Urdebatten / Urforum
Magrette bronze dog i messing - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Magrette bronze dog i messing (/showthread.php?tid=57484)

Sider: 1 2

Magrette bronze dog i messing - Loft - 27-03-2012

Inde på Magrette EU er det muligt at købe deres fejlproducerede bronze(som så er messing) ret billigt efter min mening - 2700DKK med alt inkluderet, hvis man kan leve med det er ikke er bronze som der står på skiven synes jeg det er et godt købt.
İmage

Re: Magrette bronze dog i messing - Amehlbye - 27-03-2012

ej - det kan man da ikke sælge -

det er forklaring på, hvorfor luksus mærker smider deres second hand ud og andre sælger dem og aldrig bliver andet end bras

Re: Magrette bronze dog i messing - Stensbjerg - 27-03-2012

Syntes også det virker noget mærkeligt Icon_e_confused

Re: Magrette bronze dog i messing - Tommy Munk - 28-03-2012

Hej

Jeg ejer et af disse 'famøse' ure. Det er oprindeligt solgt til en svensker og er via et midlertidigt stop hos speedy nu kommet i min besiddelse.
Der er lidt mere i den historie end det allerede postede link. På denne side: http://www.magrette.com/regattare-bronze-recall.php fortæller at to andre micromærker også har modtaget kasser i højkvalitets messing i stedet for bronze - det pudsige er at disse mærker tilsyneladende ikke har trukket deres ure tilbage.

Magrette bytter iøvrigt kasserne til bronze uden beregning (de venter på at modtage kasser i korrekt materiale - i øvrigt fremstillet i Tyskland) - de betaler naturligvis forsendelse og donere en ekstra rem for ulejligheden (som er ganske lækker - især urets pris taget i betragning).

Jeg synes det er helt ok at de sælger de ure, der ikke allerede er solgt. De fortæller jo åbentlyst hvad det er man køber, de giver rabat og kasserne fejler ikke noget - ikke andet end at der er kommet Zink i materialet i stedet for Tin (og derved er legeringen messing i stedet for bronze, der patinerer anderledes over tid).

Her er nogle halvdårlige billeder af dyret:

VH
Tommy

İmage
İmage
İmage

Re: Magrette bronze dog i messing - KimT - 28-03-2012

Tommy Munk Skrev:........fortæller at to andre micromærker også har modtaget kasser i højkvalitets messing i stedet for bronze - det pudsige er at disse mærker tilsyneladende ikke har trukket deres ure tilbage.
Helson (som er i samme situation) var endnu hurtigere ude med mail til alle købere af deres "bronze" model.
Torben herinde fra, har allerede haft sit nede hos dem og fået ombyttet kassen lünnette m.m. (også en ny rem med bronzespænde inkluderet)

Så det er ikke sandt at "de andre" ikke tager hånd om situationen Icon_e_wink

Afslutningsvis har jeg heller intet imod at de sælger urene - bare det er helt tydeligt hvad man køber.

Re: Magrette bronze dog i messing - Tommy Munk - 28-03-2012

KimT Skrev:Helson (som er i samme situation) var endnu hurtigere ude med mail til alle købere af deres "bronze" model.
Torben herinde fra, har allerede haft sit nede hos dem og fået ombyttet kassen lünnette m.m. (også en ny rem med bronzespænde inkluderet)

Så det er ikke sandt at "de andre" ikke tager hånd om situationen Icon_e_wink

Afslutningsvis har jeg heller intet imod at de sælger urene - bare det er helt tydeligt hvad man køber.

Fair nok - trækker mine ord i mig igen, de skrev jo heller hvilke mærker det drejede sig om Icon_not

Jeg har egentlig aldrig været så vild med så store ure, men den sidder overraskende godt på mine spagetti-arme. Uret er interessant for mig, da jeg har boet i NZ i et halvt, ellers havde jeg nok aldrig lavet bytteren med speedy.

mvh
Tommy

Re: Magrette bronze dog i messing - KimT - 28-03-2012

Tommy Munk Skrev:Fair nok - trækker mine ord i mig igen
Det behøves skam ikke.........det var bare info Icon_e_wink

Re: Magrette bronze dog i messing - Lund - 30-03-2012

Jeg har bestilt et af dem, og venter spændt på at det dukker op i løbet af sommeren når CuSn8 kasserne er leveret. Icon_drinks

Re: Magrette bronze dog i messing - jazzman - 30-03-2012

jeg så ikke noget sted på deres eu side at man kunne bestille uret i bronse. Hvad koster den så?

Re: Magrette bronze dog i messing - Lund - 31-03-2012

Det er bestilt på NZ-siden før man var klar over at der var tale om messing.
Jeg blev derefter kontaktet af ejeren Dion pr. mail, som tilbød at returnere pengene, acceptere salget som det var, eller vente på at de fik leveret de rigtige urkasser i CuSn8 bronze....... Jeg valgte at vente pænt.
Prisen var og er 385 USD