Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Jeremy - 08-11-2010

Tak. Jeg synes også at det virker utrolig solidt. Jeg er også meget imponeret over remmen, som er kraftig men alligevel blød. Jeg tror jeg bliver glad for dette ur Icon_e_smile .

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Peter - 10-11-2010

Hej

Ja vi kan ikke komme uden om at et Sinn U1 er et fedt ur, og jeg har selv ejet et helt tilbage fra 2007 af, og jeg har lige fået fat i en original rem i rød til mit ur. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - olof - 10-11-2010

Girard-Perregaux Gyromatic

İmage
İmage
İmage

Værket er nok et GP 21. Skiven er ikke perfekt, kassen heller ikke, men det hele seer til gengæld ægte ud. Den koerer udemærket men får en service nu alligevel. 39 Jewels - 14 af dem sider dog i disse specielle gyrotron hjul. Her findes noget om mechanismen: http://gpref.watchprosite.com/show-forumpost/fi-567/pi-1967296/ti-301736/s--2/

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 10-11-2010

olof Skrev:Girard-Perregaux Gyromatic
İmage

Værket er nok et GP 21. Skiven er ikke perfekt, kassen heller ikke, men det hele seer til gengæld ægte ud. Den koerer udemærket men får en service nu alligevel. 39 Jewels - 14 af dem sider dog i disse specielle gyrotron hjul. Her findes noget om mechanismen: http://gpref.watchprosite.com/show-forumpost/fi-567/pi-1967296/ti-301736/s--2/
Der var maskinen jo Icon_e_biggrin Du skulle overveje at fotografere i mere dagslys. Den ser herlig ud den maskine i alle fald
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - dwndler - 10-11-2010

Mit første Connie Icon_cool
Det er med cal. 561 og ref. nr. 168.004 i stål.

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - pbr - 10-11-2010

Hey Dwindler Icon_e_smile

Dens "søster" og jeg siger tillykke !! Icon_e_wink

İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - dwndler - 10-11-2010

Takker Icon_razz

Er det guld eller guld på stål?
Din skive ser meget bedre ud end min (100% intakt), men jeg tvivler på, at jeg vil lave noget om på min skive.
Er der nogen, der kan fortælle lidt mere om cal. 561 (antal fremstillede, m.m.) eller skal jeg bruge søge funktion? Icon_redface

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - olof - 10-11-2010

hannover_dk Skrev:.....
Der var maskinen jo Icon_e_biggrin Du skulle overveje at fotografere i mere dagslys. Den ser herlig ud den maskine i alle fald
vh

ok, men lad mig have fået den serviceret først. Icon_e_biggrin

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Geodoc - 10-11-2010

dwndler Skrev:F/...........
Er der nogen, der kan fortælle lidt mere om cal. 561 (antal fremstillede, m.m.) eller skal jeg bruge søge funktion? Icon_redface
Ω Link Centralen kan, f.eks i:
Ω Teknisk. Her findes links til generel beskrivelse af Ω udvikling og Ω historie
............... Ω værk tabeller:
- "Kaliber-guide", illustreret, Ranfft (søgefunktion)
............... Ω værker generelt:
- Hvilken Ω kaliber i: Seamaster, Speedmaster, Constellation, De Ville, Dynamic o.a.
- Constellation kronometer kalibre 1952-1980
- Ω kalibre, historisk set, Artikel 2 af 4
- Ω kalibre, historisk set, Artikel 3 af 4

Ω kalibre "tekniske beskrivelser"
- 500 -caliber familien

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - pbr - 10-11-2010

dwndler Skrev:Takker Icon_razz

Er det guld eller guld på stål?
Din skive ser meget bedre ud end min (100% intakt), men jeg tvivler på, at jeg vil lave noget om på min skive.

Det er guld på stål Icon_e_smile

Ja, skiven er utroligt nok fuldstændig som da den forlod Omega fabrikken i 1964. Men jeg synes heller ikke, at du skal lave om på din skive - patina er altid et værdigt alderstegn for et vintage ur.

Men når det er sagt, så kunne det være, at Urmager Halse i Horsens kunne fjerne pletterne - det er ret utroligt, hvad Poul & Peter kan præstere ! Icon_e_smile

Jeg kan se, at dit ur (ligesom mit) stadig har den oprindelige originale krone - hold endelig fast i den !!! Omegas reservedelskroner til denne model er lige det lidt bredere, så de rækker ud over kassen Icon_e_confused

Mht. information om cal. 561, så tror jeg, at der er til adskillige timers læsning i Geodoc´s links, der er hentet fra "Link Centralen" på Omega underforum Icon_e_wink