Urdebatten / Urforum
Rolex Explorer II 40/42mm - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex Explorer II 40/42mm (/showthread.php?tid=60882)

Sider: 1 2

Rolex Explorer II 40/42mm - lennie - 27-02-2014

Hej alle,

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med hvornår Rolex Explorer II går fra at være 40mm til 42mm

Jeg vil virkelig gerne have et Rolex Explorer II 42mm med hvid ur skive, men hvilke årgange skal jeg kigge efter??

pft.

Hilsen en der vil tage skridtet fra Omega til Rolex :)

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - KimT - 27-02-2014

Rolex lancerede den nyeste version af Exploreren (42mm) på Basel messen i foråret 2011

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - lennie - 27-02-2014

Okay, tak for det hurtige svar.

Er der nogen som ved hvad service prisen er for sådan et ur?

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - MortenKN - 28-02-2014

den ligger vel på ca 4000-4500....

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - TimeToWatch.dk - 02-03-2014

Explorer II i 42 mm er ref. 216570 mens 40 mm modellen hedder 16570. Skillelinjen er i 2011 hvor begge ref. findes. Vil anbefale dig at prøve urene på armen da 42 mm for mange ikke helt leverer det de forventer. Ikke den mest eftertragtede model desværre på trods af mange råber og skriger på flere 42 mm Rolex. Dimensioneringen er bare ikke som den skal være i manges (særligt Rolex purister) øjne.

/Mads

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - MortenKN - 02-03-2014

Erklærer mig enig med Mads.... Folk råber og skriger efter 42-44mm Rolex og når de så får dem gider de ikke ha dem. Sports Rolex gør sig bedst i 40mm i mine øjne og jeg ville derfor også anbefale at prøve både den nye og den gamle på armen før du beslutter dig. 42mm Explorer har slet ikke den samme elegance som de gamle 40mm, samtidig med at det kan tåle alt hvad du kan kaste efter det....

Jeg ville til enhver tid nappe den gamle model over den nye....

Re: Sv: Rolex Explorer II 40/42mm - KimT - 02-03-2014

Jeg kender en del der er super glade for den nye 42mm Explorer, men det er korrekt at den forventede popularitet idet Rolex kom med et ur på 42mm ikke ser ud til at have holdt helt stik. Som Morten skriver, så få prøvet begge og så er jeg sikker på du tydeligt vil kunne se hvilken en der passer DIG bedst Icon_e_smile

Held og lykke med indkøbet.

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - JJG - 02-03-2014

MortenKN Skrev:Jeg ville til enhver tid nappe den gamle model over den nye....

Jeg har det så lige modsat - jeg synes de 42mm passer perfekt og at proportionerne er langt pænere på 42mm kassen end de bredere horn, som man ser på Sub m.fl. Det var tilbage omkring år 2000 jeg "forelskede" mig i Expl II og prøvede den flere gange, men uret virkede bare forkert på armen. Da jeg så i december 2011 prøvede den nye model var der ikke længere nogen tvivl - nu var den rigtige fornemmelse der og uret blev købt i starten af januar 2012.

Selvfølgelig smag og behag Icon_e_smile

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - T.Hansen - 02-03-2014

Rolex og 40 mm er for mig den rigtige kombination som jo selvfølgelig for mange beror på størrelse kontra håndled, og naturligvis sidst men ikke mindst folks individuelle smag Icon_e_wink

Jeg har tidligere haft den omtalte model i 42 mm, som jeg af netop "størrelses" årsagen måtte gå af med, ikke grundet forholdet mellem håndled og ur, men derimod en direkte sammenligning med modellen i 40 mm...Jeg syntes uden tvivl, at modellen udtrykker sig bedst i 40 mm - just my opnion Icon_e_wink

Re: Rolex Explorer II 40/42mm - Peder - 02-03-2014

TimeToWatch.dk Skrev:Explorer II i 42 mm er ref. 216570 mens 40 mm modellen hedder 16570. Skillelinjen er i 2011 hvor begge ref. findes. Vil anbefale dig at prøve urene på armen da 42 mm for mange ikke helt leverer det de forventer. Ikke den mest eftertragtede model desværre på trods af mange råber og skriger på flere 42 mm Rolex. Dimensioneringen er bare ikke som den skal være i manges (særligt Rolex purister) øjne.

/Mads

Mener at have læst et sted, at den ny 42mm Explorer har en lidt bredere lænke end de andre Rolex med Maxi kasser, og at dette er årsagen til at den efter nogles (og min egen) mening ikke ser helt så dårligt proportioneret ud - da hornene ikke kommer til at fremstå så kraftige.
Er det korrekt?

Om den så vil spille IRL når den sidder på armen er anden sag.

/Peder