Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - jkjaers - 18-02-2011

Har godtnok haft det en lille måned, men har ikke postet det i denne tråd

İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - jacob jensen - 18-02-2011

jkjaers Skrev:Har godtnok haft det en lille måned, men har ikke postet det i denne tråd

İmage

FLOT klassisk Rolex Icon_cool

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 18-02-2011

Hvis man kan lide patina

Mærke og model: Omega 30 mm
Årgang: 1950
Kasse: Rund, stål, ok stand
Højde: 11 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Meget flot Two Tone skive der changerer i beige toner med patinering fine originale visere og arabertal index
Rem:
Caliber: 265 manuelt
Caliber nr.: 12242821
Ref. Nr.: 2639- 2

İmage

vh Baun

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - berg - 21-02-2011

Købte denne i sidste uge. Icon_e_smile

//Berg

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - TDN - 21-02-2011

Seamaster 600
Ref.nr.: 135.0012
Værk: 21515919
Cal. 601
Årgang: 1964

Mvh.
Thomas

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 21-02-2011

Det må vist siges at være et "no nonsense" ur TDN Icon_e_smile

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - olof - 24-02-2011

Nivada Chronomaster med Valjoux 92

İmage
İmage
İmage

Den er blevet serviceret i Oktober (fik ny balance hjul og spiral), og kører helt godt, som det seer ud. Lidt slid på kassen, men skiven er meget godt.

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 24-02-2011

olof Skrev:Nivada Chronomaster med Valjoux 92
Er en absolut klassiker synes jeg - fed skive - herlig viserform - det røde i den ene subdials og en ret "rå" krans med markeringer der lever op til sit fællesnavn - både "Aviator" (enkelt timetal til let GMT) og "Seadiver" med "dyk minutter" - på en gang.
Min hilser på
İmage
Den er jo kommet med mange værker, langt flest knaststyrede (ex 7733) - langt færre valjoux 92 - og absolut færrest valjoux 23 (min også 92)
Jeg synes det er en af de mest casual - jeans-wear egnede tresser kronografer, og hver gang den kommer hjem fra dens ophold hos kammerater i banken og på armen - bliver jeg i godt humør - Ved det må være slappe af/natur weekend hvor ungerne dropper forbi til lit godt - eller noget sådanne
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - olof - 24-02-2011

Ja, nu har jeg haft den på armen siden igårs, og der bliver den også et stykkes tid. Jeg var ikke sikker på om jeg kunne lide den fra billederne, ellers havde jeg købt en tidliger. Nu kigger jeg lidt rundt efter et yderlig exemplar Icon_e_wink . Men den bliver på armen mindst til den her kommer fra uremageren Icon_e_biggrin :
İmage

Den er altså utrolig flot, med Valjoux 23. Desværre... selvom sælgeren påstår at den blev serviceret hos en amerikansk uremager blev jeg nød til at lade den ligge hos min uremager. Spiralen sidder skævt (det værste problem), en skrue var løst, det er det samme hver gang.

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - ibrene - 25-02-2011

Jeg har modtaget en Seiko Sumo, den behøver hvis ikke nærmere præsentation, men virkelig "smæk for skillingen" syntes jeg.
İmage
İmage
God weekend.
Mvh Peter.