|
Nu går han da helt amok..... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Nu går han da helt amok..... (/showthread.php?tid=69499) |
Re: Jeg ved ikke rigtigt! - pbr - 05-08-2008 Tukjær Skrev:Til sidst, passionen for ure som du skriver om.... Mener du at den er forbeholdt jer "gamle" herinde? "Passionen er forsvunden"???? Det er da ikke for sjovt at jeg bruger så meget tid herinde, det er da netop på grund af passionen! Og det er da netop den personlige mening man skal bruge i en debat. Fakta er fakta og behøver vel ikke debateres? Det kan i jo bare søge på nettet..... Her må jeg, som nyankommen på sitet, give Tukjær ret - man skal passe på, at man ikke skræmmer nye potentielt kommende urnørder væk, ved kun at ønske debat på et niveau, hvor kun et fåtal kan være med (medmindre det er hvad man ønsker, selvfølgelig) Man risikerer, at sitet kun vil blive besøgt af en lille snæver indforstået skare, der nørder konstant og dermed afskærer/afskrækker nyankomne, hvorved sitet kan risikere, at dø ud pga. "indavl" Men jeg kan fuldt og helt tilslutte mig, at der er behov for dels en større disciplin i udformningen af overskrifter på oprettede tråde, så man bedre kan vælge til og fra. Dels mener jeg også at sitet ikke mindst kunne forbedres betydeligt med flere fora - jeg kan dog godt se, at man derved nemt kan komme til at miste overskueligheden. Men løsningen kunne være, at man lavede underfora til de eksisterende fora, som man ser på mange andre sites. Eksempel: Til Omega forum, kunne der laves f.eks. 3 underfora, der eksempelvist kunne være 1) Nye og nyere ure, 2) Vintage og 3) Billedtråd. På samme måde, kan de øvrige fora (Rolex, Japansk, PAM osv.) deles op i underfora, så man bevarer overblikket, men samtidig kan dykke ned og vælge ud fra sine egne præferencer. Bare et forslag ........................ ! Re: Enig med Mads - baun - 05-08-2008 JK Skrev:Jeg er meget enig med Mads. Jeg synes egentlig at Jens-Kristian rammer sømmet på hovedet! Følger vi disse 2 enkle anvisninger tror jeg at problemet er løst. Har man god tid vil man læse/se det hele - men har man lidt travlt er gode overskrifter jo en herlig ting! Og det forhindrer jo ingen i at skrive hvad de vil - undtagen der hvor det bliver noget der kunne/burde klares på PM. Især meget interne aftaler - ikke spørgsmål - for de har ofte almen interesse! Det vil jeg lægge mig på sinde fremover! vh baun - DonWerner - 05-08-2008 Er enig med Baun i at interne aftaler naturligvis bør klares over PB. På den anden side synes jeg dog ikke det er noget stort problem på forummet som det er nu. Det er sjældent jeg støder på et indlæg, hvor jeg tænker - den skulle ha' været sendt som PB. Snakken om hvor vidt de gamle eksperter er blevet skræmmet væk, fordi der ikke er urnørderi nok, forstår jeg ikke helt. Det indhold der er på forummet afspejler den interesse medlemmerne har. At der er mange indlæg om nye ure forhindre vel ingen i at diskuterer vintage eller whatever, hvis det er det de vil? Er helt på linje med at der bør strammes lidt op på overskrifterne. Jeg er selv lidt for hurtig på det område ind i mellem. Det vil sparer meget tid for dem som alligevel ikke læser alle indlæg. Det kunne være fint med et forum for nye ure, som Tukjær har foreslået, men subforum's er jeg ikke den store tilhænger af. De giver for meget "klikken" rundt synes jeg. - Mads Gjødesen - 05-08-2008 Enig med JK og Baun... Min udmelding bunder ikke i utilfredshed, men blot en konstatering. Jeg er bestemt tilhænger af mange brugere af forumet, så der skal være plads til indlæg på alle niveauer. Flere fora hjælper dog ikke på at kunne sortere i graden af nørderi i trådene. Kun emnerne... Der skal også være plads til diskussioner baseret på personlige meninger a la "Hvilket ur er lækrest?". Desværre har jeg nok været for længe i gamet til at jeg syntes den slags tråde er voldsomt interessante. Jeg er ret kold over hvad andre mener er lækkert og det påvirker ikke min smag og valg. Jeg er mere til diskussioner om Omega eller Breitling giver mest "value for money" (blot et eksempel og start nu ikke en religionskrig). Her kan både diskuteres smag og udveksles viden og fakta. Tråden kræver lidt mere viden at deltage i, men omvendt bliver de nye læsere klogere. Vi er alle startet et sted... Men er vi lidt bedre til at uddybe emnet i overskriften er det lettere at sortere visse tråde fra afhængig af interesse. Jeg mener vi burde kunne administere det med de fora vi har nu. For mange fora medfører alt for lidt aktivitet. Derfor er jeg ikke fortaler af for mange fora. Blot bedre selvjustits hvor PM bruges mere end pt. /Mads - Peter - 06-08-2008 Hej Jeg har ikke noget imod Tukjær at sammenliger, sålænge han har urene tilsalg på forsiden, da manden er en meget seriøs herre herinde, og iøvrigt laver mange gode tiltag, og jeg tror absolut ikke at det er for egen vindings skyld at han laver de indlæg, så efter min mening skal Claus bare blive ved. MVH Peter |