Urdebatten / Urforum
Deepsea.. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Deepsea.. (/showthread.php?tid=58624)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

Re: Deepsea.. - baun - 26-01-2013

Tillykke med uret og en værdig konkurrent til din ualmindelig flotte PO.

Jeg skal undlade at gætte på en vinder, men blot konstatere at jeg mener det er en seriøs og fin måde at teste ure på.

Før man rigtigt kan bedømme et ur bør det bæres - mindst 14 dage og gerne mere. Der er så mange detaljer der gør om man foretrækker det ene frem for det andet.

Spændende at følge din vandring gennem forskellige ure og mærker. Godt at udfordre ens egen smag lidt.

VH Baun

Re: Deepsea.. - Stensbjerg - 26-01-2013

Håber du ender med DSeren,
selv uden at have set det på din arm IRL vil jeg mene det er et match made in heaven. Icon_e_wink

At jeg så også ser det som et meget bedre ur,
samt min manglende passion for PO modellerne spiller helt sikkert også ind.

Re: Deepsea.. - lavall - 28-01-2013

For mit vedkommende var der ingen tvivl - overhovedet - da jeg første gang prøvede at dreje på lunetten.
Selv startede min interesse for denne urverden med fasinationen af den nye PO i 45mm. Ved et tilfælde fik jeg mulighed for at se og prøve dem samtidigt. Ingen tvivl om at PO'en er et lækkert ur, men jeg kan slet ikke forstå, at der kan være tvivl om hvilket ur, du synes er bedst.

DS'eren er på et helt andet niveau end PO'en. Glasbagsiden er en cool gimmick, men der er netop en gimmick, og den er Rolex ikke hoppet på.
I min verden hører der ikke en glasplade til på et seriøst dykkerur. Her er Rolex langt mere stringent i deres opbygning af Ds'eren - onde mennesker vil sige konservative.

PO'en er et lækkert ur, som jeg selv godt kunne tænke mig. Jeg vil bare ikke vælge det fremfor mit DS, kvaliteten er lagt på forskellige områder for de to ure, og dermed er der også forskelligheder i det segment, de hver især henvender sig til.

Re: Deepsea.. - Claus Tukjær - 28-01-2013

Enig i glasbagkassen, men værket i Planet Ocean er da noget finere end SDDS, så at se Rolex'en som det klare valg, er vist kun klart for Rolex elskerne Icon_e_biggrin1

Lidt som at sammenligne pærer og bananer, da Planet Ocean er en chronograph.

Behold dem begge. De er et godt match Icon_e_wink

Re: Deepsea.. - baun - 28-01-2013

Claus Tukjær Skrev:Enig i glasbagkassen, men værket i Planet Ocean er da noget finere end SDDS, så at se Rolex'en som det klare valg, er vist kun klart for Rolex elskerne Icon_e_biggrin1

Og der er jo mange versioner af PO.... så man kan ikke skære over en kam. her sammenlignes med toppen af PO og et Rolex DS. Hvad er egentlig katalogpriserne på de 2 ure?

vh baun

Re: Deepsea.. - gmt-geek - 28-01-2013

Hey Kenneth

Jeg har jo selv den nye PO cal. 8500 - dvs. non chrono....

Super fedt ur synes jeg selvom jeg ikke lige har fået gået med den endnu! :-)

DS'eren er også super fed - dog har jeg ALTID haft svært ved at finde pris forskellen retfædig ml. DS og den alm. sub....
Ja den er 3mm større og alt det der, men så er vi vel også ved vejs ende med den reelle forskel....

Men Rolex og enhver form for retfærdig er jo i hvert fald HELT dødt med de nye service priser de har lanceret....

Bortset fra ovenstående så ved dem der kender mig at jeg er MEGA Rolex fan trods alt og jeg har jo også nogle stykker af slagsen.....! :-)

Jeg hører også til dem der synes du skal holde dem begge!

Vh. Jon

Re: Deepsea.. - hr.holm - 28-01-2013

baun Skrev:
Claus Tukjær Skrev:Enig i glasbagkassen, men værket i Planet Ocean er da noget finere end SDDS, så at se Rolex'en som det klare valg, er vist kun klart for Rolex elskerne Icon_e_biggrin1

Og der er jo mange versioner af PO.... så man kan ikke skære over en kam. her sammenlignes med toppen af PO og et Rolex DS. Hvad er egentlig katalogpriserne på de 2 ure?

vh baun

Deepsea koster 76.000 kr Planet ocean 61.800 kr.

mvh hr.holm

Re: Deepsea.. - hr.holm - 28-01-2013

ja vi er vel alle lidt farvede ang mærke..... jeg skal kun beholde et af dem.... Icon_e_wink

mv hr.holm

Re: Deepsea.. - norge - 30-01-2013

Kunne man forestille sig at der kommer et par billeder hvor man ser begge vidunderne samtidigt !

Re: Deepsea.. - stenstrupigen - 30-01-2013

Hr. Holm.

Det er der vidst kun dette ur
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=dhcaaqD8aBA" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=dhcaaqD8aBA[/url]
der koster 61.500 kr.
Det er i rent tinanium.

VH
Nicholas