Urdebatten / Urforum
Rolex GMT Master II 116710 BLNR NU MED UNBOXING - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex GMT Master II 116710 BLNR NU MED UNBOXING (/showthread.php?tid=60274)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Re: Rolex Submariner som blev til GMT Master 116710BLNR - Sociologen - 27-11-2013

Slettegaard Skrev:İmage
Kæft et lækkert ur, som bare passer perfekt ;)

Re: Rolex Submariner som blev til GMT Master 116710BLNR - Slettegaard - 27-11-2013

gmt-geek Skrev:Det koster så heller ikke gratis at skulle sælge en (på det tidspunkt) næsten helt ny Rolex klokke hvor man har lavet om på lænken... Icon_e_wink

Vh. Jon
Du tager fejl Jon, uret blev solgt til en særdeles fornuftig pris.

Re: Rolex Submariner som blev til GMT Master 116710BLNR - Slettegaard - 27-11-2013

Sociologen Skrev:Kæft et lækkert ur, som bare passer perfekt ;)
Enig Kenn. I min verden (og mange andres) burde uret se sådan ud fra fabrikken, det er jo et tool ur. Operationen kostede kr. 300.- hos Klarlund i 2010.

Re: Rolex Submariner som blev til GMT Master 116710BLNR - gmt-geek - 27-11-2013

Slettegaard Skrev:
gmt-geek Skrev:Det koster så heller ikke gratis at skulle sælge en (på det tidspunkt) næsten helt ny Rolex klokke hvor man har lavet om på lænken... Icon_e_wink

Vh. Jon
Du tager fejl Jon, uret blev solgt til en særdeles fornuftig pris.

Jamen det er da fino nok - kan det tænkes at personen ikke anede at der skulle være blanke centerled på præcis den lænke? Icon_e_wink

Personligt ville jeg aldrig købe et ur med en modificeret lænke - som koster 12k+ fra ny....

Jo flere modificeringer man selv laver eller køber med jo mere bliver man gift med uret eller som udgangspunkt giver det en lavere salgspris....

Vh. Jon

Re: Rolex Submariner som blev til GMT Master 116710BLNR - mqa - 27-11-2013

Citat:kan det tænkes at personen ikke anede at der skulle være blanke centerled på præcis den lænke? Icon_e_wink

Det var også min første tanke, men det er der vel blevet orienteret om :-)

Når det så kommer til snakken om polerede centerlinks, så er jeg selv vil med det, og jeg ville ønske, det var en mulighed på Sub'en.

mqa Skrev:Når det så kommer til snakken om polerede centerlinks, så er jeg selv vil med det, og jeg ville ønske, det var en mulighed på Sub'en.
Sub'ens midterled kan poleres op.

gmt-geek Skrev:... kan det tænkes at personen ikke anede at der skulle være blanke centerled på præcis den lænke? Icon_e_wink
Ham der købte mit ur Jack fra Odense har solgt mange Rolex ure, så han vidste det udmærket godt, han syntes sågar, at uret var mere attraktivt med BCL. Senere fik Bo "Kongen" Hansen uret ind, han var også begejstret for det, og havde ikke problemer med at sælge det. DET FORRINGER IKKE NØDVENDIGVIS værdien af uret, fordi man laver en lettere modifikation af lænken. At I ikke vil betale fuld pris for et modificeret Rolex har jeg fuld forståelse for, men vi er mange Rolex nørder både indenlands og udenlands, som helst vil have uret med børstede midterled.

gmt-geek Skrev:Jo flere modificeringer man selv laver eller køber med jo mere bliver man gift med uret eller som udgangspunkt giver det en lavere salgspris....
Jeg er delvis enig i den betragtning. Børstede midterled er, hvad jeg kalder en lettere modifikation. PVD behandling etc. er tunge modifikationer, som enten betyder stort tab ved evt. salg eller en ægtepagt til døden skiller Icon_e_biggrin1

Mit nye ur lader jeg stå med blanke midterled. Bliver det en dag for træls at kigge på, får Klarlund igen opgaven med at mattere midterledene.

Re: Rolex Submariner som blev til GMT Master 116710BLNR - mqa - 27-11-2013

Citat:Sub'ens midterled kan poleres op.

Selvfølgelig, men så er vi ude i en modificering af uret, og det er ikke noget for mig.

Men Lars

Lige gyldigt hvordan man vender og drejer det så:

Generelt: Er der færre købere til varen så vil udgangs punktet også være en lavere pris - med mindre man står med en virkelig usædvanlig vare i hånden! Icon_e_wink

I det her tilfælde er vi 3 brugere ud af 3 indlæg efter visning af den her lænke modificering der nok ikke vil melde sig forest som køber.....

Jeg er godt klar over at 3 ud af 3 statistisk set ikke kan bruges til ret meget, men en indikator er det altså....

Jeg er ikke ude i at starte en lænke religions krig her, men bare pointere, at man skal tænke sig om før man får modificeret et lækkert ur.... Icon_e_wink

Vh. Jon

Re: Rolex Submariner som blev til GMT Master 116710BLNR - TimeToWatch.dk - 27-11-2013

Det er super simpelt at polere leddene op igen så jeg ville ikke være afskrækket for at tage et sådan ur med matte midterled ind. Lænken er næsten altid fyldt med brugsspor og om man giver den en let tur med enten en matpolering eller en blankpolering er ikke så afgørende. Jeg ville have langt mere fokus på dybere ridser og hak i kasse/lænke. Er uret sprit nyt og fremstår ubrugt men med matte led vil en oppolering dog trække uret fra 97 % til måske 93 % i stand og trække en 500-1000 mand af prisen. Uanset hvad er vi slet ikke ude i noget med en ny lænke...

/Mads

TimeToWatch.dk Skrev:Det er super simpelt at polere leddene op igen så jeg ville ikke være afskrækket for at tage et sådan ur med matte midterled ind. Lænken er næsten altid fyldt med brugsspor og om man giver den en let tur med enten en matpolering eller en blankpolering er ikke så afgørende. Jeg ville have langt mere fokus på dybere ridser og hak i kasse/lænke. Er uret sprit nyt og fremstår ubrugt men med matte led vil en oppolering dog trække uret fra 97 % til måske 93 % i stand og trække en 500-1000 mand af prisen. Uanset hvad er vi slet ikke ude i noget med en ny lænke...

/Mads

Jeg har nu stadig svært ved at tro at rykker man et næsten nyt ur fra 97% -> 93% i stand så får det kun en 500 mand i betydning på bundlinien Mads....

Vh. jon