|
Hvad køres der i herinde.? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Hvad køres der i herinde.? (/showthread.php?tid=58825) |
RE: Hvad køres der i herinde.? - Stensbjerg - 31-07-2019 Årsagen til at historier som disse er blevet flere over de senere år, Er jeg sikker på Skyldes flere ting her er nogle af dem. 1. Service intervaller/priser rykkede ind i salgslokalet (særlig olie interval og visuel kontrol tiltag er i brug) 2. Motorerne er i højere grad blevet turbo ladet det stiller højere krav til matrielet og brugeren. 3. Prisen er på flere fronter omkring nye biler presset i bund, man får hvad man betaler for. Hvad køres der i herinde.? - KristianK - 31-07-2019 Nå, men jeg var altså valgt at hente en turistbus hjem fra Sydtyskland efter at have kørt lidt forskelligt. De seneste 5 år en Vectra der nu runder 350.000 km. og ikke en rustplet, ikke et ben sat forkert udover kobling og svinghjul, som ikke holder mere end de der 120-140.000 km. når man smider 200 hk med 400 nm. efter det fra en dieselmotor :) Det gør de andre heller ikke. Før da har jeg kørt Passat, Skoda Fabia Greenline, A6 stationcar.. I de unge dage, Corolla og Seat Ibiza (den som VW byggede, ikke den spanske) Audien havde jeg kun i 6 måneder men Passaten havde jeg nok tid til at blive imponeret over VW's evne til at opbygge et brand, hvor det i mit tilfælde slet ikke stod mål med bilen. Det fejlede alt og endte med at smide hele motoren på vej hjem fra Frankrig en sommer (115 TDI'eren) Med turistbus mener jeg en Ford Galaxy mit alles... Jeg kan i hvert fald ikke finde noget i listen, som ikke er krydset af og her derfor elektrisk undervogn, aut. gear, fj.betjent motorvarmer, adaptiv fartpilot, xenon, køling i forsæderne, glastag... og meget mere :) Jeg har haft en fra 2006-2010 som kostede mig mange Speedmasters i afskrivning og værditab (solgte den da finanskrisen stod i fuldt flor) og med købspris på 520 (importeret fra Østrig) og et salg på 218.... Av.. Den jeg henter hjem nu, koster næsten på kr. og ører 218 hvis man lægger en lille smuttur/miniferie oveni prisen, når jeg nu alligevel henter den selv. Den er liiiige til den dyre side, men jeg har kigget efter en med alle krydser i tilbehørs-hæftet i noget tid... Og nu var den der.. Og den bliver købt, som en bil der skal beholdes. Og jeg ved, at jeg vil være glad, hver gang jeg sætter mig i den og derfor er merprisen, som nok er 25-30 stykker, det hele værd for mig :) Den er fra 12/2014 og har gået 200k. Har ikke så mange billeder af den, men den står klar til afhentning i Frankfurt am Main og hentes hjem om et par uger.
RE: Hvad køres der i herinde.? - gmt-geek - 01-08-2019 Sådan helt overordnet set så handler det hele nok om præferencer og held/uheld.... Tror hvis man kigger de nævnte brands efter i sømmene så har de sq nok lige mange fejl statistisk set... At lave statistik på få eksempler skal man ikke have brugt meget tid på matematik til at vide at den holder altså ikke.... Så at jeg har en fejlfri statistik sammen med 3 venner for et brand eller at avantismo sammen med 5 andre har den fejlfyldte statistik holder statistisk set ingen vegne vand for nogen af os i det samlede billede... Men hvad vi GODT kan blive enige om statistik eller ej er da at det er total røvtur at bruge 130k i rep. omk. på en bil man har givet 130k for.... RE: Hvad køres der i herinde.? - Stensbjerg - 02-08-2019 Bil verden er også svær at navigere sikkert rundt i, Tyske ADAC har i mange år registeret hvilke mærker som bryder meste ned på de tyske veje, generelt har de tyske mærker og Subaru altid klaret sig godt, men snyd findes alle steder og i alle organisationer. https://www.hvilkenbil.dk/adac-kan-man-stole-pa-tyskerne/ World wide er Subaru dog før i tiden (har ikke læste meget om deres nye modeller) regnet for en rigtig solid bil, men det har aldrig fået f.eks. danskerne til at købe dem, så hvad er det egentlig vi lægger vægt på. RE: Hvad køres der i herinde.? - Avantismo - 02-08-2019 Jeg har aldrig været så uheldig før. Ever Livet går videre... RE: Hvad køres der i herinde.? - KristianK - 02-08-2019 (02-08-2019, 10:02 AM)Avantismo Skrev: Jeg har aldrig været så uheldig før. EverPræcis :) Hvad køres der i herinde.? - KimT - 12-12-2019 Jeg genopliver lige denne her :-) Efter at have tjekket mit første indlæg i tråden, kan jeg konstatere at det åbenbart er tre biler siden jeg skrev det. Nu er bil nr. 4 lige bestilt med levering d.2 januar og jeg glæder mig som et lille barn. Forventningens glæde er ligesom når der ventes på et ur :-) Jeg skiftede job for et par måneder siden og afleverede selvfølgelig min firmabil da jeg stoppede. Det nye job krævede at jeg selv leverede bil i de første tre måneder (prøvetiden) og jeg - nærig som jeg er - valgte jeg at køre i min søns gamle Peugeot 206. En værre skrammelkasse, men egentlig meget fedt, for så værdsætter jeg den nye endnu mere når den kommer :-) Jeg var flere muligheder igennem og endte med et vælge et mærke jeg aldrig har haft før. Gæt mærke og model og jeg giver en krammer når/hvis vi mødes :-) Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Hvad køres der i herinde.? - BadHamster - 12-12-2019 Hmm så vidt jeg husker kører du “normalt” BMW... Kan ikke huske om du også har kørt Audi? Men nu hvor du selv nævner din søns Peugeot 206 - så gætter jeg på en Peugeot 508? Hvad køres der i herinde.? - KimT - 12-12-2019 Mine sidste tre biler var VW, BMW og Audi. Og nej til 508’eren, selvom jeg synes den er utrolig flot :-) Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Hvad køres der i herinde.? - onkeldunkel - 12-12-2019 Uuuuhhh....gættekonkurrence - I love it :-) Når du har haft de tre mærker, så gætter jeg på, at du helst ville have haft en Audi |