|
Den sidste Omega Officer.... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Den sidste Omega Officer.... (/showthread.php?tid=59038) |
Den sidste Omega Officer.... - TDN - 04-04-2013 Hej! Jeg samler på disse Omega Officer som blev lavet udelukkende til det svenske marked under anden verdenskrig. Disse ure blev lavet til det svenske militær, medens en anden svensk Omega version Suverän kunne købes af folket. Jeg har fulgt brugtmarkedet i Sverige nogle år og købt de forskellige skivevarianter af Omega Officer. Indtil i går manglede jeg kun den hvide variant og den er så nu kommet og endda i den tidlige version der har ref. 2165 som kom i 1940 med caliber 26,5 T2, hvor de andre varianter hedder ref. 2299 med caliber 26,5 T3 og kom i 1942. Uret er med et serienummer omkring 8,4 mill. fra omkring 1940/41 dvs. over 70 år gammelt. Skiven har patina, men værket er i overraskende god stand og bagkassen har stadig blypakningen intakt, som man brugte dengang. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Her er beskivelsen i Omegabogen: ![]() Og samlingen: ![]()
Re: Den sidste Omega Officer.... - baun - 04-04-2013 Fine samlerure Thomas. Og meget dekorative. Jeg så godt den sidste og synes den har fin patinering. Gad vide hvor mange forskellige skiver der egentlig er.... 10-20 stykker? VH Baun Re: Den sidste Omega Officer.... - TDN - 04-04-2013 baun Skrev:Fine samlerure Thomas. Og meget dekorative. Jeg så godt den sidste og synes den har fin patinering. Som skrevet har jeg ikke set andre varianter end dem jeg har nu. HVis du støder på en Officer med en skive jeg ikke har må du endelig sige til. Med Suverän er der mange flere så der er lidt at fortsætte med. Mvh. Thomas Re: Den sidste Omega Officer.... - KimT - 04-04-2013 Stort tillykke Thomas - super cool at du har hele serien Nu må du så igang med de mange Suverän Re: Den sidste Omega Officer.... - baun - 04-04-2013 Jamen det skriver du jo også. Jeg kiggede vist bare billeder. Hvor mange SUVERÆN skiver tror du der er? VH Baun Re: Den sidste Omega Officer.... - TDN - 05-04-2013 baun Skrev:Jamen det skriver du jo også. Jeg kiggede vist bare billeder. Der er nok omkring 10, måske lidt flere. Men det er lidt svære her da de deler størrelse med flere andre Omega fra 1940-50'erne så nogen gange er det en skive fra en anden Omega der er flyttet over på en Suverän. Ser også nogle gange Suverän bagkasser på andre 30 mm. værker/kasser end det "rigtige" værk. P.S. jeg springer over på Kaplans denne gang. Mvh.Thomas Re: Den sidste Omega Officer.... - HG - 05-04-2013 Jeg syntes at det er spændende og interessant når en samler dykker ned i en model og "forfølger" hvad der kan. Stort tillykke med uret - det er havnet hos den rigtige mand Hvor finder du info om disse gamle vintage ure. Det må være begrænset med oplysninger der ligger på nettet om dem eller God weekend Re: Den sidste Omega Officer.... - TDN - 05-04-2013 HG Skrev:Jeg syntes at det er spændende og interessant når en samler dykker ned i en model og "forfølger" hvad der kan. Det er også op ad bakke. Har selvfølgelig googlet info, Men det er i Sverige jeg finder lidt om det. Det originale Omega Officer skilt fandt jeg på en Svensk online auktion og med Omega Suverän fandt jeg 4 reklamer i "Det bedste" fra Sverige fra 1940érne også på en auktion hvor jeg spurgte ejeren og hvilke Omega reklamer der var i bladene og han tog fotos og mailede og helt unikt var der Suverän reklamer. Jeg har aldrig set dem før: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=24&t=2865" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=24&t=2865</a><!-- l --> Jeg har vist dem på et andet int. forum hvor flere Omega samlere lige pludselig fandt ud af at Suverän faktisk ikke var et militærur, men blev solgt til folket. Men det giver en ekstra dimension at finde historien om urene også. Mvh. Thomas |