Urdebatten / Urforum
Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? (/showthread.php?tid=61044)

Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - Urninja - 28-03-2014

Hejsa alle I gæve urfolk,

Jeg er helt ny i det her, men jeg har været facineret af ure så længe jeg husker Icon_razz

Mit ønske er at begynde en lille samling af ure, nye som brugte. Mit budget til det er ok og de ure jeg er på udkig efter kan have en pris på op til 50K. Men i min søgen rundt på nettet er min kærlighed rettet mod Bulovas Precisionist 96B175, som jo faktisk er billigt i forhold til Rolex, Omega og Tag Heuer, som jo ville være et klassisk sted at starte. Jeg synes det er et utrolig flot og maskulint ur, og Bulova har jo en lang og spændende historie.

Men hvordan er jeres indtryk af kvaliteten af Bulova ure og jeres holdning til branded? Lever de nyere ure op til tidligere tider? Eller er Bulova som brand i en nedadgående trend, og vil værdien på sådan et ur derfor være afskrevet så snart jeg har købt det?

Mvh Urninjaen

Re: Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - MadsA - 28-03-2014

Bulova er langt nede i fødekæden, og du vil tabe en stor procentdel af prisen på uret.

Brandingmæssigt kan Bulova måske komme en smule op, efter de har landet Manchester United, men de når nok ikke noget vildt.

Jeg ville kigge efter noget andet, og personligt ville jeg også gå efter et mekanisk ur.

Hvad søger du i et ur? Design, komplikationer osv.?

Re: Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - Kristofferj - 28-03-2014

Du vil blive træt af quartz relativt hurtigt. Find et brugt Rolex/iwc/omega/panerai hvis du ikke vil tabe alt for mange penge. Held og lykke med købet.

Re: Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - Urninja - 28-03-2014

Jeg er på udkig efter både nye og brugte, og kan se mange herinde fx er begejstrede for Certina DS, som også kunne være oplagt køb fra ny.

Ellers bør man vel også eje et Omega Speedmaster i en eller anden afskygning Icon_razz

Bulova uret har jeg tænkt som et hverdagsur, men et hverdagsur må jo også gerne have lidt historie bag sig.

Det er også ganske fine ure. Specielt Speedmaster er et rigtig godt køb, da det er et klassik model, som giver en flot gensalgsværdi.

Hvis dit budget er 50K., så synes jeg, du skal kigge på noget lidt mere interessant end Certina DS. Speedmaster er en god start, men du kan også sagtens få en Rolex Submariner til under 40K. TAG Heuer Carrera 1887 er også en mulighed. Det er en model, jeg rigtig godt kan lide.

Re: Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - Urninja - 28-03-2014

Tak for input!

Jeg har altid haft en forkærlighed for tag heuers design. Personligt kan jeg godt lide ure der har lidt "kant" og de må gerne stikke lidt ud designmæssigt og have en maskulin attitude. Men det skal være god kvalitet og det jeg godt kan lide ved Bulova er, at de historisk gerne vil være fremme i skoene med teknologien Icon_e_wink

Rolex er for mig lidt for konservativt, mens jeg synes Omega er stilfuldt og et man kan bære i stort set alle sammenhænge Icon_e_smile

Er der nogle mærker som jeg overser, hvor kvaliteten er i klasse med rolex/omega/tag heuer, og som ligger i samme prisleje?

Håber I vil bære over med lidt manglende store bogstaver... Skriver på en smartphone Icon_e_wink

I samme klasse hører også Breitling. Du kan kigge på et Navitimer eller måske et nyere Chronomat.

Hvis du gerne vil se på andre spændende mærker og modeller, så kan jeg anbefale Chopard Mille Miglia GT XL Chronograph, Zenith Pilot eller måske et Graham.
Disse ure har dog ikke så god gensalgsværdi, men de er meget unikke. Tag et kig på dem.

Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - peterkaa - 29-03-2014

Urninja Skrev:Er der nogle mærker som jeg overser, hvor kvaliteten er i klasse med rolex/omega/tag heuer, og som ligger i samme prisleje?

