Urdebatten / Urforum
Hvis du skulle vælge........ - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: IWC (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=75)
+--- Tråd: Hvis du skulle vælge........ (/showthread.php?tid=57247)

Sider: 1 2 3

Hvis du skulle vælge........ - KimT - 13-02-2012

Hvis du skulle vælge ET ur fra IWC, som er realistisk ifht. din økonomi, hvilket ville du så vælge?
Jeg ville vælge dette super fede pilot ur, som jeg er blevet meget lun på, her på det sidste Icon_e_biggrin1

Igen et sakset billede fra nettet.
İmage

Jeg har igenem længere tid gået og ment at jeg "mangler" et IWC, eller hvad mener du?
Jeg har flere af de "gængse" mærker i kassen (Rolex, Omega, Panerai, Seiko) og tænker at et IWC vil passe godt ind.

Re: Hvis du skulle vælge........ - Claus Tukjær - 13-02-2012

Den nye Aquatimer på lænke...... MEN..... Den guld Panerai var bare SÅ fed..... Icon_love

Re: Hvis du skulle vælge........ - Amehlbye - 13-02-2012

Synes IWC laver nogen fede ure og kan sagtens følge dig, for jeg ville gå efter et i Top Gun serien

[url]"http://www.iwc.com/en-us/collection/pilots/IW388001/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.iwc.com/en-us/collection/pilots/IW388001/[/url]

Re: Hvis du skulle vælge........ - Stensbjerg - 13-02-2012

Det må blive et af de 2 IWC modeller jeg flere gange har tænkt på at prøve.
IWC Ing.
IWC AT 3536

Re: Hvis du skulle vælge........ - MichaelSC - 14-02-2012

Kim T Skrev:Hvis du skulle vælge ET ur fra IWC, som er realistisk ifht. din økonomi, hvilket ville du så vælge?
Jeg ville vælge dette super fede pilot ur, som jeg er blevet meget lun på, her på det sidste Icon_e_biggrin1

Igen et sakset billede fra nettet.
İmage

Jeg har igenem længere tid gået og ment at jeg "mangler" et IWC, eller hvad mener du?
Jeg har flere af de "gængse" mærker i kassen (Rolex, Omega, Panerai, Seiko) og tænker at et IWC vil passe godt ind.

Kim, for det første; du skylder dig selv at eje et IWC, vil skabe fin balance i samlingen Icon_e_biggrin1

Punkt 2; når man skal vælge, taler vi så vintage, forholdsvis ny model eller spritny model?

Hvis vi tale vintage eller semivintage ville jeg gå efter 3713 Doppelchrono (42mm), den klassiske 3706 Chronograph er nok for lille (39 mm) når man som du er vant til Panerai.

Begge ure er fantastisk smukke og indeholder det DNA IWC er allermest berømt for; enkelhed, kvalitet og det funktionsbestemte design med en helt særlig aura samt den klassisk skive med de smukke visere.

Alternativt Aquatimeren 3536, ja, Kim, den kender du.

Taler vi et ny ur ville jeg gå efter Vintage Aquatimeren, smukt, smukt ur.

İmage

Piloturet 3717-Spitfire har jeg altid haft det lidt svært med. Selvom viserdesignet refererer til det gamle viserdesign fra Big Pilot syntes jeg personligt bedst om viserne fra 3713. Jeg må dog indrømme at uret som du selv viser er meget smukt i sit skive-layout.

Et andet godt alternativ kunne være det spritnye Pilot XVII, hvis man er til de mere enkle ure uden kronograf (billigere at servicere).

İmage

Hvis jeg ikke skulle skele til prisen ville jeg gå direkte efter Portuguese Yacht Club Chrono Volvo Race Edition i titanium, prøvede det forleden hos Ole Mathiesen, fantastisk smukt i titanium og overraskende let, kunne næsten ikke mærke at du havde uret på. Kulfiberskiven virker ikke så 'påtrængende' som man kunne frygte.

İmage

Mit ultimative drømmeur fra IWC er nok et Big Pilot Bartorelli LE i titanium, kun lavet 50 stk.

İmage

Re: Hvis du skulle vælge........ - willy - 14-02-2012

BIG INGENIEUR Icon_love Willy

Re: Hvis du skulle vælge........ - Mr. Tick - 14-02-2012

Jeg har næsten (e-mailen er skrevet og gemt i kladder) besluttet mig for at opgradere til et andet IWC, da de fleste af mine bekendte klart synes bedst om den ift. andet ur på min drømmeliste. Jeg vil helst ikke afsløre hvad det er pga. forventningerne, og til dels også for spændingens skyld. Icon_razz

Re: Hvis du skulle vælge........ - Mr. Tick - 14-02-2012

willy Skrev:BIG INGENIEUR Icon_love Willy

Men ellers jeg helt enig med Willy i skrivende stund. Icon_e_smile

Dejligt ur, fedt værk og god historie - den har da hele pakken (i min verden).

Re: Hvis du skulle vælge........ - MichaelSC - 15-02-2012

Faurschou Skrev:Jeg har næsten (e-mailen er skrevet og gemt i kladder) besluttet mig for at opgradere til et andet IWC, da de fleste af mine bekendte klart synes bedst om den ift. andet ur på min drømmeliste. Jeg vil helst ikke afsløre hvad det er pga. forventningerne, og til dels også for spændingens skyld. Icon_razz

Lyder spændende, kan ikke vente.... Icon_e_biggrin1

Det er pudsigt, men Big Ingenieur har aldrig rigtig sagt mig noget. Kvaliteten og historien er iorden, men der er bare et eller andet som ikke svinger på samme måde som med piloturene og portugieserne for mit vedkommende, kan ikke sige hvorfor. Icon_e_wink Har det på samme måde med Da Vinci serien, rykker ikke i mig.

Re: Hvis du skulle vælge........ - jk - 21-02-2012

Skrækkelig tanke kun at have ét IWC ur. Hvis vi alligevel skal lege med tanken, blev det uden tvivl dette, jeg ville beholde:
IWC Portuguese Automatic ref. 5001
Jens-Kristian
İmage