|
Fristet igen..... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Fristet igen..... (/showthread.php?tid=80534) |
Fristet igen..... - ydegaard - 09-11-2015 Tillykke med nyerhvervelsen! Hvilke tanker gjorde du dig i forhold til om det skulle være limited/spectre vs. den "almindelige" udgave? Sent from my iPad using Tapatalk Instagram: @kydegaard Fristet igen..... - KimT - 09-11-2015 Ikke de store overvejelser udover prisforskellen og så er jeg ikke voldsom glad for koblinger mellem ure og andre ting og sager som biler, film m.v. Derudover var der lige dette til rådighed den dag jeg bestemte mig for at jeg ville have et RE: Fristet igen..... - gmt-geek - 10-11-2015 Hej Kim Tillykke med en super fed "Ny klassiker" Jeg kunne også sagtens som dig snuppe en i helguld og på rem og c-spænde ville det være et fantastisk kontor ur! Vi skal vel næsten lige have et billede af originalen - CK2913! vh. Jon
RE: Fristet igen..... - MadsA - 10-11-2015 Citat:Jeg kunne også sagtens som dig snuppe en i helguld og på rem og c-spænde ville det være et fantastisk kontor ur! Icon_blink Det er nok bare mig, der er mærkelig RE: Fristet igen..... - gmt-geek - 10-11-2015 (10-11-2015, 08:39 AM)MadsA Skrev:Citat:Jeg kunne også sagtens som dig snuppe en i helguld og på rem og c-spænde ville det være et fantastisk kontor ur! Icon_blink Der er STOR forskel på om man bærer helguld på lænke eller på rem... Det er 10 gange mere blikfang med lænken..... vh. Jon RE: Fristet igen..... - MadsA - 10-11-2015 For mig er det faktisk dobbelt no-go, når en dykker kommer på læder. Så er det jo slet ikke dykkervenligt Jeg kan godt lide tanken om, at urene bliver lavet til et formål, og der passer guld og læder ikke sammen med dykkere RE: Fristet igen..... - gmt-geek - 10-11-2015 (10-11-2015, 09:18 AM)MadsA Skrev: For mig er det faktisk dobbelt no-go, når en dykker kommer på læder. Så er det jo slet ikke dykkervenligt Ja jo nu mente jeg jo så også guldure generelt men kan godt se her at konteksten var en diver... Om dykker ure går på rem i det hele taget er jo smag og behag - Panerai feks. har jo historisk set ikke lavet andet.... vh. Jon RE: Fristet igen..... - willy - 10-11-2015 The most famous dive watch of all time the Rolex Sub came on a bracelet.Today where all mechanical dive watches are just used as a back up,it does not really matter what the straps or bracelets are made of.Lets face it,we only choose what we think looks good today.In the old days people would look down the nose at a gold dive watch.Today when 99% of divers never even see water,it really does not matter,even if they stick diamonds on them. RE: Fristet igen..... - MadsA - 10-11-2015 Citat:it does not really matter what the straps or bracelets are made For mig gør det. RE: Fristet igen..... - baun - 10-11-2015 (10-11-2015, 10:11 AM)MadsA Skrev:Citat:it does not really matter what the straps or bracelets are made I høj grad også for mig. Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag og om stil. Man kan have en stil hvor tingene matcher - eller man kan dyrke kontraster - eller man kan vælge ting man kan lide, helt uanset om de passer sammen. Jeg har stadig mest lyst til at tingene passer sammen - og at form følger funktion. Når jeg går på jagt, vil jeg gerne bære et ur som er robust, rimelig vandtæt og som har en rem eller lænke, som tåler sved og vand. Det skal også være let at aflæse. Tager jeg til koncert samme aften, bliver uret skiftet til et dress ur - sandsynligvis i guld, hvis tøjet er i varme nuancer. Og sandsynligvis på en læderrem. Jeg mener heller ikke tool-ure skal være i ædelt metal. Er de det alligevel signalerer man klart og tydeligt at det udelukkende er et pynteur - ikke et tool ur. |