Urdebatten / Urforum
Valg af første ur - Til studievenlige priser? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Valg af første ur - Til studievenlige priser? (/showthread.php?tid=61156)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

Re: Valg af første ur - Til studievenlige priser? - JKB - 17-04-2014

jkjaers Skrev:Fantastisk tråd!

Dejligt at se denne velvilje til at hjælpe. Kunne være jeg skulle oprette en tråd med forslag til mit næste ur Icon_e_wink

Skulle jeg købe et ur i den prisklase ville jeg købe et blåt SUMO. Ved godt man ikke kan købe det nyt for den pris (ved mindre man er heldig det smutter gennem tolden som min kommega for nyligt var)
Med improtmoms koster uret under 3500,-. Det burde kunne findes brugt indenfor rammen.
İmage
Jeg er stadig overrasket over hvor meget ur man får for de penge.

God jagt! husk at poste resultatet.

- Ja jeg skal love for at jeg får hjælp! Icon_razz
Jeg skal nok huske at poste resultatet!

Mvh Jacob.

Re: Valg af første ur - Til studievenlige priser? - Stensbjerg - 17-04-2014

Sumo er for vild value et fedt ur hvor Seiko virkelig viser klassen Og sætter pøplen til vægs,
Uret kommer tit op når der er tråde som denne for mig er det ikke mangel på fantasi uret er bare ikke overgået.

Den samme fornemmelse jeg sidder med når jeg fedter knægtens Shogun,
Det er så sindsygt godt lavet, at det dybest set alt man behøver i et ur. Icon_cool

Re: Valg af første ur - Til studievenlige priser? - bcmb - 17-04-2014

Kan kun være enig, Sumo er et kanon ur. Du får ikke et bedre ur til under 5k efter min mening.

Her er mit eget:

İmage

Uhh, jeg bliver nødt til at gå op og skifte Icon_e_smile

Re: Valg af første ur - Til studievenlige priser? - runzuk - 17-04-2014

İmage
Jeg ville stadig vælge et Deep Blue

Mener at have set det modellen IRL en gang, Personlig mener jeg dog ikke det er nogen match,
imod en diver fra et mærke så stort som Seikos elite dykker ur serie Prospex.

Uden på nogen måde at tale direkte ned om mærket/modellen iøvrigt,
Det handler in the end om smag hvor Deep Blue mere køre " big block" stilen Heldigvis er vi ikke ens. Icon_cool

Re: Valg af første ur - Til studievenlige priser? - Ralle - 17-04-2014

runzuk Skrev:İmage

Enig! Jeg har både en Sumo og fire forskellige Deep Blue, og kvaliteten på mine DB finder jeg et niveau højere end Sumo´s. Sumo er et flot og komfortabelt ur, men kvaliteten kan slet ikke få mig til at falde ned af stolen, i forhold til hvad mange mikromærker præsterer.

Re: Valg af første ur - Til studievenlige priser? - bcmb - 17-04-2014

Ralle Skrev:
runzuk Skrev:İmage

Enig! Jeg har både en Sumo og fire forskellige Deep Blue, og kvaliteten på mine DB finder jeg et niveau højere end Sumo´s. Sumo er et flot og komfortabelt ur, men kvaliteten kan slet ikke få mig til at falde ned af stolen, i forhold til hvad mange mikromærker præsterer.

Har stadig til gode at de et Deep Blue med hænderne, men hvad mener du der er bedre på sådan et ur end Seiko Sumo?

Mener f.eks. ikke at Sumoens kasse kan slås.

Ralle det syntes jeg alligevel er noget af en påstand,
Har du læst hvordan et Prospex ur kommer til verden og hele set uppet omkring disse ure.

Den kan på ingen mådes sammenlignes med måden en Deep Blue laves,
Som ud fra hvad jeg har læst dybest set er som Micro mærker er flest på godt og ondt.

Så jeg vil også meget gerne vide hvor det er at DBeren stikker klart og tydeligt af fra Sumoen,
Og husk nu at vægt ikke er = kvalitet Big blok teorien er altså stadigvæk ikke bevist. Icon_e_wink

Valg af første ur - Til studievenlige priser? - runzuk - 17-04-2014

Big Block? Et Deep Blue er faktisk ikke så stort. Kun 45 mm. Omega's PO er eks større. Vægt på gummirem er under 200 g. Mange mærke kommer over denne vægt.
Keramisk lünette. Lækker kvalitet! En af de bedste jeg har prøvet...
Solidt og præcist urværk = ETA 2824-2
Flot forarbejdet kasse.
Safir glas bedre end hardlex.
Lav pris kontra Seiko.
Limiteret udgave på 2000 stk. Man får noget som ikke alle har eller kan få b
Jeg har ikke haft en Sumo. Men jeg syntes uret er det mest seriøse valg i 2500 kr klassen.

Re: Valg af første ur - Til studievenlige priser? - Ralle - 17-04-2014

Stensbjerg Skrev:Ralle det syntes jeg alligevel er noget af en påstand,
Har du læst hvordan et Prospex ur kommer til verden og hele set uppet omkring disse ure.

Den kan på ingen mådes sammenlignes med måden en Deep Blue laves,
Som ud fra hvad jeg har læst dybest set er som Micro mærker er flest på godt og ondt.

Så jeg vil også meget gerne vide hvor det er at DBeren stikker klart og tydeligt af fra Sumoen,
Og husk nu at vægt ikke er = kvalitet Big blok teorien er altså stadigvæk ikke bevist. Icon_e_wink

Det er jo flintrende ligegyldigt, hvilken fantastisk måde noget kommer til verden på, hvis ikke outputtet er tilfredsstillende Icon_e_wink Som jeg skrev, synes jeg, at Sumo er et fint ur, men det er spinkelt bygget (specielt lænken finder jeg temmeligt "tyndbenet"), og på MIT eksemplar som jeg modtog spritnyt fra Japan, var der en poleringsfejl på det ene horn + et støvkorn eller lignende på indersiden af glasset, hvilket må bunde i manglende kvalitetskontrol, hvilket selvsagt ikke er i orden. Alle de Deep Blue, Helson, Armida, Benarus eller andre mikromærkeure, som jeg har haft i hånden, har hverken haft poleringsfejl, noget på indersiden af glasset eller en så spinkel "kropsbygning", som jeg synes, at Sumo har.
Med hensyn til vægten har jeg slet ikke behov for at forsøge at overbevise nogen om, at "jo tungere, jo bedre", for det er og bliver gudskelov en 100 % subjektiv ting, hvorfor jeg netop også godt kan tillade mig at sige, at en høj vægt betyder meget for MIG.