|
Helberg CH1 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Helberg CH1 (/showthread.php?tid=59386) |
Helberg CH1 - Ralle - 04-06-2013 Et af de fedeste ure, jeg kan mindes der har været på vej... Måske ligefrem det fedeste. Nu foreligger der en prototype, og personligt er jeg blæst omkuld af begejstring Modellen med "spherical sapphire" (hele 15 mm tykt Da jeg for efterhånden længe, længe siden blev bekendt med projektet, turde jeg umiddelbart ikke tænke på priserne, så da de blev meldt ud tilbage i februar, fik jeg et positivt chok. Pre-order price er sølle 900/990 USD + 17% VAT (inside EU) ![]() ![]() ![]() ![]() Billeder taget fra helberg.com og oceanictime.blogspot.dk Re: Helberg CH1 - Peter - 04-06-2013 Hej Rasmus Den ser godt nok fed ud, men jeg har også været vild med Rolex Deepsea Special siden at jeg så den live tilbage i 1992, mon ikke de har lånt et par designelementer fra den. MVH Peter Re: Helberg CH1 - TimeToWatch.dk - 04-06-2013 Spændende projekt, men ligner da godt nok noget Rolex havde gang i for mange år siden /Mads Re: Helberg CH1 - Ralle - 04-06-2013 Peter Skrev:Hej Rasmus Hej Peter! Jo, der er slet ingen tvivl om, at de har ladet sig inspirere en hel del af Rolex´en. Nogen vil sikkert kalde dette Helberg for en klar kopi, men personligt ser jeg det som en hyldest til Deep Sea Special og dermed som en cadeau til Rolex, hvilket der vel ikke kan være noget negativt i - tværtom Jeg tænkte nok, at det også lige var "dig" (og sandsynligvis også hr. Tukjær, ikk´ Claus? Re: Helberg CH1 - MortenKN - 04-06-2013 Vor herre bevares - Endnu et fuldstændig pløkhamrende åndssvagt og ligegyldigt projekt. 15mm eller 7mm glas? Stadig fuldstændig irrellevant. Mennesket kommer aldrig ned til de dybder det er rated til.... det gør de heller ikke på de 300 eller 1220 meter som en Sea-dweller eller en Sub (eller så meget andet) er rated til, men her ligner glasset heller ikke en gennemsigtig flødebolle.... Hold nu med alle de "how deep can you go" ure.... Swiss Military, Sinn og Rolex (og sikkert mange andre) har allerede lavet ure der kan gå ned i bunden af Merianer graven, som vidst er det dybeste sted på jorden - so what? Mission accomplished - Hvad med at prøve noget andet og så gerne i et design som ikke ligner en bøjet færge. Er sgu ved at være træt af de her ure hvor kvaliteten næsmest skal måles i dybderatingen. Jeg ville 10 gange heller have et ur hvor energien blev lagt i finish og design, men hvor det "kun" var rated til 50 meter.... Sorry Sumsar - jeg deler ikke din begejstring. Jeg syntes den er grim og ligegyldig Re: Helberg CH1 - Claus Tukjær - 04-06-2013 MortenKN Skrev:Jeg ville 10 gange heller have et ur hvor energien blev lagt i finish og design, men hvor det "kun" var rated til 50 meter....Vi er selvfølgelig ikke enige, Morten. Men designet frister nu heller ikke mig... Re: Helberg CH1 - Ralle - 04-06-2013 MortenKN Skrev:Vor herre bevares - Endnu et fuldstændig pløkhamrende åndssvagt og ligegyldigt projekt. 15mm eller 7mm glas? Stadig fuldstændig irrellevant. Mennesket kommer aldrig ned til de dybder det er rated til.... det gør de heller ikke på de 300 eller 1220 meter som en Sea-dweller eller en Sub (eller så meget andet) er rated til, men her ligner glasset heller ikke en gennemsigtig flødebolle.... Hold nu med alle de "how deep can you go" ure.... Swiss Military, Sinn og Rolex (og sikkert mange andre) har allerede lavet ure der kan gå ned i bunden af Merianer graven, som vidst er det dybeste sted på jorden - so what? Mission accomplished - Hvad med at prøve noget andet og så gerne i et design som ikke ligner en bøjet færge. Alt forladt, Morten Re: Helberg CH1 - Claus Tukjær - 04-06-2013 Sumsar Skrev:......er jeg fascineret af og synes at det er super cool, at det kan klare ekstreme forhold Re: Helberg CH1 - MortenKN - 04-06-2013 Citat:men alligevel er jeg fascineret af og synes at det er super cool, at det kan klare ekstreme forhold Helt enig og det er jeg ligeså, men jeg bryder mig bare ikke om når det er det eneste et ur bliver markedsført på og når det bliver et kvalitetsstempel at et ur kan gå ned til 6000 eller 12000 meter... Re: Sv: Helberg CH1 - KimT - 04-06-2013 Det er heller ikke et ur for mig, men jeg må indrømme at jeg godt kunne tænke mig at se det IRL alligevel. Måske du når at få et inden Langeland? Og "up" for at gå de mere utraditionelle veje. Sendt med Tapatalk2 |