Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - berg - 22-09-2010

Fik det i sidste uge, har haft det på lige siden...

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Peter - 22-09-2010

Hej Speedy

Jeg synes at dit nyindkøbte ur er fedt, og det ligner da lidt et JLC, men er alligevel et lille stykke derfra, da det mangler en krone i forhold til JLC, så meget langt fra en kopi, men mere et nyt ur med lidt vintage look. Icon_e_smile

MVH Peter

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 22-09-2010

Så blev det tid til en Navitimer 806 - en 1963 AOPA - eneste årgang som kan tilfredsstille mine 3 hovedønsker:

Beads of Rice bezel
Hvide subdials (de rent sorte er ældre og for nogen finere og superlækre, men æstetisk er jeg til de hvide subdials som den Navitimer jeg husker
Aopa på skiven

Dertil et ikke årgangs afhængigt krav:
Original tritium i visere og på skive.

Jeg manglede en Venus 178 maskine i min kolonnehjulsværk, og der var Navitimeren så oplagt.

fin stand: İmage

Mere i egen tråd

venligst

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Len - 22-09-2010

hannover_dk Skrev:Så blev det tid til en Navitimer 806 - en 1963 AOPA - eneste årgang som kan tilfredsstille mine 3 hovedønsker:

Beads of Rice bezel
Hvide subdials (de rent sorte er ældre og for nogen finere og superlækre, men æstetisk er jeg til de hvide subdials som den Navitimer jeg husker
Aopa på skiven

Jeg manglede en Venus 178 maskine i min kolonnehjulsværk, og der var Navitimeren så oplagt.

fin stand: İmage

Mere i egen tråd

venligst

Det er et så flot og klassisk ur, med patina og charme Icon_e_smile . Kun et par år ældre end mig

Tillykke med det !

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Joepete - 22-09-2010

Hold da op ... det var hurtigt, at du fik fundet den, John Icon_cool Til lykke med den smukke, klassiske og udødelige Navitimer Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 23-09-2010

hannover_dk Skrev:Så blev det tid til en Navitimer 806 - en 1963 AOPA - eneste årgang som kan tilfredsstille mine 3 hovedønsker:

Beads of Rice bezel
Aopa på skiven

Mere i egen tråd

venligst

Super ur John - og jeg er misundelig. Det er kræs og som sagt mange gange en klassiker og et Ikon.

Jeg kunne godt klare mig med en lidt senere - og med de hvide subdails - men sådan en fætter må jeg altså eje en dag! Pokkers at der er så længe til jeg fylder 60. Jeg må finde en anden strategi.

vh baun

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 23-09-2010

Baun Skrev:Super ur John - og jeg er misundelig. Det er kræs og som sagt mange gange en klassiker og et Ikon.

Jeg kunne godt klare mig med en lidt senere - og med de hvide subdails - men sådan en fætter må jeg altså eje en dag! Pokkers at der er så længe til jeg fylder 60. Jeg må finde en anden strategi.

vh baun
Og da vi var sammen i Tåstrup, vidste jeg ikke den var tæt på. Jeg havde spurgt til den 10 dage inden - men ikke fået svar, og det lå så på min computer da jeg kom hjem. Det kunne har taget lang tid - men gik altså stærkt
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Peter - 24-09-2010

Hej Hannover

Tillykke med en meget flot Breitling Navitimer 806, jeg har en fra 1964 af, men med Breitling på urskiven, men ellers identisk, min er i næsten 100% nystand, og aldrig serviceret, og jeg har endda remmen uret kom med da det blev solgt, og den er næsten som ny. Icon_e_smile

MVH Peter

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 24-09-2010

peter Skrev:Hej Hannover

Tillykke med en meget flot Breitling Navitimer 806, jeg har en fra 1964 af, men med Breitling på urskiven, men ellers identisk, min er i næsten 100% nystand, og aldrig serviceret, og jeg har endda remmen uret kom med da det blev solgt, og den er næsten som ny. Icon_e_smile

MVH Peter
Lækkert - men er den HELT identisk. Som du beskriver den, bør kransen være nummeret efter - og ikke beads of rice?
İmage

Din burde vel ha mere "alm. gribere" eller hvad vi nu skal kalde det - Så vidt jeg ved fra Kurt B - så er det blot 1963 som har hvide subdials og Beads of Rice krans de der små perler -
I 1964 kommer netop med Breitling på skiven - stadigt også en del med AOPA og nogen uden - men kransen burde være den senere - så vidt jeg ved.
Hvis den er uden Aopa og med Breitling og MED Beads Of Rice krans, var det sjovt at kende serienummeret?
(billeder gør du jo ikke i)
Jeg ville tro din krans var i stil med denne:
İmage
(tænk at du har original rem til den - det er vist ikke ret almindeligt. Er det noget firben så vidt jeg ved eller?
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Peter - 24-09-2010

Hej Hannover

Mit ur er med Beads of rice bezel, og kun med Breitling på urskiven og med det gamle logo ligesom din, og der står ikke Geneve på den, og remmen er en firben, med et ret kraftigt forløb, såvidt jeg husker er spændet kun 16 millimeter, og lige for at nævne det er mit ur stort set som fabriksnyt. Icon_e_biggrin

MVH Peter