Mener ganske simpelt ikke TAG heuer hører med en den sætning, de har simpelthen lavet for meget overpriced crap.

Men køb dog det Bulova, det lyder som om du er helt hooked på det.

For at svare på dit spørgsmål:
Det kommer til at være en dårlig "investering", se dig om efter et brugt Ball eller lignende, hvis du er til den slags ure.

Re: Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - KimT - 29-03-2014

Urninja Skrev:Men hvordan er jeres indtryk af kvaliteten af Bulova ure og jeres holdning til branded? Lever de nyere ure op til tidligere tider? Eller er Bulova som brand i en nedadgående trend, og vil værdien på sådan et ur derfor være afskrevet så snart jeg har købt det?
Der findes utallige spændende mærker på markedet også andet end de gængse Rolex. Omega og lign. som er relative ok investeringer. Når jeg skriver ok investeringer, så mener jeg ikke ure som nødvendigvis vil stige i værdi og som kan sammenlignes med reelle investeringer. Men ure som du kan købe i dag og få en masse glæde af, for derefter at sælge dem en dag med enten et mindre tab, neutralt eller en gevinst. Der hvor JEG føler det er en god investering, er når jeg indregner den glæde uret giver/har givet mig under ejerskabet. Det jeg prøver at siger, er at hvis investering er det primære mål, så er der mange bedre ting end ure IMHO.

Mht. det citerede ovenfor, så er de moderne Bulova efter min mening såkaldte modeure, som ikke er værdfast på nogen måde. Kan du lide designet og vil du gerne have et quartzur, er det fint, men køb det på det grundlag og forvent ikke at det kan sælges til det samme eller med fortjenste senere hen - tværtimod, så forvent et tab på størstedelen af værdien. Men som tidligere nævnt behøver det ikke at være negativt, hvis du har nydt uret. Og selvfølgelig velkommen til ItsTime.dk Icon_razz

Re: Nyt Bulova Precisionist 96B175 - god investering? - Urninja - 29-03-2014

Tak for jeres holdninger WatchThis.dk, Peterkaa og KimT Icon_e_smile

Med hensyn til punktet omkring investering, så ligger en del af værdien ved investering i ure jo i passionen, deri er jeg fuldstændig enig med dig KimT Icon_e_smile

Derfor er jeg jo også klar over at man kunne finde andre ting og kaste sine penge efter, hvis man ønskede en sikker økonomisk profit. Min holdning til investering i ure er derfor, her som nybegynder, at kunne finde nogle spændende ure, som jeg kan kan eje og sælge videre igen på et tidspunkt uden nævneværdigt tab eller måske endda ligefrem en gevinst. Et køb af en bil kaldes jo også en investering, selvom det i 99% af tilfældene er tab fra dag 1. Men hvis man har nydt ejerskabet, og bilen har levet op til det den skulle indfri, så betyder det jo heller ikke så meget man får et tab den dag den sælges.

Jeg står og mangler et godt hverdagsur, og derfor faldt min kærlighed på Bulova Precisionist. Men jeg vil jo gerne gå med noget kvalitet på håndledet, især hvis jeg i fremtiden skal fortælle at min hobby og passion er ure, derfor manglede jeg nogle kvalificerede holdninger til Bulova som brand, da jeg ikke kunne finde ret meget om dem på danske sider. Jeg tror nu som Peterkaa siger, at jeg bare skal købe det, for passionen for det her og nu er stor. Men jeg skal også være opmærksom på at det er en dårlig økonomisk investering Icon_e_wink

Derudover så kunne jeg forestille mig at spæde til med et Omega Speedmaster, Chopard Mille Miglia GT XL Chronograph (tak for inspiration WatchThis.dk) og måske et Panerai. Så I må meget gerne komme med lidt indspark til hvad der kunne være interessant Icon_e_smile

Igen tak for meget kvalificeret feedback!