Urdebatten / Urforum
Er vi for konservative i vores urvalg? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Er vi for konservative i vores urvalg? (/showthread.php?tid=59945)

Sider: 1 2 3 4 5

Re: Er vi for konservative i vores urvalg? - TimeToWatch.dk - 25-09-2013

Der er MANGE ursamlere/folk der ejer en samling ure derude, som ikke deltager på fora. Kunne være sjovt at vide hvor mange faktisk. Desværre er det kun få der har så nørdet en tilgang til området, at de rent faktisk syntes det er sjovt at debattere med ligesindede. Dog støder jeg ikke på mange med mere end +10 ure i samlingen. De fleste har 2-5 stk af dem jeg handler med. Det er de færreste, der vil have mere end +100-200 k bundet i ure uanset indkomst. At man så vælger at binde dem i 20-30 ure til 5-10 k eller 3-4 ure til 50 k er så individuelt!? Jeg ser fortrinsvis det sidste blandt mine kunder.

/Mads

Re: Er vi for konservative i vores urvalg? - JesperC - 27-09-2013

Skide godt emne Mads!

Og ja, vi er alt for konservative - og ja, det er pisse kedeligt!

Jeg startede med at salve over og købe et Rolex DateJust for over 10 siden - siden er det gået hurtigt.

Jeg havde efter de først 5-6 været fordi stort set alt hvad der Hedder Rolex af nyere dato - og flere forskellige reference af samme ur, dernæst hed det (og hedder stadig lidt..) Panerai hvor jeg gætter på at jeg har haft flere end 10 forskellige modeller. Slutteligt har jeg været forbi 4 forskellig AP referencer, et Hublot, et IWC og et Jeager (som jeg savner!)
Og da Omega, Breitling og TagHeuer ikke rigtig tænder mig ikke, løber jeg snart tør for "konservative ur-mærker"

Så ret beset står jeg overfor at skal starte forfra, med Rolex, Panerai o.lign, eller også skal jeg vælge nogle af de ure jeg rent faktisk går og drømmer om - men som også indebærer en vis risiko, i forhold til tab ved videresalg. For ligesom MANGE andre herinde, så sælger jeg ret ofte ure for at prøve noget nyt.

Jeg har længe haft lyst til at prøve noget BlancPain FF eller Hublot Bing Bang ceramic...

Men hvor starter det? Ja, de fleste købere er for konservative - men måske det hjalp hvis man vidste at man kunne sælge igen med et begrænset tab? Og her tænker jeg faktisk på at flere af de kendte online dealere efter min vurdering, er for konservative - og ofte berøringsangste overfor at tage et knapt så populært ur ind - i hvert fald til en ordentlig pris. Og ja, i tænker selvfølgelig minimum investering - for størst mulig profit og omsætningshastighed mv. (Og intet ondt i det)

Hvis jeg må være 100% ærlig, og det må jeg vel, så er der (efter min mening) kun en dealer her i DK, der er til at handle med, og er villig til at minimerer sit profit i hver enkelt handel - derimod handler jeg 9 ud af 10 gange med ham - netop derfor.
Hvis jeg tænker det ind i "min verden", som chef for en el-installationsforretning med knap 100 ansatte, her laver vi daglig aftaler med virksomheder, om samhandel - og ja, vi giver rabat til dem som handel meget og tit hos os.

Sent from my iPad using Tapatalk HD