Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 15-07-2010

Joepete Skrev:Såvidt jeg lige husker, så skal Suunto´s vantæthedsangivelse tages helt bogstaveligt ... Måske andre ved det med sikkerhed ?
Ja det kan jo være sådan. Sådan er det jo i høj grad med Rolex Oyster - som man jo roligt dykker med, uanset 100 m normalt ville give tvivl, så måske Suunto 30 meter virkeligt betød, at det ikke bare klarede 3 bar trykprøve, men at man også kunne bevæge sig rundt på 30 meters dybde - det ville være forfriskende
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - KlausM - 15-07-2010

Suunto laver jo dykkerure, dybdemålere, kompasser og dykkekomputere så man skulle tro de mener 30m når det angives.
Mvh
Klaus

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - jacob jensen - 15-07-2010

Lige på den slags ure her tror jeg også på at man skal tage de 30m meget bogstaveligt Icon_cool
så den skal nok klare alle dine sommerhus udfordringer klaus Icon_e_biggrin

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Nopanic - 15-07-2010

Uden det skal blive en debat om tryk eller dybte anvisninger.
Så har jeg et green core, ligeledes med 30 meter.
Jeg har det på når det skal kunne holde, og det har både fået tæsk uden og med vand. Jeg har badet og svømmet med det uden problemer.

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Peter - 16-07-2010

Hej

Jeg bærer iøjeblikket mit nyindkøbte Orient 300 meter Diver, og den her gang har jeg fået fat i et med sort urskive, så nu ejer jeg tre Orient i samlingen. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Joepete - 16-07-2010

Til lykke med den tredie til samlingen, Peter Icon_cool

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 17-07-2010

Efter en tur i Kattegat med mit nyeste. Alt for tungt for comfort - men ellers super kvalitet hele vejen igennem - Jeg får se om det skal være mit nye bade ur. Jeg har i alle fald bestemt, at jeg ikke fremover vil bytte til noget billigt - hver gang jeg skal ud og snorkle. Kvaliteten hele vejen igennem har jeg ikke oplevet bedre, og den nye inhouse maskine øger bare glæden. Jeg fik den på orange gummi, men synes nok den - flot som den er - virker for ung til mig - eller skriger for kraftigt - så jeg har sat den over op sin - hajbid sikre mesh
İmage
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - KlausM - 17-07-2010

Det var da lidt af et sidespring John eller hva?
Lækkert ur!
Mvh
Klaus

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Joepete - 17-07-2010

Enig: Super fedt ur, John Icon_cool

Hvad siger vægten af uret på mesh´en ?

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 17-07-2010

@KlausM - jo sidespring - men jeg har jo trods alt købt en IWC 3536 af dig - men du mener jo det synd at ridse den, så jeg har aldrig taget den i havet Icon_e_smile Ploprof sidder langt bedre på armen på sin lænke i øvrigt - den er ikke spor toptung og prøver ikke at dreje sig rundt. Jeg har også en 44 mm Zenith gammel ElPrimero - men jo - lidt sidespring er det vel Icon_e_smile

@JoePete - jeg har ikke en fin vægt i sommerhuset, men 225 gram ca på den hajbids sikrede lænke - som jeg synes er helt super - inkl. den trinløse lås.

Uret har fået sit morgenbad og en tur rundt om 2. revle gennem ålegræsset. Selv om solen ikke var helt fremme, var det varmt nok, og vandet holder nu nok 23 grader føler jeg

vh