|
mechanical watches whats the point? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: mechanical watches whats the point? (/showthread.php?tid=73418) |
Re: mechanical watches whats the point? - willy - 13-02-2010 Baun Skrev:willy Skrev:Omega have the right to try to go upmarket,of course.But up to now they have failed completly.This you can see in the dumping prices ,on the international market. Citat:I owned a Speedmaster.Fantastic watch for the price.Iwc and rolex also have models that are overpriced.As the watch market is today we cannot use it as a measure.I try to look at market prices for the last ten years.I have recomended Omega many times in the past as a good buy for a new watch buyer.I will still do this for say the speedy.But i would not say ,buy a Omega that costs more than 30.000.kr.And i do not believe that brand name is the difference here.I just honestly believe that if you spend over 30.000.kr on a watch then Rolex or Iwc give more watch for the money. Willy Re: mechanical watches whats the point? - baun - 13-02-2010 JK Skrev:Her er lidt research på IWC fra deres hjemmeside: og JK om IWC - tak for det. Det er da læseværdigt. Hvordan ser du brugtpriserne på IWC - 50-60% af nyprisen hvis de er i næsten ny stand eller er de højere? vh baun Re: mechanical watches whats the point? - baun - 13-02-2010 willy Skrev:.I just honestly believe that if you spend over 30.000.kr on a watch then Rolex or Iwc give more watch for the money. Willy Det er helt ok - og du må jo mene hvad du vil. Det er mange som er enige med dig - de køber IWC og Rolex, men der er også mange der ikke er enige - og de giver så 35K (katalogpris)for en Speedmaster BA - og i min verden får de mere for pengene her end hvis de havde købt IWC eller Rolex. Hvis Omage manden så handler lidt fornuftigt giver han så lige under 30 K for uret - og det vil på brugtmarkedet et par år senere koste måske 20 K - vel samme afskrivning og prismekanisme som IWC. Men behøver vi virkelig at fremhæve den ene på baggrund af den anden? vh baun Re: mechanical watches whats the point? - jacob jensen - 13-02-2010 Mine indlæg om JLC og Oris vil altid være præget af passion og kærlighed som Baun er inde på for det første fordi jeg virkelig har meget passion og kærlighed for disse mærker. For det andet fordi at jeg som person altid angriber ting jeg holder af sådan, de store tekiske oplysninger kommer jeg ikke med tal og teknik nørd bliver jeg aldrig. Det er også derfor det rager mig en fjer om mit ur taber eller vinder 2,6,9,14 sek Baun fremhæver man et mærke/model som det bedste køb i en prisklasse vil man jo altid sætte dem man nævner i baggrunden. Personlig er jeg enig med willy IWC og Rolex satter Omega til vægs her men thats just me Re: mechanical watches whats the point? - hannover_dk - 13-02-2010 Ja det er lidt det jeg mener. Ikke at der ikke er grund til at være skeptisk mange gange, men de var jo oppe mod mange andre fabrikker, som næppe bare lagde sig ned og var ligeglade. PP, Zinith, Movado, Longines, Rolex og hvad ved jeg - ville nok ikke lade Omega styre det. Selve tabellen kan ses mange steder. - men Ja jeg mener lidt som Baun, at hvis man er skeptisk, så er det ofte berettiget - men så må man selv tage tiden og grave noget op der viser det er forkert - så man kan begrunde. Den med skeptisk bare fordi det godt KUNNE være sådan - over lader jeg til politikkerne - eller graver selv noget der måske kan overbevise frem Cosc er jo ikke ejet af Omega, men skabt i 1973 af 5 uafhængige Schweizer kantoner som non-profit organisation. Her kan man i øvrigt se at i 1971 var Rolex dem med flest certifikater - for whatever that is worth vh Re: mechanical watches whats the point? - jk_phpbb3_import15746 - 13-02-2010 Baun Skrev:Hvordan ser du brugtpriserne på IWC - 50-60% af nyprisen hvis de er i næsten ny stand eller er de højere? Det afhænger meget af hvilken model, vi taler om. De populæreste f.eks. Flieger 3717, Portugueser Chrono 3714 og Portugueser Automatic 5001 annonceres vel til ca. 65 % internationalt. Om de opnår den pris, er en anden sag Jens-Kristian Re: mechanical watches whats the point? - willy - 13-02-2010 Baun Skrev:Baun Skrev:jacob jensen Skrev:jeg mente bare som jeg læste dit indlæg at Omega nærmest var de eneste der tog kampen mod krystallerne op ved at prøve en hel masse. Citat:Hi Baun,i do not just criticize certain brands.I criticize them all,if i think they need to be criticized.I have given my opinion on Rolex and IWC as you well know in the past on this blogg.The word soon spreads in the car and watch market if you make a bad product.Even if your name is Patek or Rolls Royce.I may prefer certain brands,but i would not try to fight for them if they made a bad product.Can i ask you,when did you last criticize a Omega model. Re: mechanical watches whats the point? - baun - 13-02-2010 Jeg har ofte sagt at man betaler for meget for branded Omega ifht. Certina, Oris oa. Jeg har også sagt at Omegas forsøg på at lave en ny Railmaster ikke er faldet specielt heldigt ud. Deres nye Constellation synes jeg heller ikke er en af mine favoritter. Men helt generelt har jeg ingen interesse i at kritisere nogen ure. Rolex, GP, Omega, IWC, Zenith, AP, PP, Breitling. Jeg har mit foretrukne mærke af mange grunde. Men det er bestemt ikke fordi de andre ikke laver fantastisk gode og lækre ure, for det gør de. Man kan ikke eje dem alle, så man må vælge. Men at nedgøre de andre ser jeg ingen grund til. Tværtimod. Når jeg køber en lækker Vintage Omega Chronostop lovpriser jeg den gerne, men jeg nævner da ikke i samme åndedrag at jeg fravalgte en xxx , fordi den ikke har fornøden kvalitet eller gensalgsværdi. vh Baun Re: mechanical watches whats the point? - willy - 14-02-2010 Baun Skrev:Jeg har ofte sagt at man betaler for meget for branded Omega ifht. Certina, Oris oa. Citat:You are missing the point.You are calling criticism,putting down a brand.This is not true.We would learn nothing about watches,without criticism. Willy Re: mechanical watches whats the point? - baun - 14-02-2010 Måske er det bare mit engelsk der ikke slår til, men jeg kan ikke se at jeg ikke kan lære en hel masse om ure uden at kritisere bunkevis af andre ure. Jeg er selvfølgelig nødt til at vurdere ure og vurdere dem i forhold til mine preferencer. Jeg har fundet at Omega i høj grad leverer varen. Det er der også mange, mange andre mærkr der gør incl. Rolex og IWC. Jeg har intet behov for at kritisere Rolex og IWC for at forklare at jeg har valgt Omega. Jeg vil nøjes med at fremhæve, hvad det er jeg kan lide ved Omega. vh Baun |