|
OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: OT: Pris for brev/pakke til USA?? (/showthread.php?tid=60166) Sider:
1
2
|
OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Sociologen - 31-10-2013 Er der nogen, som har erfaring med at sende breve/pakker til USA? Jeg efterspørger prisen, som jeg ikke kan finde på nettet. Der er tale om en rem til en værdi af 1.500 kr. Betalingen vil foregå via PayPal, og eftersom det er '100 år' siden, jeg har brugt PayPal vil jeg lige høre, om jeg skal være opmærksom på noget? Skal jeg anmode om det beløb, jeg skal have, og så tillægges 'fees' automatisk prisen, som køberen skal betale - eller skal jeg selv addere fees? På forhånd tak for hjælpen. Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Black Seal - 31-10-2013 Du skal huske at sende med track. Har mistet en del remme på vej til USA. Det koster nok over 100 kr. Men de er godt givet ud. Og ja paypal har et gebyr. Mener det er 3,5 %, men er ikke sikker. Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Sociologen - 31-10-2013 Black Seal Skrev:Du skal huske at sende med track. Har mistet en del remme på vej til USA. Tak. Jeg regnede også med, at det var i det prisleje. Vedr. PayPal: 1) Er det bedst, at jeg beder om betalingen i USD eller DKK - eller er det underordnet? 2) Er det mig eller køber, som PayPal trækker for gebyret? (Sælger skal betale det, hvorfor jeg skal vide, om jeg skal ligge de 3,5 pct. oven i den pris, jeg anmoder om) Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Kristofferj - 31-10-2013 Sociologen Skrev:2) Er det mig eller køber, som PayPal trækker for gebyret? (Sælger skal betale det, hvorfor jeg skal vide, om jeg skal ligge de 3,5 pct. oven i den pris, jeg anmoder om) altså 3,5% svare til under en halvtreller. Er det ikke ligemeget så? Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Ralle - 31-10-2013 Har du allerede fået fyret din JV af, Kenn? Og har du nu sat turbo på for at finde en tyk 26/26 rem? Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Sociologen - 31-10-2013 Kristofferj Skrev:Jeg er fra Jylland ;)Sociologen Skrev:2) Er det mig eller køber, som PayPal trækker for gebyret? (Sælger skal betale det, hvorfor jeg skal vide, om jeg skal ligge de 3,5 pct. oven i den pris, jeg anmoder om) Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Black Seal - 31-10-2013 Det er dig som de trækker gebyret fra. De har en omregningskurs når pengene skal ud til din konto. Ved ikke om det er anderledes hvis du modtager pengene i Danske Kr. Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Sociologen - 31-10-2013 Black Seal Skrev:Det er dig som de trækker gebyret fra.OK, jeg finder ud af det. Tak Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - pbr - 31-10-2013 Sociologen Skrev:Black Seal Skrev:Det er dig som de trækker gebyret fra.OK, jeg finder ud af det. Tak Når man betaler via PayPal er det 2 betalingsmuligheder - den normale, hvor sælger bonges for gebyret, som er ca 4% - og en anden, hvor det i stedet er betaleren, der får lagt gebyret oveni betalingen. Jeg har flere gange oplevet, at en sælger, såfremt køber ønsker at betale via Paypal sætter som betingelse, at køber betaler gebyret. Har også selv brugt det i enkelte tilfælde, når jeg har solgt. Så det er ikke et "must" at det altid er sælger, der betaler Paypal gebyret. Re: OT: Pris for brev/pakke til USA?? - Sociologen - 31-10-2013 pbr Skrev:Vi har aftalt at køber betaler gebyret. Han har nu fået mit PayPal-navn og overfører penge. Så må jeg se, hvor meget der kommer ind på min konto...Sociologen Skrev:Black Seal Skrev:Det er dig som de trækker gebyret fra.OK, jeg finder ud af det. Tak |