|
Service på Omega co-axialt - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Service på Omega co-axialt (/showthread.php?tid=59839) Sider:
1
2
|
Service på Omega co-axialt - Jensb - 28-08-2013 Hej Jeg vil høre om, der er nogle der har erfaring med at at udført service og justering af et Omega med co-axialt værk. Alternativet er det skal sendes til Schweiz, hvilket jeg har fået at vide er den eneste mulighed, da ingen her hjemme har kompetencerne eller det rette værktøj til at udføre et service. Vh/Jens Re: Service på Omega co-axialt - HG - 28-08-2013 Jensb Skrev:Hej Halse er Omega service center, måske kan han??? Sent from my iPad using Tapatalk HD Re: Service på Omega co-axialt - KimT - 28-08-2013 Der er der flere urmagere der kan - mon ikke de fleste Omega AD´er kan hjælpe uden at den skal til Schweiz? Jeg har tidligere selv fået serviceret et hos Mølbak i København til en fin pris - han er dog ikke AD. Og velkommen Re: Service på Omega co-axialt - Claus Tukjær - 28-08-2013 Halse kan snart. Alis skal på kursus inden længe..... Re: Service på Omega co-axialt - issing - 28-08-2013 Ingen urmagere i DK er endnu blevet certificeret til service af Co-Axial værker og kun få har de nødvendige værktøjer. Indenfor de næste 6 mdr. vil de første danske urmagere dog blive sendt på Co-Axial kurser, og består de, bliver de certificeret til cal. 2500 (dog ikke inhouse indtil videre). Men... ure med Co-Axial behøver ikke at skulle helt til Schweiz, en tur til Hellerup (Swatch Group Danmark) er nok. Re: Sv: Service på Omega co-axialt - KimT - 28-08-2013 issing Skrev:Men... ure med Co-Axial behøver ikke at skulle helt til Schweiz, en tur til Hellerup (Swatch Group Danmark) er nok.Netop hvad jeg mente med at alle AD'er kan hjæpe Re: Service på Omega co-axialt - JJensen - 29-08-2013 issing Skrev:Ingen urmagere i DK er endnu blevet certificeret til service af Co-Axial værker og kun få har de nødvendige værktøjer. Indenfor de næste 6 mdr. vil de første danske urmagere dog blive sendt på Co-Axial kurser, og består de, bliver de certificeret til cal. 2500 (dog ikke inhouse indtil videre). Øh, hvad kan "de" i Hellerup? Er der urmagere - udenlandske, da danske urmagere åbenbart ikke kan - der kan servicere de nævnte værker? Jeg har selv et ur med det nævnte værk, købt for 2 år siden, så der er lidt tid at løbe på før det skal til service Mvh. Jørgen Re: Service på Omega co-axialt - Claus Tukjær - 29-08-2013 issing Skrev:Men... ure med Co-Axial behøver ikke at skulle helt til Schweiz, en tur til Hellerup (Swatch Group Danmark) er nok.Og det tog kun 14 dage med mit i sin tid.... (et par år siden) Re: Sv: Service på Omega co-axialt - KimT - 29-08-2013 JJ Skrev:Det er Swatch Groups servicecenter og der er uddannede urmagere (går jeg ud fraissing Skrev:Ingen urmagere i DK er endnu blevet certificeret til service af Co-Axial værker og kun få har de nødvendige værktøjer. Indenfor de næste 6 mdr. vil de første danske urmagere dog blive sendt på Co-Axial kurser, og består de, bliver de certificeret til cal. 2500 (dog ikke inhouse indtil videre). Re: Sv: Service på Omega co-axialt - JJensen - 29-08-2013 KimT Skrev:JJ Skrev:Det er Swatch Groups servicecenter og der er uddannede urmagere (går jeg ud fraissing Skrev:Ingen urmagere i DK er endnu blevet certificeret til service af Co-Axial værker og kun få har de nødvendige værktøjer. Indenfor de næste 6 mdr. vil de første danske urmagere dog blive sendt på Co-Axial kurser, og består de, bliver de certificeret til cal. 2500 (dog ikke inhouse indtil videre). Ok, men du véd det ikke Ok, CT har haft et ur inde i Hellerup, så noget er der sket det pågældende sted Mvh. Jørgen |