Urdebatten / Urforum
Omega vintage - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega vintage (/showthread.php?tid=59095)

Omega vintage - miks - 16-04-2013

Her er et af mine omega vintage i 18kt. Der er en flot aftermarket skive i uret nu. Men som man kan se, har jeg stadig original skive og visere. Værket er i tip top stand.İmageİmageİmageİmageİmageİmage

Re: Omega vintage - baun - 16-04-2013

Super flot vintage omega af bedste metal og bedste modelserie.

After market skive? mener du en original købt skive eller er det en renovret?

vh baun

Re: Omega vintage - miks - 16-04-2013

Den har været til eftersyn hos Omega. Der har de valgt at sætte en aftermarket skive på dvs. den er ikke original.
Der er absolut ingen grund til at sætte en ny skive på, men det gør de, uanset om man ønsker det eller ej. Fordi alt der
forlader deres bord, skal se perfekt ud.
Den originale skive fejler jo intet. Den er en smule patineret, men stadig pæn. Heldigvis fik jeg den originale skive og visere med tilbage.

Re: Omega vintage - KimT - 16-04-2013

Sætter Omega en uoriginal skive på Icon_e_surprised

Den er ikke født med den skive, som sidder på nu.
Derimod er den skive og de visere, som er på billedet for sig selv den oprindelige originale skive og visere,
som sad i uret, inden det blev sendt til Omega.
Jeg har sådan set bare fået en ekstre skive med uden at bede om det.
Hvis de ikke havde sendt den gamle skive med tilbage, var jeg blevet tosset, for så har de jo "ødelagt" originaliteten og dermed urets værdi.
Det er jo tydeligt at se, at skiverne er to vidt forskellige skiver.

KimT Skrev:Sætter Omega en uoriginal skive på Icon_e_surprised

Nej så er den original, men vi vintagetosser synes nogen gange at vi helst vil have den skive uret blev født med. Vi er tossede, for den nye skive er jo meget flottere :-)

vh Baun

Re: Omega vintage - Claus Tukjær - 16-04-2013

Skiven er så original, blot ikke den oprindelige....

Claus Tukjær Skrev:Skiven er så original, blot ikke den oprindelige....

nemlig og siger sælger ikke noget kan man sådan set ikke vide det, men den er så flot at man bliver mistænksom. Uret - altså modellen har jo sikkert også været leveret med den skive fra nyt, så man kan faktisk ikke vide det. Og på et så flot guldur ville jeg personligt hellere eje uret med den nye skive, men det er ikke alle vintage tosser det vil det. Icon_e_surprised

vh Baun

Re: Omega vintage - KimT - 16-04-2013

Så længe det er OEM og korrekt til uret, har JEG ikke noget problem med det.
Men det er super at man får den originale som er afmonteret med retur, så pakken stadig er komplet.

Hvis man lægger mærke til, hvordan teksten Constellation er skrevet vil man se, at der er en forskel
i skriften. (Nu dækker viserne godt nok noget af teksten)

Nogle gange er chronometer også stavet "tre" til sidst. Det afslører noget om, hvor gammel skiven er. Hvis der fx. står "tre" til sidst kan
det være, det kun er tilfældet for en bestemt model fra 1960, så er det et problem, hvis skiven sidder på et ur fra 1965. (det er bare et tænkt eksempel)

Derfor vil en dygtig kender med det samme kunne se, om en skive er renoveret eller om det er den rigtige skive til den rigtige årgang og model.
Og det betyder meget i originalitet og pris for en samler. Man kan derfor gå i den tro at uret er originalt, uden helt at være det.