Urdebatten / Urforum
Sover urindustrien i timen...? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Sover urindustrien i timen...? (/showthread.php?tid=60183)

Sider: 1 2 3

Sover urindustrien i timen...? - KlausM - 03-11-2013

Fra Børsen lørdag:
Kun en schweizer frygter ikke smart-uret.
Den schweiziske urindustri er ved at gentage brøleren fra 70'erne, hvor man ignorerede ny teknologis entre på markedet, forudser iagttagere. Smart-uret ventes at sælge for milliarder af dollar i de kommende år.

(borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/64486/artikel.html?hl=ZnJ5Z3RlciBpa2tlIHNtYXJ0LXVyZXQ7U21hcnQtdXJldDtpa2tl#ixzz2jZaiQoix)

Mvh
Klaus

Re: Sover urindustrien i timen...? - Sociologen - 03-11-2013

I tråd med de kommende smart watches - særligt når Apple lancerer en af disse - så har jeg spekuleret på, om efterspørgslen efter finere schweiziske mekaniske ure svinder ind - og brugtprisen ligeledes.

Jeg en sucker efter gadgets, så personligt regner jeg med at begyndte at dobbelt wriste - et mekanisk ur på det ene håndled og et smart watch på det andet. Måske jeg herved bliver en pioner og starter en verdensomspændende fashion trend. Ha ha ;)

Re: Sover urindustrien i timen...? - Loft - 03-11-2013

tja det ved jeg ikke, personligt tror jeg ikke de nye "smarte" ure vinder over normale ure, ihvertfald ikke endnu.
Når der bliver lavet flere ure som Omate Truesmart som faktisk erstatter din mobil og ikke bare er en ekstra gadget som du skal rende rundt med kan det godt være der kan blive taget noget marked fra de traditionelle ure.

edit. Jeg ville ikke rende rundt med et Omate til hverdag, men jeg overvejer at købe et til f.eks. sport, kunne være rart hvis man bare havde uret når man var aktiv og så kan man ligne Dick Tracy hvis man skulle kunne få brug for at lave et opkald Icon_e_biggrin1

Re: Sover urindustrien i timen...? - maclerche - 03-11-2013

Jeg tror at disse "smart-ure" vil tage dele af markedet fra de nuværende quartz ure, store som små. Jeg tror ikke de vil rykke nævneværdigt ved markedet for de dyre mekaniske ure. Omvendt så kan det måske ændre markedet for de billigere mekaniske ure da folk i stedet vælger et "smart-ur". Time will tell.....

Re: Sover urindustrien i timen...? - Miwes - 03-11-2013

Smartwatches har deres kunder, men gætter på at der ikke er mange her i dette fora og generelt blandt ur-elskere. Et smartwatch skal virkelig byde på meget mere end blot at være en smartphones forlængede arm.

Selv er jeg ret vild med Apples produkter og vil da ikke udelukke et smartwatch fra dem, men det kommer meget an på hvad det byder på mere end jeg let hiver min iPhone op af lommen og tjekker.....der skal meget til før jeg tager mit fede armbåndsur af i forhold til et smartwatch.

Om man kan gå med to ure på er jo før set, men det vil nok være de færreste der gider.

Sluttelig er der de problemer med at få opladet uret så ofte som det kræver og den lille skærm med de begrænsninger der må være, holder nok ikke interessen længe.

Vh. Michael

Re: Sover urindustrien i timen...? - T.Hansen - 03-11-2013

maclerche Skrev:Jeg tror at disse "smart-ure" vil tage dele af markedet fra de nuværende quartz ure, store som små. Jeg tror ikke de vil rykke nævneværdigt ved markedet for de dyre mekaniske ure. Omvendt så kan det måske ændre markedet for de billigere mekaniske ure da folk i stedet vælger et "smart-ur". Time will tell.....

Enig her, jeg tror ikke det rykker meget ved det mekaniske dikke værk. Men det vil uden tvivl have stor indflydelse på markedet for hvad angår Quartz ure;) Her tror jeg specielt ungdommen vil være de store aftagere for disse smart ure.

Jeg kunne fint se mig selv med et smart ur, men som en sjov lille gadget, og aldrig en erstatning for min trang til RIGTGE ure;)

Anyway tiden vil vise om alle os urnørder bliver taget med bukserne nede:)

Re: Sover urindustrien i timen...? - khbk - 03-11-2013

Pladespillere, CD'er, PC'er, fotografiapparater, armbåndsure........farveller! Icon_violin
/
Kristen
Hov, jeg glemte noget: B&O! Icon_drinks (gravøl)

Og vindmøller Icon_flag
/
Kristen

Re: Sover urindustrien i timen...? - Black Seal - 03-11-2013

Jeg tror ikke at disse ure bliver et problem for de mekaniske ure. De har et marked, men det har Casio og Timex også Icon_e_biggrin1

Personligt så synes jeg de som er på markedet nu er tude grimme og de får ikke en plads på min arm. Men at andre synes det er fedt at spænde "mobilos" på armen må være op til dem.

Men nu nævnes pladespilleren som værende ude, men fakta er jo at der sælges flere og flere plader. De fleste der udgiver en ny plade laver den også på vinyl, hvilket jeg ynder at købe.

Dog ville det være rart hvis urfabrikkerne begyndte at rykke noget mere i udviklingen af urværket m.m., så man følger lidt med udviklingen Icon_e_wink Icon_e_wink

Man skal nok spørge personer under 20 år om dette.
Min søn på 19 er glad for sit G-Shock DW-5600E og min datter på 15 for sit Casio diver's 200. Men så godt som ingen af deres kammerater tænker på armbåndsure, bortset fra lidt "retro" Casio og Marc by Marc Jacobs.
Min datter synes dog, at der er en dårlig undskyldning, at jeg ikke kan tage tilstrækkeligt mange led ud af lænken på mit Datejust, så det kan passe hendes spinkle arm! (kan det rent faktisk lade sig gøre uden at ødelægge lænken?)
/
Kristen

Nørder (vinylplader og foto) kan ikke holde en hel industri i gang.