|
Mindre dykkerur søges - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Mindre dykkerur søges (/showthread.php?tid=81093) |
RE: Mindre dykkerur søges - Manson - 04-04-2016 (04-04-2016, 08:59 PM)KimT Skrev: Mht. størrelsen på det ur du er ude efter, så føles Sumo lidt mindre på armen, end målene giver udtryk for. Når det så er sagt, så skriver du at dit håndled er 16cm hvilket er 3cm mindre end mit og jeg synes Sumo er et stort ur på min arm. Jeg kan ikke huske om du havde prøvet et SKX007 på armen men hvis du har, hvad synes du så om størrelsen på det (på din arm)? Jeg har ikke prøvet skx007 endnu, så det kan jeg desværre ikke sammenligne med. Men dette ur er selvfølgelig noget mindre end Sumo? Mindre dykkerur søges - KimT - 04-04-2016 Sumo på 19cm håndled ![]() Et 40mm ur på samme arm som reference
RE: Mindre dykkerur søges - Manson - 04-04-2016 (04-04-2016, 09:06 PM)KimT Skrev: Sumo på 19cm håndled Jeg er måske helt galt på den, men jeg synes faktisk Rolex uret ser lidt for småt ud. I mine øjne klæder Sumo-uret bedre din arm. RE: Mindre dykkerur søges - KimT - 04-04-2016 Det er ikke at være gal på den, men et spørgsmål om smag RE: Mindre dykkerur søges - Manson - 04-04-2016 (04-04-2016, 09:14 PM)KimT Skrev: Det er ikke at være gal på den, men et spørgsmål om smag Men Rolex-uret er LÆKKERT!!! :) Mindre dykkerur søges - KimT - 04-04-2016 Lige et par billeder mere om emnet størrelse. 36mm på min arm (love it) ![]() 40mm på min arm (love it) ![]() 44mm på min arm (for stort til min smag) ![]() For at komme tilbage til din problemstilling, så tror jeg det bedste du kan gøre, er at få prøvet en del forskellige ure på armen inden du handler. En god ting vil f.eks. være at deltage i et GTG (GetToGether) hvor man gerne kan prøve at mellem himmel og jord RE: Mindre dykkerur søges - pbr - 04-04-2016 Ja, OK ! 16 cm er ikke så meget - mit håndled er 20 cm, så der er jo nok lidt forskel ! Her er et wristshot af Sumo på mit håndled !
RE: Mindre dykkerur søges - Stensbjerg - 04-04-2016 Manson: i alt fredsommelighed er det så ikke på tid at købe bamsen ? 3k er pænt fra dit max og en Sumo til den pris forbløder du ikke på. Nogle gange skal man bare ignorere den sidste tvivl. RE: Mindre dykkerur søges - Manson - 04-04-2016 (04-04-2016, 09:18 PM)KimT Skrev: Lige et par billeder mere om emnet størrelse. Jeg fornemmer, at du har rigtig meget ekspertise indenfor dette område. Derfor vil jeg gerne høre din mening om, hvad jeg bør kigge efter. Altså hvilke ure? Du kender cirka min smag, hvis jeg kan lide Sumo og skx007. Håber du kan komme med nogle gode bud, som vil passe mit smalle håndled :) (04-04-2016, 09:31 PM)Stensbjerg Skrev: Manson: i alt fredsommelighed er det så ikke på tid at købe bamsen ? Som du selv skriver; Bamsen. Jeg er bange for at Bamsen bliver for voldsomt omkring mit smalle håndled. Men ja, jeg kan selvfølgelig sagtens købe uret, og sælge det, hvis det ikke passer mit håndled. :) Alle andre er selvfølgelig også meget velkomne til at komme med bud :) RE: Mindre dykkerur søges - KimT - 04-04-2016 (04-04-2016, 09:35 PM)Manson Skrev: Jeg fornemmer, at du har rigtig meget ekspertise indenfor dette område. Jeg har på ingen måde mere ekspertise end de fleste andre herinde - bare en mening (som i øvrigt tit ændrer sig) Der er jo mange muligheder, men som nævnt er mit bedste råd at prøve at få skudt dig ind på størrelse og type først. Typen har du styr på (dykker) men jeg tror du skal tage ud og prøve forskelige ure i forskellige størrelser og ud fra dette prøve at danne dig et cirka billede af størrelsen du ønsker. Mit gæt er omkring 40mm som f.eks SKX007 baseret på størrelsen af dit håndled og tidligere udtalelser. Men ud og prøv dig frem til at starte med..... Og husk at nyde det - jagten er en stor del af fornøjelsen |