|
Hvad gjorde dig til........ - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvad gjorde dig til........ (/showthread.php?tid=62338) |
Hvad gjorde dig til........ - KimT - 20-12-2014 Hvad gjorde dig til urnørd/tosse? Jeg tænker ikke så meget på din løbende udvikling, men det der helt konkret gjorde at du begyndte at kigge nærmere på ure. Var det en reklame, var det venner og bekendte, eller måske noget du faldt over på internettet? For mit eget vedkomne var det da jeg fik et Seiko i 30 års fødselsdagsgave og måtte hjem og Google armbåndsure. En ny verden åbnede sig meget hurtigt og jeg har ikke kigget tilbage siden Og så selvfølgelig et billede af uret som får skylden. (og som jeg stadig har
Re: Hvad gjorde dig til........ - khbk - 20-12-2014 Min morfar havde et meget flot ur. Det var guld med krokodillerem. Da han døde, skulle jeg arve uret - men det var pist væk. Ingen ved hvor det blev af. Men jeg har en erindring om dette ur, og et indre billede af, hvordan det så ud, selvom jeg ikke har set det siden jeg var omkring 16. Jeg har ledt og ledt efter et ur, som svarede til min forestilling, og det bedste bud er dette ur, blot med lys skive. ![]() Billedet har jeg fundet på nettet. Hvis nogen skulle se et lignende ur, må de gerne lade mig det vide, for det var det, som lagde kimen til min interesse for ure. Jeg har så hele mit liv været opmærksom på ure, men vil dog ikke betegne mig som hverken urexpert, -samler eller -nørd Men jeg vil nok mene, at en vis viden om ure, bør høre til ens almene viden. / Kristen Hvad gjorde dig til........ - Sociologen - 20-12-2014 For mit vedkommende skal vi tilbage til 2007... Nej 2006. En af mine gode kammerater havde fået nyt job, og han ville købe et godt ur til at markere begivenheden. Han var fast fokuseret på at erhverve sig et Seamaster James Bond-edition, og han ville have mig med til at forhandle prisen for ham. Vi kiggede i Hvelplund og Klarlund på Strøget. Ret hurtigt blev vi enige om, at uret - der skulle følge ham resten af livet, og som han stadig bærer dagligt - ikke skulle være en James Bond-franchise. Så det blev til en almindelig Seamaster 300M (mekanisk værk, selvfølgelig) bestilt og købt i Hvelplund, som var til at handle med. Jeg var dybt misundelig, men havde et Storm-ur, som jeg havde båret dagligt siden sommeren 2001. Uret var købt, da jeg en sommerferie arbejdede i bargaden på Kos. Desuden fandt jeg det 'sindsygt' at give så mange tusinde kroner for noget så relativt ligegyldigt som et armbåndsur. ![]() ![]() Det gik så således, at remmen på mit Storm-ur sprang en dag i 2007, da jeg skulle tage et æble fra en skål. Gummiet i lænken var nok blev stift/tørt og flækkede. Jeg ledte i ind- og udland efter en ny lænke, men forgæves. Med fast job og ditto løn, begyndte jeg nu at småkigge efter mekaniske ure - i stadig dyrere og dyrere prisklasser. Og jeg oprettede en profil på urforum.dk. Drømmen var et Planet Ocean... NB! Jeg ejer stadig Storm-uret, så hvis nogen af jer har en lænke liggende, så sig gerne til Re: Hvad gjorde dig til........ - Black Seal - 20-12-2014 Et møde med Claus, Benny m.m. i Bennys kolonihave for snart længe siden. Hvad gjorde dig til........ - jacobzimmer - 20-12-2014 ![]() Her er uret der startede det hele, fik det da jeg var omkring 6 og var på indkøb med min far i det lokale store center. Har altid gået med ur siden den dag jeg fik dette. Ur-interessen har dog altid været en stor del af min familie, og husker tydeligt det omega ur min far gik med da jeg var mindre, det er dog skiftet ud med et rado Re: Hvad gjorde dig til........ - TioMalo - 20-12-2014 Det begyndte med en uheldig (? Vh. John PS. Skøn delfinklokke, Jacob - en total barndomsminde-agtig Re: Hvad gjorde dig til........ - Palleurup - 20-12-2014 Interessen for ure har nok været der, siden min barndom. Jeg husker, at jeg havde set Simon Spies i et ugeblad. Han havde et ur, der viste tiden med røde digital, når der blev trykket på en knap. Det var dog det vildeste, så da jeg så et lignende i et kupon-hæfte, plagede jeg min mor og far indtil jeg fik det. Siden fulgte et utal af ure i mere eller mindre tvivlsom kvalitet, indtil Claus T begyndte at interessere sig mere seriøst for ure. Jeg fulgte ham på sidelinien, med stigende interesse og ønske om et ´bedre`ur. Så Claus må nok tage æren/skylden for, at jeg nu er indfanget i dette skønne univers. Og Per Baun må ubetinget have æren for, at jeg finder stor glæde ved vintage-ure. Hans samling af Omega fik mig drejet i retning af de ældre ure og deres historie. Og selvom jeg idag har nyere ure, er det stadig de gamle ure jeg har den største glæde ved at bære og kigge på. Re: Hvad gjorde dig til........ - jacobzimmer - 20-12-2014 TioMalo Skrev:Det begyndte med en uheldig (? Ja det var sku' ingen rolex til mig, kun et kvarts delfin ur Har du stadig din farfars rolex ?? Re: Hvad gjorde dig til........ - khbk - 20-12-2014 Der manglede lige et billede af mit første ur, ca. årgang 1961. Det blev senere modded med håndmalet skive og strikket rem. Remmen er desværre gået tabt! ![]() ![]() Min store drøm en gang i 60'erne var forøvrigt et Flipper-ur. / Kristen Re: Hvad gjorde dig til........ - D.Sandberg - 20-12-2014 Jeg startede i folkeskolen med at samle på Casio kataloger og har siden da haft det som mikro hobby på siden. Købte et Seamster i 2009 De sidste par måneder er hobbyen så blusset op, som udslæt på kroppen. |