Urdebatten / Urforum
Valg af ur - vi taler deskdivers - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Valg af ur - vi taler deskdivers (/showthread.php?tid=61929)

Sider: 1 2 3 4

Valg af ur - vi taler deskdivers - Chris - 02-10-2014

hej

Jeg havde egentligt besluttet at jeg ville genanskaffe et Omega Seamaster ref 2254. Bilder mig ind at jeg har savnet det, siden det blev afhændet i 2012.

Men når jeg så sidder og kigger på deskdivers i "nogenlunde" samme prisklasse, så bliver jeg jo fristet af andet, så hvad ville være jeres foretrukne valg af
disse 3:

1. Omega Seamaster Ref 2254 - alternativt en nyere co-ax model, foretrækker dog selv både skive, lünette samt lænke på 2254
2. Tudor Black Bay - den røde version fanger mig mest
3. Longines Legend Diver - den har altså noget, og til en ret fin pris

Ordet er jeres:o)

hilsen Chris

Re: Valg af ur - vi taler deskdivers - gmt-geek - 02-10-2014

Chris Skrev:hej

Jeg havde egentligt besluttet at jeg ville genanskaffe et Omega Seamaster ref 2254. Bilder mig ind at jeg har savnet det, siden det blev afhændet i 2012.

Men når jeg så sidder og kigger på deskdivers i "nogenlunde" samme prisklasse, så bliver jeg jo fristet af andet, så hvad ville være jeres foretrukne valg af
disse 3:

1. Omega Seamaster Ref 2254 - alternativt en nyere co-ax model, foretrækker dog selv både skive, lünette samt lænke på 2254
2. Tudor Black Bay - den røde version fanger mig mest
3. Longines Legend Diver - den har altså noget, og til en ret fin pris

Ordet er jeres:o)

hilsen Chris

1. - KLART - Omega'en
2. Longines legend
3. Tudor'en - der er jeg indtil videre kun med på vintage holdet....

Vh. Jon

Re: Sv: Valg af ur - vi taler deskdivers - KimT - 02-10-2014

Alle tre er fede ure - springet i prisklassen er dog ret stort og en Black Bay koster det dobbelte af en LLD på brugtmarkedet. Men til din spørgsmål, så ville min prioriterede rækkefølge være:

Seamaster - LLD - Black Bay.

Black Bay er et fint ur, det har bare aldrig gjort det store for mig med mindre vi taler den blå version (så er det en anden snak)

Re: Valg af ur - vi taler deskdivers - Chris - 02-10-2014

Hej

tak for foreløbige svar:o)

Ja, Longines Legend Diveren er jo noget billigere, jeg synes den er aldeles fremragende prissat.

De 2 andre ligger nok typisk 2-3000 fra hinanden på brugtmarkedet.

hilsen Chris

Re: Sv: Valg af ur - vi taler deskdivers - KimT - 02-10-2014

Chris Skrev:Ja, Longines Legend Diveren er jo noget billigere, jeg synes den er aldeles fremragende prissat.
Jeg har sagt det mange gange og gør det gerne igen. Jeg synes det er et virkelig fedt ur og mit klare valg i det prisleje. Prisen er meget fornuftig IMHO.

Re: Valg af ur - vi taler deskdivers - guru1313 - 02-10-2014

Jeg har også prøvet det med, at savne et 2254 og så købe et igen..hele 3 gange!
Et LLD er et fint ur, som jeg ikke har fundet en sidste gnist til at købe.
Til gengæld har jeg haft et Tudor BB, med den "rigtige" farve, nemlig rød. Fantastisk ur og kommer IMO bestemt før en 2254.
Hvis du vil have en BB i blå, så kan du ligeså godt nappe en Omega Bond 2531...for så er går magien af en BB og bliver mainstream.

Re: Valg af ur - vi taler deskdivers - trabjergknudsen - 02-10-2014

Ville vælge omega 2254. Har selv været ejer af dette ur i 10 år.... Dog solgt nu.

Det er enkelt og efter min mening et af de pæneste omega har lavet.

Re: Sv: Valg af ur - vi taler deskdivers - KlausM - 02-10-2014

KimT Skrev:Alle tre er fede ure
Seamaster - LLD - Black Bay.
+1

Re: Valg af ur - vi taler deskdivers - Amehlbye - 02-10-2014

LLD - Tudor - Omega
LLD bedst value - koster nærmest ingenting
Tudor super kvalitet og det koster
Omega, siger mig ingenting

Re: Valg af ur - vi taler deskdivers - MortenKN - 03-10-2014

af dem der er listet, HELT sikkert en 2254..... Men kig evt på 50 års jubilæumsudgaven også. Det er mit personlige alltime favorite Seamaster. Har dog altid være helt pjattet med dem begge som jeg anser for masterpieces i prisklassen

På 2. pladsen, Klart Tudor og til sidst Longines...

/MortenKN