Urdebatten / Urforum
Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! (/showthread.php?tid=58611)

Sider: 1 2 3 4


Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - berg - 07-01-2013

Ved ikke om dette har været oppe før... Men here goes.

Læste en lignende tråd på et svenskt urfora, hvor der blev diskuteret hvor vidt brugerne tænker over risikoen for røveri og om dette påvirker deres brug af dyre ure.

Er dette noget du tænker over?
Er der nogle situationer hvor du undlader at tage ur på? I byen, på ferie osv.

Min personlige holdning er, at jeg ikke vil lade mig blive påvirket af rædsel og frygt, så jeg bærer altid mine ure uanset sted og tid... ;)


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - norge - 07-01-2013

Direkte bange er jeg ikke, men jeg vil da tage visse forholdregler, og tager da det billige Casio på når jeg skal på ferie feks.

Jeg har tit tænkt på urmøderne, hvor der kommer flere ur nørder med en lille kuffert dyre ure ! Der ville jeg sgu være betænkelig for at møde op med en kuffert fuld af dyre ure.


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - hr.holm - 07-01-2013

norge Skrev:Direkte bange er jeg ikke, men jeg vil da tage visse forholdregler, og tager da det billige Casio på når jeg skal på ferie feks.

Jeg har tit tænkt på urmøderne, hvor der kommer flere ur nørder med en lille kuffert dyre ure ! Der ville jeg sgu være betænkelig for at møde op med en kuffert fuld af dyre ure.


urø møderne er ikke officielle møder. adressen og sted ved kun dem der er med.. så tilfældige kommer ikke forbi...


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - Claus Tukjær - 07-01-2013

Slet ikke........ Heller ikke på ferie...


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - Wenga - 07-01-2013

Vi har begge derhjemme "ferie ure " som vi bruger når vi er udenlands.
Jeg tænker primært på hvis man ligger ved poolen så vil vores ure ligger i en 500 kr safe på værelset , den vil jeg ikke have ro i maven med , og jeg ved ikke engang om forsikringen ville dækkei tilfælde af tyveri.
Med hensyn til røveri er jeg nu ikke så bange , de fleste tror alligevel at det er en kopi man går rundt med.
Så har i nok også hørt om en gut der blev stoppet i en dansk lufthavn og blev bedt om at fremvise kvittering på sit rolex , enden på det blev at det var købt uden for europa år flere år tilbage , men han
kom til at dække dansk told og moms.


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - KimT - 07-01-2013

Det eneste tidspunkt jeg tænker over det (læs. er bekymret) er når jeg er ude og rejse i særlige udsatte områder.
F.eks. da jeg var i Mexico og vi flere gange var i områder, hvor sikkerheden ikke var helt på det niveau vi er vant til her i DK Icon_e_wink


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - Amehlbye - 07-01-2013

jeg tænker over, hvornår jeg flasher mine ure, såvel som feks kontanter når jeg er på ferie - i et helt almindeligt ferieland/sted, har jeg ingen bekymringer.

feks i københavn, er der steder, hvor jeg ikke åbenlyst ville flashe ure - et ur til mange tusind kroner, kan være for fristende for svage sjæle


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - jkjaers - 07-01-2013

Skænker det aldrig en tanke herhjemme


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - khbk - 07-01-2013

Mine briller vil ofte repræsentere en højere værdi end mit ur!


Re: Dyrt ur - er du bange for at blive overfaldet?! - TimeToWatch.dk - 07-01-2013

Ikke noget jeg tænker på til dagligt- ej heller på ferier. Men skulle jeg til en banan-republik med fare for at blive rullet, ville jeg nok lade urene blive hjemme.

/Mads