Urdebatten / Urforum
Genfunden kærlighed - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72)
+--- Tråd: Genfunden kærlighed (/showthread.php?tid=61681)

Sider: 1 2

Genfunden kærlighed - Sociologen - 08-08-2014

De seneste dage har jeg båret mit DeepSea, som jeg er ret begejstret for. Faktisk så begejstret, at jeg har korresponderet med et par brugtur-sælgere for at få en fornemmelse af, hvad uret kan indbringe ved evt. salg.
İmage
Her til formiddag ville jeg så lige prøve mit PAM305 på armen igen. Straks fil jeg den helt rigtige følelse: Dette ur er ER bare mig. Jeg vil utvivlsom komme til at fortryde det, hvis uret sælges.
İmage
Så min udfordring er nu, at jeg gerne vil købe et nyt ur, men ikke sælge mit 305 (eller mit DeepSea). Jeg betragter mit PO cal 2500 som en keeper, men jeg kunne dog finde på at sælge uret til den rette pris. Det vil dog ikke kunne indbringe mere end max ca 20k, og jeg skal op på omkring det tredobbelte beløb, før jeg finder er ur, som - for mig - kan konkurrere med mit 305 og DeepSea om armtid (Panerai og AP)...

Re: Genfunden kærlighed - Claus Tukjær - 08-08-2014

20k for et privat solgt PO er MEGET optimistisk Icon_e_surprised Nok nærmere 17k.....

Re: Genfunden kærlighed - Sociologen - 08-08-2014

Netop derfor skrev jeg "max ca" Icon_e_wink Og det kunne jo være del at en byttehandel Icon_razz

Re: Genfunden kærlighed - maclerche - 08-08-2014

Sociologen Skrev:Netop derfor skrev jeg "max ca" Icon_e_wink Og det kunne jo være del at en byttehandel Icon_razz

Er sådan en 305 med P9000 værk i dag?
Hvad har sådan et panerai kostet som nyt hvis jeg må spørge?

Re: Genfunden kærlighed - Loft - 08-08-2014

maclerche Skrev:
Sociologen Skrev:Netop derfor skrev jeg "max ca" Icon_e_wink Og det kunne jo være del at en byttehandel Icon_razz

Er sådan en 305 med P9000 værk i dag?
Hvad har sådan et panerai kostet som nyt hvis jeg må spørge?

Den har 3 dags værk, så jeg gætter på den har et P9000 i maven.
Ifølge den nyeste prisliste koster et 305: 58.855kr.

Genfunden kærlighed - Sociologen - 08-08-2014

Jeg har samme seneste pris som Loft. Priselisten er fra oktober 2013.

Og ja, værket er P.9000. Fedt med lang gangreserve Icon_e_wink

Re: Genfunden kærlighed - KlausM - 08-08-2014

Det er to ultra fede divere du har der Kenn. Dem må du ikke sælge. Der kan da ikke være meget andet på markedet der kan få dig på de tanker.
Flotte billeder iøvrigt.
Mvh
Klaus

Re: Genfunden kærlighed - Amehlbye - 08-08-2014

Sælg din PO - du går vel næsten ikke med det mere ?

Re: Sv: Genfunden kærlighed - T.Hansen - 09-08-2014

Amehlbye Skrev:Sælg din PO - du går vel næsten ikke med det mere ?

Icon_+1

Re: Genfunden kærlighed - Sociologen - 09-08-2014

Mit 305 og mit DeepSea skal ingen steder Icon_razz Denne duo er perfekt i min optik.

Ja, jeg kan sælge mit PO, og som du skriver Anders, så får det stort set ikke armtid længere, men beløbet giver mig ikke mulighed for at købe er andet ur, som kan konkurrere med de to andre... Og prisen på PO synes et være stabil (måske endda stige en smule), så måske det bare skal forblive i kassen, hvor det ligger stille og trygt... Icon_razz