivitet.
Selvfølgelig vil de meget aktive medlemmer stadig poste, men det vil stadig falde og man mister muligheden for at startet en evt. God samtale / diskussion ud fra en kommentar.