Urdebatten / Urforum
Hvilken japser har du på idag ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Hvilken japser har du på idag ? (/showthread.php?tid=71549)



Hvilken japser har du på idag ? - runzuk - 01-02-2016

(01-02-2016, 10:22 AM)KimT Skrev: Denne japser i dag Icon_smil

İmage

Hvad mærke er det?


RE: Hvilken japser har du på idag ? - KimT - 01-02-2016

Seiko Arctura Kinetic Chronograph Titanium (som der står på skiven Icon_blink)


Hvilken japser har du på idag ? - runzuk - 01-02-2016

Fedt retro look


Hvilken japser har du på idag ? - KimT - 01-02-2016

Et ur jeg fik i gave af min hustru for mange mange år siden og det der startede min interesse for ure.


RE: Hvilken japser har du på idag ? - pbr - 01-02-2016

Seiko cushion case dykker igen i dag - SRP777 ! Icon_hjerte

Det er et ur som jeg bliver glad for, kan jeg mærke - imponerende hvor meget ur, man får for under 3.000 kr. i denne her ! Icon_Up

Jeg overvejer, at finde en mesh lænke at smide på, bare for at understrege retro looket ! Icon_Up


İmage


Hvilken japser har du på idag ? - runzuk - 01-02-2016

(01-02-2016, 12:12 PM)pbr Skrev: Seiko cushion case dykker igen i dag - SRP777 ! Icon_hjerte

Det er et ur som jeg bliver glad for, kan jeg mærke - imponerende hvor meget ur, man får for under 3.000 kr. i denne her ! Icon_Up

Jeg overvejer, at finde en mesh lænke at smide på, bare for at understrege retro looket ! Icon_Up


İmage


Klart et fedt ur Kiggede selv på det. Men så kom en Frogman forbi

Hvad er vægten?
Hvordan går det med hensyn til +- sek pr døgn?


RE: Hvilken japser har du på idag ? - pbr - 01-02-2016

(01-02-2016, 12:44 PM)runzuk Skrev: Klart et fedt ur Kiggede selv på det. Men så kom en Frogman forbi

Hvad er vægten?
Hvordan går det med hensyn til +- sek pr døgn?


Jeg har ikke haft det længe nok til, at jeg tør udtale mig om præcisionen - men jeg kan sige, at jeg stillede det i går aftes og indtil nu, har det tabt 3-4 sekunder. 

Dette er som udgangspunkt acceptabelt i ethvert mekanisk ur, men kan nå at ændre sig, efterhånden som det bliver "kørt til". Uret er jo sprit nyt og de fleste ures præcision stabiliserer sig over tid, fra de er nye.

Vægten er ganske komfortabel - 124 gram på gummirem. Til sammenligning vejer min Sumo på lænke i min konfiguration 182 gram, så jeg vil tro at disse to ure er ret tæt på hinanden i vægt.

Det samme gælder i øvrigt i dimensioner - dog har Sumo en smule længere horn, hvilket gør at urets kasse virker en smule længere. Men ellers er deres dimensioner meget lig hinanden.

Se dette billede til sammenligning:


İmage


Hvilken japser har du på idag ? - runzuk - 01-02-2016

Fedt [VICTORY HAND]️ Tak for svar


Hvilken japser har du på idag ? - runzuk - 01-02-2016

Night with Frogman
İmage


Hvilken japser har du på idag ? - Avantismo - 20-02-2016

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk