Urdebatten / Urforum
Køb/salg af urskive - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Køb/salg af urskive (/showthread.php?tid=60732)



Køb/salg af urskive - Svergo - 31-01-2014

Hej derude.

Jeg har et rolex datejust, hvortil jeg overvejer at sælge urskiven og anskaffe mig en ny. Da jeg er forholdsvis ny i "branchen" og endnu ikke har det største kendskab til hjemmesider og/eller forhandlere af disse, håber jeg at nogen kan bidrage med ideer til hvor jeg skal bevæge mig hen! Jeg vil helst gå til en fysisk forhandler der kan vurdere hvad prisen vil være på en sådan skive - helst i København. Al hjælp er værdsat!!!


Re: Køb/salg af urskive - KlausM - 31-01-2014

Hej og velkommen til.
Lækkert ur sådan en Datejust Icon_e_biggrin1 Du må smide et billede op. Hvad er reference nummeret på uret? Er det gammelt eller nyere? Nye skiver kan du købe hos Klarlund hvis du bor i Kbh.
Mvh
Klaus


Re: Køb/salg af urskive - Svergo - 31-01-2014

Tak skal du have og tak for det hurtige svar!

Ref nummer på uret er: 16013-017. Så vidt jeg husker er uret fra lige før årtusinde skiftet.
Det er i tidernes morgen købt i Klarlund - og har så sent som idag været derinde og kigge på en ny skive hertil.
Det jeg tænker er, om der findes forhandlere derude som vil kunne give et bud en den eksisterende skive, eller evt. en herinde som kan komme med et bud på hvad den burde lægge på ved salg til privat såvel som forhandler.

Mvh.
Simon


Re: Køb/salg af urskive - KlausM - 31-01-2014

Uden at se et billede er det svært at vurdere skiven men du skal nok ikke regne med at få mange 100,- for den.
Umiddelbart ville mit råde være at beholde skiven. Du får ikke meget for den og du har så mulighed for at bytte tilbage igen.
Mvh
Klaus


Re: Køb/salg af urskive - Svergo - 01-02-2014

Jeg havde nok håbet på mere, eftersom der er brillanter i at højeste kvalitet!
Men tak for dit svar og interesse. Det ender nok med at jeg beholder den og investerer i en ny!


Re: Køb/salg af urskive - KlausM - 01-02-2014

Jeg var ikke klar over at skiven er med sten men den burde være noget værd. Din udfordring bliver at finde en køber. Prøv evt at høre Bo Mølbak på Øster Farimagsgade om han kan sætte en pris.
Mvh
Klaus


Re: Køb/salg af urskive - stenstrupigen - 02-02-2014

Hej.

Jeg ville høre om en ny skive hos Klarlund og spørg om du skal give den anden i bytte. Klarlund er lidt stygge med den slags. De andre AD i lander er ikke helt så skrappe. Kun med gamle sub urskiver.


Re: Køb/salg af urskive - Svergo - 06-02-2014

Tak for responsen! Jeg endte op med at købe en ny skive hos klarlund - og tilmed smide en lækker læderrem på! Har bestemt mig for at beholde alle originaldele, både for at holde prisen oppe, ved evt salg senere hen, men også for egen skyld - hvis og såfremt jeg skulle få lyst til at skifte igen.


Re: Køb/salg af urskive - KlausM - 06-02-2014

Det lyder som en god beslutning.
Mvh
Klaus