|
Bøger om ure - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Bøger om ure (/showthread.php?tid=57671) |
Bøger om ure - Miwes - 01-05-2012 Jeg har lige sat min boghandler på at finde lidt omkring en tysk bog "Vintage Panerai" skrevet af Ralf Ehlers & Volker Weigmann. Købte den store ur-bog skrevet af Kristian Haagen tidligere på året og det er en rigtig flot bog, må jeg sige. Det betød så at jeg var nødt til at tjekke om der var andre bøger af samme forfatter og har så lige fået fat på "The Best of schweiziske ure" og den er så velskrevet....jeg kan rigtig godt lide Kristians bøger, det gør han dælme godt. Hvad har i af ur-bøger som kan anbefales... Vh. Michael Westermann Re: Bøger om ure - Kristofferj - 01-05-2012 Findes alt der står i de bøger ikke gratis på nettet? Re: Bøger om ure - Miwes - 02-05-2012 Det gør det sikkert, men så kald mig gammeldags, for jeg elsker bøger og det er da stadig en super oplevelse at side med en bog og det er selvom jeg også køber bøger til min iPad. Kvaliteten af disse bøger er ikke noget der kan gengives på en skærm efter min mening Vh. Michael Re: Bøger om ure - Sociologen - 02-05-2012 [quote="Miwes"]Det gør det sikkert, men så kald mig gammeldags, for jeg elsker bøger og det er da stadig en super oplevelse at side med en bog (...)/quote] Re: Bøger om ure - Kristofferj - 02-05-2012 Jeg giver bøgerne 15år, så er den dille ovre. Re: Bøger om ure - Miwes - 02-05-2012 Kristofferj Skrev:Jeg giver bøgerne 15år, så er den dille ovre. Jeg forstår naturligvis godt hvad du mener, men du må ikke underkende at bøger også har samler værdi og derfor vil de leve i vores hobby side om side med urene Vh. MW Re: Bøger om ure - Kristofferj - 02-05-2012 Det var også lidt for sjov, men jeg tror den måde vi læser bøger og aviser kommer til at ændre sig makant de næste år. Der vil nok altid være bøger, men tror salget vil falde i takt med at, E-paper og ipads bliver mere og mere populære Re: Bøger om ure - Miwes - 02-05-2012 Kristofferj Skrev:Det var også lidt for sjov, men jeg tror den måde vi læser bøger og aviser kommer til at ændre sig makant de næste år. Det er jo lidt pudsigt at aldrig har der været så meget gang i de mekaniske ure, som vi jo slet ikke har brug for (håber ikke konen læser dette) da klokken ses på alt omkring os, incl. vores mobil, men trods det faktum at de er flere 100 år, så er de kommet for at blive mange år frem i tiden. På samme måde er det forhåbentlig med bøger, som lige nu er inde i " 80'ernes Quartz" bølge, men nede ved min boghandler er der ikke meget der tyder på afmatning, nærmest tvært i mod, heldigvis... Jeg er selv stor forbruger af gadgets og læser rigtig meget via internettet og de abonomenter jeg har på forskellige magasiner, men når det kommer til bøger i god kvalitet, så vil jeg aldrig kunne få den samme glæde ved at kigge og bladre med min finger på en glasplade. Vh. MW Re: Bøger om ure - Kristofferj - 02-05-2012 Det tror jeg ikke de mange avis chefer der ligger med røven i vandskorpen, er enig med dig i. Jeg ved ikke om dette også gælder for danmark, men her et en lille graf for salget i usa: ![]() imo går det kun en vej, og det er ned. Re: Bøger om ure - Miwes - 02-05-2012 Aviser, kulørte blade, magasiner....jeps! deres dage som papir er snart talte og jeg ved godt at Apple kan vise fine grafer med hvordan deres bogsalg ligger i forhold til papirudgaver, men lad os nu se om ikke bøger som vi kender dem, stadig vil være at finde, også i fremtiden....det håber jeg. Vh. MW |