Urdebatten / Urforum
Rolex Air-King - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex Air-King (/showthread.php?tid=61763)

Sider: 1 2 3


Rolex Air-King - Kimmo - 27-08-2014

Jeg er på udkig efter et Rolex Air-King til min kone, og er faldet over et ref 114200 fra 2014, sagen er bare den, at der ikke står Air-King på skiven.

Sælger oplyser, at denne model ikke længere leveres med Air-King påtrykt på skiven men at det kun er navnet Oyster Perpetual, men det er det samme ur med samme størrelse og samme ref.

Kan det mon passe?

Når jeg ser på Rolex egen side, står der Air-King på alle de viste skiver. Desuden kan jeg heller ikke finde denne skivemodel i deres 2014 sortiment, men har været brugt tidligere.

Kan I ud fra dette billede se hvad der er op og ned i denne sag.

İmage

Vh
Kimmo


Re: Rolex Air-King - MortenKN - 27-08-2014

Som jeg ser det er sælger fuld af L**T.... Airking står på skiven på 2014 modeller.


Re: Rolex Air-King - jacobzimmer - 27-08-2014

Hvis det er fake, er det vildt de allerede kan lave ROLEXROLEXROLEX i siden ...


Re: Rolex Air-King - MortenKN - 27-08-2014

Citat:af jacobzimmer » 27/08/2014 08:35

Hvis det er fake, er det vildt de allerede kan lave ROLEXROLEXROLEX i siden ...

Det har de nu kunnet i årevis....

Og nu er det heller ikke nødvendigvis hele uret der er fake, men skiven syntes jeg er underlig pga det manglende Air-King


Re: Rolex Air-King - TioMalo - 27-08-2014

Uret og kortet i billedet ser nu kosher ud. Hvis man er i tvivl, kan man altid få uret åbnet hos en urmager. Hvis du er ved at fjernhandle uret fra et andet land, ville jeg bede først om snapshots af urværket + ref. # ved kl. 12 og serie # ved kl 6 - garantikortet med i billederne.
Passer serienummer og referencenummer, er der evt. lavet skiveskifte af en tidligere ejer.
Jeg ser nu ikke noget som helst hoved eller hæle i det at nogen ville sælge en Oyster Perpetual nodate som AirKing...
Hvem er sælgeren ?
En stor urforretning ? En privatsælger med 0 + feedback på eBay ?

Vh. John

PS. Den der "Uuuh, det er FAKE" jodlen kunne fylde lidt mindre i landskabet. Det er yderst sjælden at nogen tilbyder fake ur til salg, endnu mere sjældent akkompagneret med et billede af den slags som vist frem her. At råbe FAKE konstant og uden grund virker som når hyrdedrengen råbte "ULV" i fortællingen. (+ at det gør rookies mega touchy og jumpy).

J.


Re: Rolex Air-King - jacobzimmer - 27-08-2014

MortenKN Skrev:
Citat:af jacobzimmer » 27/08/2014 08:35

Hvis det er fake, er det vildt de allerede kan lave ROLEXROLEXROLEX i siden ...

Det har de nu kunnet i årevis....

Og nu er det heller ikke nødvendigvis hele uret der er fake, men skiven syntes jeg er underlig pga det manglende Air-King

Har jeg bare ikke set eller hørt om før ... Vildt.


Re: Rolex Air-King - JoeN - 27-08-2014

Har du set billeder af kortet hvorpå ref. nr står?
Ligner bestemt mere en 177200 så mon ikke sælger har kigget lidt forkert på papirene og glemt at måle sit ur efter Icon_rolleyes


Re: Rolex Air-King - Kimmo - 27-08-2014

Jeg har bestemt tænkt tanken at der er blandet rundt på ur og papirer for jeg er enig i at at uret ligner et 177200, men så alligevel ikke for ser man på stregerne ud for time markeringerne så er disse lidt kraftigere på 177200 og det synes jeg ikke at de er på de billeder jeg har fået fra forhandleren.
İmage

Til sammenligning er her et billede fra rolex af et ref 177200

İmage

I øvrigt kan jeg oplyse at der er tale om en forhandler jeg har fundet fra chrono24 i Tyskland.

Det seneste jeg har fået fra forhandleren er at han nu ikke kan sende papirerne sammen med uret da disse ligger i Hamborg, men ikke desto mindre sendte han mig tidligere viste billede af både ur og certifikat samlet, men uret kan han godt sende mig på forhånd.

Der er lidt for meget som siger mig at det ikke er dette ur min kone skal have, men nu afventer jeg hvad han ellers har at sige.


Vh
Kimmo


Re: Rolex Air-King - Kimmo - 27-08-2014

Jeg har åbenbart lidt problemer med det første billede, så jeg prøver lige igen

İmage

Vh kimmo


Re: Rolex Air-King - Steffen Mortensen - 27-08-2014

Det er ref. 177200 31MM der er på billedet
Air King er ref. 114200 34 MM
Der findes Dags dato 5 skiver til ref. 114200
alle med påskrift AIR KING