Urdebatten / Urforum
Hvordan har dit år set ud? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvordan har dit år set ud? (/showthread.php?tid=80699)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

Hvordan har dit år set ud? - jacobzimmer - 12-12-2015

(12-12-2015, 04:29 PM)keldw Skrev:
(12-12-2015, 03:36 PM)jacobzimmer Skrev: @keldw - Der er da også sket lidt mere for dit år, end jeg umiddelbart havde regnet med. Glæder mig UTROLIG meget til at se din MN Tudor! Jeg er selv begyndt at lede lidt efter en snowflake, men jeg tror det bliver en lang kamp.. Icon_drool

Tjoe, lidt er der da sket. Men må lige rette mig selv, den første 1675 købte jeg åbenbart 22. december 2014 kan jeg se, så det tæller jo ikke rigtigt med Icon_e_surprised

Den kan nok live gå :D hvad med hulk, som du overvejede?? Er den ide død lidt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Hvordan har dit år set ud? - keldw - 12-12-2015

(12-12-2015, 04:42 PM)jacobzimmer Skrev:
(12-12-2015, 04:29 PM)keldw Skrev:
(12-12-2015, 03:36 PM)jacobzimmer Skrev: @keldw - Der er da også sket lidt mere for dit år, end jeg umiddelbart havde regnet med. Glæder mig UTROLIG meget til at se din MN Tudor! Jeg er selv begyndt at lede lidt efter en snowflake, men jeg tror det bliver en lang kamp.. Icon_drool

Tjoe, lidt er der da sket. Men må lige rette mig selv, den første 1675 købte jeg åbenbart 22. december 2014 kan jeg se, så det tæller jo ikke rigtigt med Icon_e_surprised

Den kan nok live gå :D hvad med hulk, som du overvejede?? Er den ide død lidt?

Ved det ikke rigtigt. Prøvede en på forleden og må indrømme at jeg faktisk bliver lidt begejstret når jeg får det på. Det er ikke øverst på listen, men man ved aldrig Icon_blink

RE: Hvordan har dit år set ud? - gmt-geek - 12-12-2015

(12-12-2015, 04:50 PM)keldw Skrev:
(12-12-2015, 04:42 PM)jacobzimmer Skrev: Den kan nok live gå :D hvad med hulk, som du overvejede?? Er den ide død lidt?

Ved det ikke rigtigt. Prøvede en på forleden og må indrømme at jeg faktisk bliver lidt begejstret når jeg får det på. Det er ikke øverst på listen, men man ved aldrig Icon_blink

funny - jeg har det på præcis samme måde med hulken...
fedt ur der skal prøves en dag! :-)

vh. jon

Hvordan har dit år set ud? - henrik - 12-12-2015

Hvis jeg var blevet spurgt for et år siden ville jeg ha' svoret at 2015 blev året hvor jeg fandt et 16610LV. Men sådan skulle det ikke gå.
Faktisk har jeg slet ikke handlet i år og jeg har gået med min Exp II så lang tid at jeg næsten ikke kan huske hvad ellers der ligger i boksen.
Men måske bliver det næste år jeg finder min Kermit.

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

RE: Hvordan har dit år set ud? - jacobzimmer - 12-12-2015

Det fedt at have et ur der ikke rigtig giver en lyst til at købe noget nyt! Icon_e_biggrin1

Hvordan har dit år set ud? - Sociologen - 12-12-2015

(12-12-2015, 04:05 PM)jacobzimmer Skrev: Hehe, hvis vi alle dog bare havde beholdt et par af de ure vi havde for blot ét år siden!

Denne kategori hører jeg så til. Jeg gik ind i 2015 to ure og ejer stadig kun selvsamme to ure:

PAM305
İmage

DEEPSEA
İmage

Det er nu ikke, fordi jeg ikke har kigget efter andre ure. Måske ikke dagligt som tidligere, men i hvert fald et par gange om ugen. Det kribler kraftigt for at få noget nyt metal på håndleddet, men to ting gør sig gældende for, at jeg holder fast i det, jeg har:

1) Økonomisk har jeg det ikke godt med at eje endsige gå med ur, som koster over ca 75k, og det eneste mærke, der umiddelbart i teorien kan vippe mit 305 og DSSD af pinden, er AP, som er noget dyrere i dels anskaffelsespris, dels service, hvorfor jeg opretholder status quo.

2) I den max-prisklasse, som jeg er komfortabel med, kan jeg ikke umiddelbart finde noget, der for mig er på niveau med de to ure, herunder urmærker, jeg allerede ejer.

Så derfor er min interesse gået i stå. En lidt paradoksal følelse, da det på den ene side er fedt at have fundet de ure, som principielt tilfredsstiller mine behov i ure, mens det på den anden side efterlader et uopfyldt behov for stadig at jage nye ure.

Ak ak ak. 1. verdens 'problemer' ;)

Hvordan har dit år set ud? - peterkaa - 12-12-2015

(10-12-2015, 09:42 PM)issing Skrev: Mit år har volumemæssigt ikke haft den helt store tilgang...

Haha, læste det som hår..

Sådan en grey side der, hmm ku' godt.

RE: Hvordan har dit år set ud? - Claus Tukjær - 12-12-2015

(10-12-2015, 02:06 PM)Miwes Skrev: Super ide og godt skrevet  Icon_Up

Jeg tør simpelthen ikke skrive om mit ur år, som med utallige udskiftninger vil få mig sendt af sted til den lukkede iført spændetrøje  Icon_lol

Icon_rul

RE: Hvordan har dit år set ud? - Claus Tukjær - 12-12-2015

Mener jeg startede med disse:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Oris Aquis Depth Gauge
Orient Sat Diver Hvid
Helson Shark Diver Bronze
Helberg CH6 Bronze

Ind/ud:

İmage
İmage
İmage
İmage
Certina DS Action Chronograph
Panerai Submersible 24
Kobold Large Soarway Diver
Tempest Viking II

Slutter måske året med disse:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Breitling Avenger II Seawolf
Helson Shark Diver Brass
Omega Ploprof 1200
Panerai Submersible 243

Men er ikke sikker  Icon_lol

Næste år, måske dette:

İmage

Hvordan har dit år set ud? - bcmb - 13-12-2015

Jeg bøjer mig i støvet for alle disse vilde ure. Der er seriøst nogen af Jer som er på grænsen til en klinisk diagnose :-)