Urdebatten / Urforum
Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad er det med de Tag Heuer ure? (/showthread.php?tid=57641)

Sider: 1 2

Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Thor86 - 26-04-2012

I forbindelse med et urkøb af Thomas talte vi en smule om Tag Heuer urene da jeg er virkelig glad for mit SLR 300. Uret er flot, det er et lækkert inn-house værk som er i og generelt oser det af kvalitet. Derudover synes jeg der er en god historie bag. Jeg ved dog ikke helt hvor vi er rent kvalitetsmæssigt? Jeg ved fx ikke hvor godt deres Cal. 1887 værk er mod Omegas 8500 som er i deres nye PO.

Men hvorfor er det netop de ure ikke er særlig populære herhjemme? Inden jeg købte mit PO, fandt jeg en rigtig god pris på et Tag Heuer som jeg synes er flot, men jeg ser det ikke som en keeper og derfor valgte jeg ikke slå til.
Jeg gad ikke have det problem at jeg ikke ville kunne komme af med uret, eller måske tabte et X antal kroner på det.

Hvad afholder jer fra købe Tag Heuer ure?

Re: Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Kristofferj - 26-04-2012

Det er vel i bund og grund bare et dyrt modeur.
De bruger seiko værker og kalder det deres ejet:, deres Calibre 1887 er bare et seiko 6S37 fra 90'erne. Tag købte designet, men at kalde det inhouse er at tage pis på kunderne som jeg ser det!
Jeg tror ikke folk kan tage dem seriøse som luksus ure, når de også laver mobiltelefoner, solbriller og andet crap.

Re: Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Stensbjerg - 26-04-2012

Heuer og TAGHeuer er 2 vidt forskellige ting i min optik
men at kalde hvad de laver for crap vil jeg alligevel ikke Icon_e_wink

Jeg er ikke helt hooked på deres nye TAG design men mange af de gamle heuer design syntes jeg er rigtig flotte,
men til hvad de koster ville jeg nok altid vælge noget fra et andet mærke.

De er en anelse overpriced som jeg ser det og så syntes jeg andre mærker leverer mere i samme pris gruppe.

Hvis ikke den der Tlf til 15000 er noget crap så ved jeg ikke hvad den er!!

Re: Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Claus Tukjær - 26-04-2012

Tag Heuer er bestemt ikke ikke modeur, men et alternativ til Breitling og Omega. Tag Heuer har Monaco - Omega har Speedmaster - Breitling har Navitimer.....

Re: Hvad er det med de Tag Heuer ure? - KimT - 26-04-2012

Dengang det var Heuer, var det uden tvivl et spændende mærke, men da Tag overtog kom der en del år med netop "modeure"
Quartz værker i grimme kasser, hårdt markedsført til "almindelige" mennesker.
De er dog de senere år virkelig kommet efter det, og nogle af deres ure er igen blevet et værdigt alternativ til f.eks. Omega.

Faktisk er de meget innovative og på forkant ifht. spændende tekniske løsninger i øjeblikket.
De er på vej tilbage igen og jeg tror der er spændende ting i vente.

Ovenstående er udelukkende et udtryk for min mening og skal kun tages som dette Icon_e_wink

Re: Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Thor86 - 26-04-2012

Kristofferj Skrev:Det er vel i bund og grund bare et dyrt modeur.
De bruger seiko værker og kalder det deres ejet:, deres Calibre 1887 er bare et seiko 6S37 fra 90'erne. Tag købte designet, men at kalde det inhouse er at tage pis på kunderne som jeg ser det!
Jeg tror ikke folk kan tage dem seriøse som luksus ure, når de også laver mobiltelefoner, solbriller og andet crap.

Det må jeg indrømme jeg ikke har forstand på, men det ændrer ikke på jeg stadigvæk er glad for mit. Icon_e_wink

Så deres værk er altså ikke in-house?

Personligt har jeg aldrig selv været vanvittig med Tag Heuer logoet, jeg foretrækker "Heuer" alene. Men det kan da godt være det bliver opfattet som et dyrt modeur, fremfor et alternativ til de gængse mærker i Danmark?

Historien er at TH kommer med deres helt nye in house, og alle er glade for det.
Nogle uger efter opdager nogle nørder at det ligner et kolonnehjuls kronograf seiko brugte i 90'erne.
I stedet for bare at indrømme at de havde købt det af seiko, blev de ved med at påstå ar det var deres eget:(
Men det er altså et seiko 6s37, der er bare skrevet TH på det.
Det gør ikke værket dårligere på nogen måde, men det er lidt sjovt de ikke bare siger det som det er.

TH laver dog vildt fede værker selv, de har f.eks. Nogle helt sindssyge kronografer, der kan måle ned til 0,0001 sek eller sådan noget, det er vildt flot arbejde!!
Det er så bare synd de putter de fede værker ned i sådan nogle kedelige kasser:(

Re: Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Thor86 - 27-04-2012

Kristofferj Skrev:Det er så bare synd de putter de fede værker ned i sådan nogle kedelige kasser:(

Det kan man vel altid diskutere. Icon_e_wink Smag og behag.

Re: Hvad er det med de Tag Heuer ure? - Kristofferj - 27-04-2012

De kan godt når de vil:

İmage

Den gad jeg godt lege lidt med Icon_love Icon_love