|
Favorit mærke - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Favorit mærke (/showthread.php?tid=69999) |
- Mads Gjødesen - 26-09-2008 MortenKN Skrev:Syntes ikke AP er noget at råbe hurra for designmæssigt....overhovedet. Der et PT et til salg på et andet dansk urforum til 715K.....Jeg ville hellere ha min PAM hvis det kun var for designet.... Det handler jo i sidste ende om hvilket ur der "taler" til én.... Men altså jeg kunne da godt tage en AP til 715K hvis jeg fik den kastet i nakken, men jeg havde solgt den og købt Panerai, IWC og JLC for hele pisset. Smag og behag er heldigvis individuelt. Havde vi samme smag ville vi jo kun se 3-4 mærker repræsenteret. Det ville unægteligt være lidt kedeligt. Jeg kan godt lide AP og designet. Men der hvor AP rykker max. er i forarbejdning og finish. En Royal Oak kasse får de fleste andre kasser til at ligne resultatet af en uheldig metalsløjt time /Mads Ikke religions krig - baun - 26-09-2008 Jeg håber da ikke at en lille debat om forskellige fordele ved forskellige mærker bliver tolket som religionskrig - i religionskrig handler det jo ikke om reelle argumenter - men og tro! Her prøver vi faktisk at argumentere! - og vi kommer også fremad i fælles forståelse. Det er super godt! Jeg elsker når nogen fremhæver et bestemt mærke og nævner dets fortræffeligheder - det er så blot vigtigt at man netop finder det som udemærker det mærke! JLC laver feinsmecker ure med skønne in house værker. Har i historien markeret sig med Memovox, Reverso og andre ikoner. Rolex er verdens mest kendte luksusur - og har i historien især gjort sig bemærket ved at være først med gode automatiske ure samt vandtætte ure. Eterna var i 1948 dem der opfandt den endelige mekanisme til fuld rotor wind - begge veje - stabile ure - samt har lagt grunden til den meget succesfulde værkfabrikation - ETA Büren lancerede i 1954 micro rotoren og gjorde det hermed muligt at cutte en mm ad værk tykkelsen osv. Ros mærkerne for de fortræffeligheder de har - det er god læsning! vh Baun - Seamus_phpbb3_import15747 - 26-09-2008 Jeg har intet favoritmærke, jeg kan ikke ud fra et brand alene vælge, det kommer helt an på uret. Der er masser af Rolex/Omega/Breitling osv. som jeg ikke ville eje uanset hvor godt/spændende et værk de har, simpelthen fordi de æstetisk halter efter. Thomas - jacob jensen - 26-09-2008 Hvis AP har sådan en høj kvalitet/forarbejdening i forhold til alle andre så må det godt nok være flot Har aldrig selv haft et AP i hånden men jeg må nok indrømme at jeg selv skal se det for helt at tro det,jeg mener ligefrem sætte ALT til vægs på kasse kvaliteten. Nu er jeg JLC farvet indrømmet men jeg mener ikke deres kasse står tilbage for så meget andet. Kumme det tænkes mads at du også var lidt AP farvet - Asvarischtsch - 26-09-2008 AP! er helt klart min favorit, og hvorfor så det, altså jeg er hlet klart mest til ders ROO LE. men de laver også utrolig smukke klassiske ure, og at et brand der ligge så højt i herakiet, med alt fra kvalitet, til historie, ka bevare deres brand med to, så forskellige urlinier, er en bedreft i sig selv. der ud over er det uden tvivl det urmærke der tør mest, og er mest innovativ, og det gir jeg meget for. se for eksempel ders nye Singapore F1, (eller carbon concept) der er ikke mange ure i deres klasse der uden vidre laver såddan et materialemiks, og slipper godt fra det. nummer to, må pp, og vc, dele. (så har vi "the big 3" samlet) det er to ure der ikke umidelbart er spicielt innovative, men de har en naturlig udstrålig af godt håndværk, og klasse. hvis der skal være en 3,er, så må den gå til alle de selvstændige urmærker som konstant udvikler det mekanisk ur, til at være mere end det tradisionelle. ure som Urwerk, de Grisogono, Lüstof Philip, MB&f, osv. altså mærker, der med respect, for det gamle håndværk, skaber noget nyt. - Mads Gjødesen - 26-09-2008 Såfremt jeg er AP farvet har det nok en grund Som en af mine kollegaer engang sagde da han fik mit AP RO chrono i hånden: "jeg aner INTET om ure, men det her er dyrt og sindsygt kompliceret at lave med de detaljer". Det er ikke for at nedgøre JLC som jeg absolut mener har et meget højt niveau, men deres designs indeholder ikke samme grad af detaljer der fremhæver et kompliceret stykke finish og forarbejdningsarbejde som RO modellen. /Mads - jacob jensen - 26-09-2008 OK mads håber jeg engang får mulighed for at få et i hånden så jeg kan se om jeg er enig INTET forkert i at være lidt AP farvet mærke - HG - 26-09-2008 Min favorit er HELT sikkert Jaeger-LeCoultre Mærkes lange historie, siden 1833, mængden af værker, store som små og tynde. Leverandør af værker til andre High-End mærker. Innovation er vel et meget passende ord for JLC Ja, jeg kunne sikker blive ved i lang tid med at rose dem. MEN, dermed ikke sagt at jeg er blind for andre mærker: Glashutte Original har sammen med A.Lange & Sohne, som JLC, et af de mest spændende line-up i dag - min mening. Hos disse tre mærker kan jeg lide 90% af alle deres ure og så er værket og kassens kvalitet i TOP. Skulle jeg kun have et ur VC Overseas Chronograph eller JLC Duometre..... Kun et ur så er VC nok det bedste allround ur - i mine øjne. - jacob jensen - 26-09-2008 HG Skrev:Min favorit er HELT sikkert Jaeger-LeCoultre 100% ENIG - Len - 26-09-2008 Jeg har 3 mærker der lige nu er dem jeg er mest lun på. 1. Panerai (der er noget Italiensk historie, men primært fordi designet tiltaler mig, og jeg er stadig glad for det jeg købte i år.. 2. Rolex sub serien fordi der er en ok historie og noget fedt ved det at de er tidsløse og bare kan tålle noget - og så holder de desuden prisen ok... 3. JLC... fordi jeg er blevet betaget over deres historie og lækre in house værker til rimelige priser (brugt). Og så synes jeg specielt godt om Master compressor Memovox modellen. Jeg har været overbevist om at det næste ur jeg skulle have var et Rolex LV, men nu er jeg blevet meget i tvivl for jeg synes JLC Memovox modellen virker SÅ lækker og man kan få en der er et par år gammel til samme pris som en LV .... tænke .. tænke Hans H |