Urdebatten / Urforum
Omega Dynamic -fra rem til lænke... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Dynamic -fra rem til lænke... (/showthread.php?tid=59884)

Sider: 1 2

Omega Dynamic -fra rem til lænke... - Hans Jørgen - 04-09-2013

Jeg elsker Omega Dynamic serie I. Den flotte kasse og variationen på urskiverne og dens flotte design. Og så sidder de rigtigt godt på håndledet.

Jeg foretog lige et skifte til lænke, idet det er det jeg foretrækker frem for rem (bortset fra på rene dressure)

Først den gamle originale og slidte rem..i blå corfam ("kunstigt" læder)
İmage

Derefter lidt glas pudsning...
İmage

Derefter montage af en original Omega lænke fra 1970'erne
İmage

Og det færdige resultat
İmage

Lidt om modellen:

Genève - Dynamic I, with Gents' leather strap
Reference: ST 166.0039
International collection: 1969-1979
Movement: Type: Automatic (mechanical)
Caliber number: 565
Created in 1965
24 jewels
Central sweep-second hand
Functions: Date
Case: Stainless steel
Case back: Unishell (case opening on dial side), Full metal
Dimensions: elliptic, 10,5x41,5 x 36,4 mm
Dial: Different types of dials available, with luminous hands.
Crystal: Armoured hesalite
Bracelet: Corfam
Water resistance: 30 meters
More product information
Swiss retail price (1971) : CHF 280.-
Also available with SS bracelet of ref. ST 1153/138
Also available in 18K solid gold (BA 166.0039, CHF 970.-) and 14K goldcap with SS case back (CD 166.0039, CHF 380.-).

Re: Omega Dynamic -fra rem til lænke... - KimT - 04-09-2013

Funky design som virker til at have fået lidt en "revival" blandt urtosser i de senere år.
Det er ikke lige mig, men jeg synes at lænken klæder det godt.

Re: Omega Dynamic -fra rem til lænke... - Hans Jørgen - 04-09-2013

Hej Kim,

meget enig. Synes at uret med rem virker alt for kluntet og tungt (selvom det ikke bæres sådan)
Så jeg har fået mine rem modeller skiftet til lænke

Re: Omega Dynamic -fra rem til lænke... - gmt-geek - 04-09-2013

KimT Skrev:Funky design som virker til at have fået lidt en "revival" blandt urtosser i de senere år.

Men husk på Kim at der er rigtig meget value for pengene her!

Et ur fra kendt producent - godt pålideligt værk(er) - lænken er i min verden ligeså god som de solide fra Rolex ref. 78360 - sidder godt på armen - god størrelse = 40/41mm uden krone - og der er sikkert tonsvis af andre argumenter....

Pris - alt ml. 2000-6000kr afhængig af stand - m/u lænke osv....

- Og i øvrigt fedt at se dig herinde også Hans!! Icon_e_wink

Vh. Jon

Re: Omega Dynamic -fra rem til lænke... - stenstrupigen - 04-09-2013

Meget meget pænere med lænke Icon_cool

Re: Sv: Omega Dynamic -fra rem til lænke... - KimT - 04-09-2013

gmt-geek Skrev:
KimT Skrev:Funky design som virker til at have fået lidt en "revival" blandt urtosser i de senere år.

Det er jeg helt med på (og enig i) men designet er bare ikke lige mig.

Re: Sv: Omega Dynamic -fra rem til lænke... - gmt-geek - 04-09-2013

KimT Skrev:
gmt-geek Skrev:

Det er jeg helt med på (og enig i) men designet er bare ikke lige mig.

Naaa den er lidt speciel ligegyldig hvilken skive der er på - enig i det! Icon_e_biggrin1

Men du må gerne låne mit en mdrs. tid hvis du skulle få lyst at gøre noget anderledes en dag! Icon_e_wink

Men pas på at kæresten ikke forelsker sig i den - de har lettere ved at falde for designet end os mænd er min erfaring....

Vh. Jon

Re: Sv: Omega Dynamic -fra rem til lænke... - KimT - 04-09-2013

Hun har rigeligt ure så det går ikke Icon_e_wink

Købte faktisk et Dynamic lady size til min kæreste for et par år siden. Desuden et Rolex i ladysize. Hun gik ikke med nogen af dem...
.... så hev jeg hende ind i en Omega AD hvor jeg endelige fandt ud af problemet. Ded var for små (hun kunne lide Dynamic designet, men lady var for små og gents for store..).
Så fik hun en Omega Seamaster 300 limited i størrelsen 36,25mm (også en perfekt gentlemen size Icon_cool ) i forlovelsesgave her i januar Icon_love

From Omega (Ref: 212.30.36.20.51.001)

The James Bond 007 50th Anniversry Collector's Piece Seamaster Co-Axial 300meter

OMEGA has released two Co-Axial versions of the storied Seamaster Diver 300M to commemorate the 50th anniversary of one of the most successful movie franchises of all time.

To celebrate fifty years of James Bond in the motion pictures, OMEGA is releasing a special update of the incredibly popular Seamaster Diver 300M James Bond watch which was worn by 007 in GOLDENEYE and the four following films.

The James Bond 007 50th Anniversary Collector's Piece has been created in two sizes, 41 mm and 36.25 mm.

The James Bond 007 50th Anniversary Collector's Piece is aesthetically dazzling. Both versions feature OMEGA's calibre 2507 self-winding movement fitted with the revolutionary Co-Axial escapement, the component that has driven a revolution in mechanical watchmaking since it was launched in 1999. The watch is a certified chronometer. Its screw-in case back is stamped with a gun-barrel design. There is a "bullet" decoration on the rotor that can be viewed through a central sapphire crystal with anti-reflective coating on both sides.

The watch also has a unidirectional rotating bezel. A helium escape valve allows helium atoms to escape during decompression, particularly necessary for professional divers operating from diving bells. As its name suggests, the watch is water resistant up to 30 bar (300 metres / 1000 feet). The 41 mm version was produced in an edition limited to 11,007 pieces; the smaller watch was created in a limited edition of 3,007 pieces

The lacquered black dial features a 007 monogram.
The 41 mm version has 11 applied indexes; The 36.25 mm watchhas ten with a diamond index at the 7 o'clock position - a reminder that this watch was created to honour the film history of agent 007. The indexes are coated with white Super-LumiNova with a blue emission, allowing ease of reading in all light conditions. There is a date window at 3 o'clock.

While some of the advanced features will appeal particularly to divers, the James Bond 007 50th Anniversary Collector's Piece will prove irresistible to fans of 007 and to anyone interested in elegant, distinctive timepieces.

Her er Ninna's ur:
İmage

gmt-geek Skrev:

Et ur fra kendt producent - godt pålideligt værk(er) - lænken er i min verden ligeså god som de solide fra Rolex ref. 78360 - sidder godt på armen - god størrelse = 40/41mm uden krone - og der er sikkert tonsvis af andre argumenter....

Pris - alt ml. 2000-6000kr afhængig af stand - m/u lænke osv....

- Og i øvrigt fedt at se dig herinde også Hans!! Icon_e_wink

Vh. Jon

Tak Jon, har været lidt busy i lang tid, og skulle først lige finde ud af hvor alle var henne Icon_e_biggrin1

Den jeg viser her tør jeg ikke at sige prisen på.... ca lige under 1000kr ialt.
Ur fra Østrig og lænke fra UK (og pudsemiddel fra den lokale Shelltank Icon_e_biggrin1 )