|
Hvem går med håndledsgadgets/activitytrackere? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Hvem går med håndledsgadgets/activitytrackere? (/showthread.php?tid=61866) |
Hvem går med håndledsgadgets/activitytrackere? - bcmb - 20-09-2014 Ingen smartwatch (edit) fanatikere herinde tilsyneladende, men hvem ejer en fitnesstracker ala Jawbone eller Fitbit som de er glade for? Bærer I den på samme håndled som uret eller modsatte? Jeg overvejer kraftigt at købe et Jawbone UP24, men spekulerer på hvordan det mon ser ud med ur. Nogen input? Re: Hvem går med håndledsgadgets/activitytrackere? - pbr - 20-09-2014 bcmb Skrev:Ingen smartwatch (edit) fanatikere herinde tilsyneladende, men hvem ejer en fitnesstracker ala Jawbone eller Fitbit som de er glade for? Bærer I den på samme håndled som uret eller modsatte? Jeg har en Fitbit One, som jeg hæfter på en lomme eller i bæltet - har ladet mig fortælle, at Fitbit armbånd, Jawbone osv. godt kan være unøjagtige, hvis man er typen, der bevæger sine arme meget også når man ikke går. Men jeg er super tilfreds med min Fitbit og jeg har også købt den digitale vægt, Fitbit Aria, der måler vægt og fedtprocent og så i øvrigt synkroniserer dataene over wifi med min Fitbit app, så jeg kan sammenholde min vægtudvikling med min aktivitet. Jeg har sat mig som mål at skulle tabe 20 kilo over en given periode - det lyder måske ambitiøst, men ved hjælp af Fitbit, så har jeg kunnet motivere mig selv til at holde den plan om dagligt kalorieunderskud, som programmet har lavet for mig og siden juli måned, har jeg tabt 8 kilo gennem en kombination af aktivitet og bevidste madvaner ............... uden overhovedet at anstrenge mig !!! Jeg kan på det VARMESTE anbefale Fitbit One !!! Men det vil være optimalt, hvis du kombinerer det med et pulsur a´la Suunto Ambit HR med pulsmåler, så du kan måle hvor mange kalorier du forbrænder i forbindelse med din sportsaktivitet og så logge det manuelt i Fitbit programmet. Fitbit (og de øvrige devices) er jo "kun" en avanceret skridttæller, så den kan ikke måle kalorieforbrug i forbindelse med sportsudøvelse, kun ved gang ! Re: Hvem går med håndledsgadgets/activitytrackere? - bcmb - 21-09-2014 pbr Skrev:bcmb Skrev:Ingen smartwatch (edit) fanatikere herinde tilsyneladende, men hvem ejer en fitnesstracker ala Jawbone eller Fitbit som de er glade for? Bærer I den på samme håndled som uret eller modsatte? Tusind tak for dit input, fedt du deler dit mål og din vej! Hold op det er sgu da smart med den vægt. Det næste bliver sgu at lokummet lige analyserer du-ved og fortæller om man skal ændre på kostsammensætningen og om man har optimal madoptagelse og fordøjelse Jeg har ikke en ambition om at skulle tabe mig, eller opnå et bestemt mål, men blot et ønske om at leve lidt mere aktivt, og få en bedre søvn (noget som både fitbit flex og Jawbone også kan monitorere). Re: Hvem går med håndledsgadgets/activitytrackere? - pbr - 21-09-2014 bcmb Skrev:Hold op det er sgu da smart med den vægt. Det næste bliver sgu at lokummet lige analyserer du-ved og fortæller om man skal ændre på kostsammensætningen og om man har optimal madoptagelse og fordøjelse He he ........... synes jeg har læst et eller andet om, at et sådant lokum rent faktisk findes !! :-D Med Fitbit One kommer der også et armbånd der spændes omkring håndleddet med velcroluk og med en lomme til Fitbitten, hvor den kan være når den tages ud af bælteholderen. På den måde kan den også monitorere din søvn, hvor mange gang i løbet af natten du er vågen og i hvor mange perioder og hvor længe, du er rastløs ! Det er en fascinerende lille dims ................ og den er helt klart med til at motivere mig !! |