Urdebatten / Urforum
Forespørgsel på pris - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Forespørgsel på pris (/showthread.php?tid=57969)



Forespørgsel på pris - Sociologen - 20-07-2012

Som vores kære forumejer overvejer jeg at skippe et par ure (stadig kun overvejelser), så jeg kan få fingrene i det supercool, maskuline og usammenlignelige AP ROO Diver. Derfor vil jeg høre, om I kan komme med indspark til, hvad man kan forvente at måtte slippe for

1) AP ROO Diver sprit nyt (BNIB)
2) AP ROO Diver i nylignende tilstand (LNIB)

Sælger må gerne være udenfor DK, men dog indenfor EU.

Jeg mindes at have læst (på rolexforums?), at det ikke er ualmindeligt at få 20-30 pct rabat på AP hos engelske forhandlere.

İmage


Re: Forespørgsel på pris - KimT - 20-07-2012

Mht. listeprisen, så er det klart til at få rabat på et nyt fra AD, men størrelsen afhænger selvfølgelig af hvor eftertragtet uret er.
Jeg må blankt indrømme at jeg ikke er klar over hvor nemme de er at få fat i fra AD i øjeblikket, men det virker som om at der er en del på brugtmarkedet.
Det får umiddelbart mig til at tro at det er muligt at hente en fornuftig rabat.

Jeg ville helt klart lede efter et godt brugt og forvente en pris på omkring 75k på gummirem.

Der er lige nu et med lænke på Timegeeks til 89k
Jeg forhørte mig om prisen på en lænke for lang tid siden hos Klarlund og mener at huske at den dengang lå omkring 18k men de tilbød en GOD rabat hvis jeg var interesseret.

Så alt efter standen kunne jeg godt forstille mig at betale omkring 85k for et nyere brugt med lænke.

Ovenstående er udelukkende et udtryk for MIN holdning til hvad jeg ville betale Icon_e_wink


Re: Forespørgsel på pris - Jacob K - 20-07-2012

Forstår godt din fasination af AP Diveren, den er efter min mening et af de fedeste divere der er på markedet (jeg kalder den diver, ved godt nogen mener det er en desk diver).
Et brugt eksemplar som ser ud som nyt, koster 75-80k, et fabriks nyt kan skaffes til 90-95K, hvor liste prisen siger 109k.

Mange penge, men i min verden er det pengene værd, og jeg er RIGTIG glad for min fra 2011.
Har kun haft gummi rem på min, men har en lænke til at ligge, så mon ikke det skal prøves en gang ?

Jacob


Re: Forespørgsel på pris - Mr. Tick - 21-07-2012

Nypris lå på omkring 120 kg., da jeg tidligere på året (marts) tjekkede Klarlunds vindue. Uret taber gennemsnitligt 35.000 - 40.000 kg., hvilket har bragt min opmærksomhed hen på et andet dykkerur fra en anden stor producent.


Forespørgsel på pris - Sociologen - 21-07-2012

OMG! Der røg den ide vist. Kan ikke pt mobilisere den mængde €. Øv øv øv. Skulle havde købt uret i 2010, da jeg havde det i hånden i Harrods, London.

@Faurschou: Hvilket ur, om man må spørge? :D


Re: Forespørgsel på pris - Mr. Tick - 22-07-2012

Sociologen Skrev:Faurschou: Hvilket ur, om man må spørge? :D

Jeg nævnte nyprisen på dykkeruret fra AP. Icon_e_smile


Forespørgsel på pris - Sociologen - 22-07-2012

Jeg mener i forhold til udsagnet:

Faurschou Skrev:... hvilket har bragt min opmærksomhed hen på et andet dykkerur fra en anden stor producent.
:D


Re: Forespørgsel på pris - Mr. Tick - 22-07-2012

Sociologen Skrev:Jeg mener i forhold til udsagnet:

Faurschou Skrev:... hvilket har bragt min opmærksomhed hen på et andet dykkerur fra en anden stor producent.
:D

Oops... Icon_e_smile Icon_flov

Fifty Fathoms fra Blancpain er et ur, som står mit hjerte nært, fordi det har meget at byde på! Uret har et 5-dages automatisk værk skabt specielt af Frederic Piguet til Blancpain. Desuden har det en fortid inden for militæret, hvilket giver den en god historie. Og ellers er Blancpain generelt ''underrepræsenteret'' i Danmark.

Det ur skal jeg helt klart eje en dag! Problemet ligger blot i at få lettet måsen ned til Tyskland for at hente det!

Det ur som jeg derimod flirter med stammer fra IWC, og har følgende ref. IW354703. Uret har en dybdemåler, hvilket altid er sjovt for en ''gadget freak'', selvom jeg nok aldrig får brug for den. Værket er dog en anelse kedeligt...


Re: Forespørgsel på pris - TimeToWatch.dk - 29-07-2012

Aktuel listepris er 118.000 kr. Rabat hos AD vil jeg ikke gætte på, men spørg da selv hos Klarlund. LNIB ligger i 80 k og kan vel forhandles ned i ca. 75 k.


Re: Forespørgsel på pris - Jacob K - 29-07-2012

Korrekt, jeg fik oplyst prisen på AP Diver hos Klarlund i tirsdags, og den er helt præcis 118.465 kr.

Så min tidligere oplyste pris, var før sidste prisstigning.

Man kan i øvrigt ikke få en officel prisliste på AP Icon_e_biggrin1

Jacob