|
Kan et ur være en dress-diver ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Kan et ur være en dress-diver ? (/showthread.php?tid=70979) |
Re: Kan et ur være en dress-diver ? - makita - 04-02-2009 Peter jeg tror du har overset at de fleste som mener at diver og smoking matcher, også samtidig mener at der bor en lille Bond i dem. De ville naturligvis komme snorklende ned ad søerne og med et fast og elegant ryk i dykkerdragten deltes den i to og de stod forvandlede i nypresset kjole og hvidt(ekstra gear). Foriøvrigt er der heller ingen der siger, at der ikke kunne være skjult en atombombe i springvandsfontænen, og så er det jo bedre at komme forberedt. Re: Kan et ur være en dress-diver ? - baun - 04-02-2009 peter Skrev:Hej Rigtigt Peter vi bliver nødt til af få afklaret Hvad er et Dresstoolur? Findes det? Hvad karekteriserer det? Hvem bestemmer om det findes? er det simpelthen det ur Colombo (altså ham i fjernsynet) har på når han er på job? Eller betyder det at alle ure der kan bæres på job er tool ure? se næste afsnit af ..... vh baun Re: Kan et ur være en dress-diver ? - TioMalo - 04-02-2009 Citat:Hvad er et Dresstoolur? Nøøøh... det hedder vist "krøllet dresstoolur", lidt ligesom Colombos jakkesæt. Fantastisk overskyet onsdag formiddag ! John Re: Kan et ur være en dress-diver ? - jacob jensen - 04-02-2009 NEJ peter at tage en diver på til dress gør ikke automatisk uret til et dressur. Det er jo lige netop derfor der bliver spurgt om et ur kan være dress-diver det mener jeg godt et ur kan,med 2254eren som et godt eksempel med eller uden bond Men vi er forskellige på dette område også der er helt klart også divere som jeg aldrig ville tage på til dress f.eks en monster Re: Kan et ur være en dress-diver ? - baun - 04-02-2009 Er det kun mig der synes man devaluerer en Diver, når man kalder den er Dress-diver. Er det ikke som at sige: Dette ur er ikke en rigtig dykker - den er "kun" til pynt? Jeg synes at en Rolex sub. er en rigtig dykker - en super dykker. At kande den en Dress-diver lyder i mine øre som et atrap! Dette er ikke en rigtig pistol - det er en legetøjspistol agtigt! vh Baun Re: Kan et ur være en dress-diver ? - jacob jensen - 04-02-2009 Der syntes jeg du tager helt fejl, at en 2254er går lige så fint til dress som den ville gå i the big blue,fortæller bare hvor gennemført den seamaster er. Re: Kan et ur være en dress-diver ? - baun - 04-02-2009 jacob jensen Skrev:Der syntes jeg du tager helt fejl, at en 2254er går lige så fint til dress som ja det forstår jeg godt - jeg synes bare det lyder lidt atrapagtigt at kalde et ur: "Dress-diver" vh Baun Re: Kan et ur være en dress-diver ? - Mads Gjødesen - 04-02-2009 Tror ikke vi bliver enige her drenge Kommer man dykkende til fest i våddragt med tox´en indenunder er det cool nok med diver og smoking /Mads Re: Kan et ur være en dress-diver ? - jacob jensen - 04-02-2009 NU skal vi passe på ikke at blande pærer og æbler sammen.(igen) Der er altså noget af et stykke fra at have f.eks en 2254 som man evt vil bruge til dress og så gå til at have ure til enhver lejlighed,det koster f.eks flere penge. Selvfølgelig er et guld PP mere blæret end en dressdiver som 2254eren men det var jo ikke det der var spørgsmålet vel. At sammenligne de 2 slags ure må også siges at være unfair men enige bliver vi aldrig Re: Kan et ur være en dress-diver ? - Magnum - 04-02-2009 Der er forskel på et dressur, og hvad der kan gå til dress. Branchens definition på et dressur er et tyndere elegant ur, typisk med rem og typisk time-only. Der er masser der kan gå til dress: dykkere, elegante chronografer osv. |