Urdebatten / Urforum
Bil til 100-150k? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Bil til 100-150k? (/showthread.php?tid=58223)

Sider: 1 2 3

Bil til 100-150k? - KlausM - 19-09-2012

Hvad ville du købe hvis budgettet lød på max 150k?
Jeg er høj så der skal være plads i bilen. Ej gule plader og skal bruges hele året. Jeg kører ikke meget mere end 10.000 km om året.
Jeg er klart mest til tyske biler og har før haft MB og BMW. Min kone har firmabil så min er ikke familiens primære køretøj.
Pt kører jeg i en Mondeo 2.0 fra 2003 og den er pladsmæssigt perfekt meeeeeen kedelig.
Mvh
Klaus

Bil til 100-150k? - berg - 19-09-2012

Hvor mange skal der være plads til?

Re: Bil til 100-150k? - Bentzen - 19-09-2012

jeg ville købe en Avensis , og nej den er ikke tysk . men den virker som den skal . og kan fås med gode km og stand inden for dit prisniveau.

Re: Bil til 100-150k? - KlausM - 19-09-2012

berg Skrev:Hvor mange skal der være plads til?
Mindst 2 og helst 4-5 og gerne med plads til 2 hunde. Ja det lyder som en Stationcar men er ikke et krav.
Jeg skal måske lige tilføje at konen har en BMW 523 Stationcar som firmabil men det udelukker ikke BMW til mig.
Mvh
Klaus

Bentzen Skrev:jeg ville købe en Avensis , og nej den er ikke tysk . men den virker som den skal . og kan fås med gode km og stand inden for dit prisniveau.
Så hellere beholde Mondeo'en Icon_cool
Sorry.
mvh
Klaus

Re: Bil til 100-150k? - Stensbjerg - 19-09-2012

Hvis det skal være i samme størrelse ville jeg klart finde en pæn velholdt BMW E39er,
den er af flere udråbt som den bedst bygget 5er ever,og den levere et rigtigt godt mix uanset hvad man skal bruge den til
benpladsen bag i er dog ikke den bedste i klassen.

Må den være mindre ville jeg klart nappe en 3 serie (her får du rigtig meget for 150k)
og skal den kun være til dig og fruen ja så ville jeg tage den i coupe Icon_cool Icon_cool

Brugt markedet bugner af muligheder i disse år og du kan sagtens finde en tysk luksus bil for dine 150k,
især også hvis du kan undgå at der skal tages noget i bytte den anden vej.

Har du tiden til at vente på at der dukker noget op kan du jo også bede nogen om at holde øje med markedet for dig.

Bil til 100-150k? - berg - 19-09-2012

Jeg ville kigge efter den gamle 1-serie.
Jeg har rigtig mange km erfaring fra 120d... Fantastisk lille bil. Ganske hurtig, sjov at køre og kører langt på literen.

Stensbjerg Skrev:Hvis det skal være i samme størrelse ville jeg klart finde en pæn velholdt BMW E39er,
den er af flere udråbt som den bedst bygget 5er ever,og den levere et rigtigt godt mix uanset hvad man skal bruge den til
benpladsen bag i er dog ikke den bedste i klassen.

Må den være mindre ville jeg klart nappe en 3 serie (her får du rigtig meget for 150k)
og skal den kun være til dig og fruen ja så ville jeg tage den i coupe Icon_cool Icon_cool

Brugt markedet bugner af muligheder i disse år og du kan sagtens finde en tysk luksus bil for dine 150k,
især også hvis du kan undgå at der skal tages noget i bytte den anden vej.

Har du tiden til at vente på at der dukker noget op kan du jo også bede nogen om at holde øje med markedet for dig.
Jeg har længe haft en E39'er i tankerne. Hvilken motorstørrelse, årgang, km giver mest for pengene?
Mvh
Klaus

berg Skrev:Jeg ville kigge efter den gamle 1-serie.
Jeg har rigtig mange km erfaring fra 120d... Fantastisk lille bil. Ganske hurtig, sjov at køre og kører langt på literen.
Jeg er 1.95 høj. Er den ikke for lille til mig?
Mvh
Klaus

Re: Bil til 100-150k? - Stensbjerg - 19-09-2012

Det kommer helt an på hvad du ønsker klaus og vil giver for at køre i bilen mer koster mer Icon_e_wink
i disse krise tider er der masse af biler i denne størrelse til salg,og det er også gået af mode med en stor motor...for nogen Icon_e_wink Icon_e_biggrin1

Jeg ville kigge lidt bredt i E39 serien og holde mig til en med seks cylinder
en 528er kunne være et godt bud. Icon_cool