Urdebatten / Urforum
Hvad køres der i herinde.? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Hvad køres der i herinde.? (/showthread.php?tid=58825)

Hvad køres der i herinde.? - cfnissen - 07-05-2016

Foråret er ankommet!

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvad køres der i herinde.? - Avantismo - 07-05-2016

Smukt. Jeg har også hevet sommervognen frem.

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

RE: Hvad køres der i herinde.? - cfnissen - 07-05-2016

(07-05-2016, 08:36 PM)Avantismo Skrev: Smukt. Jeg har også hevet sommervognen frem.

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

...og den har endda de rigtige plader på. Smukt med smuk på  Icon_smil Icon_flag 

Claus

RE: Hvad køres der i herinde.? - KimT - 07-05-2016

Lækre sager gutter Icon_Up

RE: Hvad køres der i herinde.? - Geodoc - 07-05-2016

(07-05-2016, 08:27 PM)cfnissen Skrev: Foråret er ankommet! 
Smukt smukt

İmage
"Prinsessen" nød en tur i det grønne

Med venlig hilsen - Geodoc

RE: Hvad køres der i herinde.? - cfnissen - 07-05-2016

Hej Geodoc,

Den er bare så smuk. Sikke farver!

Claus

RE: Hvad køres der i herinde.? - Geodoc - 07-05-2016

(07-05-2016, 11:01 PM)cfnissen Skrev: Hej Geodoc,

Den er bare så smuk. Sikke farver!

Claus
Tak ska' du ha' - men jeg må  Icon_flov  indrømme, at det er lidt "snyd". Det er et af prøvebillederne, som min nabo (professionel fotograf), har leveret.
Han havde slæbt slaveblitz med ud - og mit forundrede spørgsmål var, "Er der ikke lys nok?" - "Jo næsten for meget. "Slaven" forhindrer at siden bliver alt for mørk"
Det anede jeg jo ikke "en kæft" om.

På endevæggen i "Prinsessens Residens", er nedenstående opsat i godt en kvadratmeters størrelse  Icon_cool

İmage
(Lokalitet: Silkeborg Bad - skulptur: Vandmanden)

RE: Hvad køres der i herinde.? - khbk - 08-05-2016

Den første generation af MINI synes jeg er den mest vellykkede.
Naturlig meget større end den originale Austin/Morris (på dansk Partner/Mascot), men stadig med charmen i behold.
Ved hver ny opdatering af modellen (vi er nu nået til tredje generation MINI) er det som om, at designet har fået et par slag af cykelpumpen. Næste gang må der ske noget drastisk.
Forøvrigt er designeren dansk.
/
Kristen

RE: Hvad køres der i herinde.? - Geodoc - 08-05-2016

(08-05-2016, 10:21 AM)khbk Skrev: Den første generation af MINI synes jeg er den mest vellykkede.
Naturlig meget større end den originale Austin/Morris (på dansk Partner/Mascot), men stadig med charmen i behold.
Ved hver ny opdatering af modellen (vi er nu nået til tredje generation MINI) er det som om, at designet har fået et par slag af cykelpumpen. Næste gang må der ske noget drastisk.
Forøvrigt er designeren dansk.
/
Kristen
Jeg er ganske enig 
Hver torsdag, her i sommerperioden - besøger jeg og "Prinsessen" hver torsdag aften (bil)vintage-GTG i Ry.
Ikke at vi blander os; men det er enestående, at opleve en bred, og altid skiftende vifte - af nidkært vedligeholdte vintage køretøjer.

På en sådan aften, havde jeg lejlighed til at parkere MINI'en ved siden af en oprindelig MINI Cooper.
Du fredsens. Prinsessen er jo ENORM - i forhold til "det oprindelige hundehus".

Mit eksemplar er en generation 2, og den sidste med:
# Centralt placeret speedometer (de nye har et informations"center" i en rund ramme)
# Den gamle 1600 4-cyl motorteknik. Den nye har 1500 3-cyl, med flere (21) HK, og 25% forbedret benzin økonomi.
# Fronten udformet med "underbid", da nederste del af kølergrillen har et lille fremspring i forhold til motorhjelmen.
# Lygterne placeret i motorhjelmen. De nye har lygter placeret foran i hjulkasserne, og hjelmen har udskæring, der lukker om lygteranden.

İmage
"Underbiddet" gør, at man næsten må ned på maven, for at fotografere fronten i en god vinkel.
Det har jeg bestemt mig for, er en charme - og er i øvrigt ikke er voldsomt "tændt" på den nye model.
... ja der er jo lige det der med benzinøkonomien; men så lyder "Prinsessen" til gengæld ikke så trangbrystet som de nye.

Jeg er også spændt på, om næste generation bliver yderligere forstørret.
Der er, for mig at se - en øvre grænse for hvor proportionerne bliver for voldsomt opskalerede.

RE: Hvad køres der i herinde.? - Joepete - 10-05-2016

Dejlige vogne I tre Icon_Up Icon_party Icon_cool Icon_Up