|
Brugspor og dig - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Brugspor og dig (/showthread.php?tid=59821) |
Brugspor og dig - KimT - 25-08-2013 Hvordan har du det med brugspor på dine ure? Efter at have læst nogłe skrive om deres forhold til brugsspor, har jeg gået og tænkt lidt over det. Jeg selv har et forholdsvis afslappet forhold til det og alle mine ure har spor af brug. Det første mærke gør altid ondt og tager fokus for en periode, men når jeg så er kommet over det, betyder det ikke så meget for mig. Selvfølgelig er jeg ikke vild med brugspor, men accepterer samtidig at det er et ur og det skal bruges med spor til følge. Jeg kender folk som kan gå med et ur i lang tid uden at få et eneste mærke, hvilket er meget imponerende men ikke noget jeg kan præstere. Der er jo ikke noget der er mere rigtigt end andet, men jeg tænkte det kunne være interessant at høre de forskellige holdninger til det. Re: Brugspor og dig - nicolaib - 25-08-2013 Jeg har det lidt ligesom dig Kim, og nok også derfor jeg stadig har til gode at prøve et helt nyt ur.. Ved at der kommer ridser på urene og er derfor ikke villig til at betale for et der er helt nyt, for jeg ved at den første ridse som er uundgåelig kommer til at gøre det mere ondt.. Når det er sagt skal der selvfølgelig ikke være dybe hakker og mærker en "opfriskning" ikke kan klare. Men små ridser og hairlines kan jeg godt leve med. Re: Brugspor og dig - Hedegaard - 25-08-2013 Har generelt et rimelig afslappet forhold til mine ure og brugspor... Nu er det sjældent jeg køber ure i MINT stand (eller fra nyt) så de har oftest en lille smule spor efter brug, hvilket heller ikke rører mig det fjerneste Og vil ikke eje et ur, jeg ikke tør bruge i min hverdag! Mit AP ROC fik dog et træls spor efter møde med en væg og det tog da også lige et par dage (eller en uges tid) at komme sig oven på AP ROC efter "møde" med væg
Re: Brugspor og dig - Avantismo - 25-08-2013 Jeg bruger mine ure... Ellers ryger de videre Efterhånden har jeg fundet ud af at jeg skal bære G-Shock på arbejdet. I fritiden veksler jeg lidt. Men alle mine ure skal være vandtætte og have safirglas. Hairlines på urlænker af metal er vel næsten uundgåelige. Har lige købt et brugt ur. Kunne faktisk ikke se at det havde været ude af kassen, så nogen passer ekstra godt på dem. Re: Sv: Brugspor og dig - KimT - 25-08-2013 nicolaib Skrev:og nok også derfor jeg stadig har til gode at prøve et helt nyt ur.. Ved at der kommer ridser på urene og er derfor ikke villig til at betale for et der er helt nyt, for jeg ved at den første ridse som er uundgåelig kommer til at gøre det mere ondt..Mit 15400 var helt nyt da jeg fik det og der gjorde den første ridse også mere ondt end normalt. Men nu er jeg ovre det og nyder bare at bruge det 100% Re: Brugspor og dig - baun - 25-08-2013 Jeg har et ambivalent forhold til brugsspor! Jeg nyder ure som har fået de første knubs elle allerede har fået en eller flere poleringer. Det er afslappet og man sætter ikke formuer til, hvis det får en skramme. Men jeg elsker vintageure der står NOS eller mint. Jeg kan vende og dreje dem tage dem på armen og tage dem af igen, men jeg kan ikke få mig selv til at bruge dem for alvor. Og det kan sagtens bare være et 30 mm fra 1957 som altså står perfekt og deror er bare få tusind mere værd et tilsvarende ur med brugsspor....... Men hvor får jeg lige sådan et fra igen, hvis det får skrammer Jeg har aldrig købt et luksusur fra nyt. Det var en stor overvejelse da jeg besluttede at jeg skulle have et HV om det skulle være sprit nyt. Jeg kunne formentlig godt have fået en ok pris ved Halse, men jeg ved jo at jeg aldrig ville få sådan et ur brugt. Så jeg holder mig til NOS og mint ure til samlingen og ure med brugsspor til brug Det er måske også grundlæggende grunden til at jeg ikke ynder rigtig dyre ure ..... + 50 K. Jeg tror ikke jeg ville nyde at bruge sådan et ur. Dog flytter grænsen sig umærkeligt op for hvert år.... Det er få år siden grænsen var 20 K Vh baun Re: Brugspor og dig - KimT - 25-08-2013 baun Skrev:Dog flytter grænsen sig umærkeligt op for hvert år.... Det er få år siden grænsen var 20 KDet kender jeg alt for godt. Første gang jeg havde et AP havde jeg det svært med brugen af så dyrt et ur, hvor jeg nu (et par år efter) har det anderledes. Re: Brugspor og dig - KimT - 25-08-2013 Hedegaard Skrev:AP ROC efter "møde" med vægAvs den var grim Re: Brugspor og dig - Hedegaard - 25-08-2013 KimT Skrev:Avs den var grim MEGET! ... Men super service hos Klarlund Re: Brugspor og dig - Claus Tukjær - 25-08-2013 Hedegaard Skrev:Kan Klarlunds maskine klare alle ure?KimT Skrev:Avs den var grim |