|
Service. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Service. (/showthread.php?tid=77515) |
Re: Service. - willy - 30-07-2012 It might be a good idea if a few more top brands started to build watches , that are more service friendly . Just a Thought . Willy Re: Service. - hannover_dk - 30-07-2012 Jette Skrev:Dog ikke, men de 3900 er et serviceeftersyn jf. servicebog og dermed forhandlerens garantiforpligtelse, og indsatsen varierer selvfølgelig alt efter antal km.Jo da, ved et rigtigt service skilles uret helt, renses og samles med korrekt smøring. Er der slidte dele skiftes de. Det gør skam selv minemvintageurmagere. Ved ad service vil der være korrekt polering med, og ja selv visere vil ofte være med i skifte De fine mærker har ofte specialværktøj, men er det uden komplikationer, synes jeg også 15-20.000 er ret dyrt. Rolex fuldservice hos ex Klarlund til 3.500 som beskrevet, finder jeg ikke spor mystisk Venlig hilsen Re: Service. - hannover_dk - 30-07-2012 ThorUp Skrev:Netop det med antal år mellem service eftersyn har jeg spekuleret en del over. Der skrives oftest om 4-6 år, men jeg har da hørt med et halvt øre, at visse ældre Omega modeller (blot for eksemplets skyld) har tikket smertefrit i både 10 og 15 år mellem eftersynene. Er der en rød tråd her, eller er det tilfældigt? Er det i virkeligheden producenterne/urmageren som "synes" det ville være dejligt at udføre service på en kundes ur med kun 4-6 års mellemrum, uden at det er højest nødvendigt? Her postulerer jeg naturligvis blot noget, uden at have beviser for detFinet forarbejdede værker med tynde plader og tandhjul som i eksklusive patek ure f.eks, ville jeg ikke chance på i 20 år, helt som en fuldblods Ferrari brugt hver dag, heller ikke bør springe et service over Jo enklere og ofte billigere et ur er, jo bedre klarer det sig generelt med at gå langt mellem service Et Rolex værk er generelt også en arbejdshest og vil ofte kunne klare 10 år mellem service, men er man uheldig, KAN det betyde at der skal skiftes dele Taler vintage omega kaliber 5xx og så tilmed et ur der bare er på som skifteur eller tilsvarende eterna, så har jeg ure der har været uden service i 30 år, og opfører sig perfekt når de er i brug. Samme med elprimero fra Zenith der som hurtigsvinger må forventes at ha mere krav til service. Jeg bruger måske mine 14 dage om året, så de kommer også til at leve mindst 10-15 år mellem service Re: Service. - khbk - 30-07-2012 Da jeg købte mit Rolex Datejust i 1986 var det overhovedet ikke i mine tanker at der var noget der hed service. Jeg var så naiv eller blot uvidende, at jeg troede, at et ur gik til det ikke gik mere, og så kunne man vel få det repareret (der står jo PERPETUAL på urskiven!). Den tro havde jeg i 20 år, og uret vidste heller ikke bedre, da det bare gik! Så læste jeg nogle gruopvækkende beretninger om lejer der gik tørre og hvad deraf kunne følge, og jeg turde ikke andet, end at få lavet service hos den lokale Rolex-mekaniker. Der blev skiftet: fjederhus komplet, fjeder, kronerør, krone, glas (plastic), bagkassepakning og remstifter og alt blev afskilt, renset, samlet og smurt. Det tog ganske få dage, og kostede kr. 2175,- og som jeg bad om, fik jeg de udskiftede dele med i en lille pose! Uret går stadig fremragende og egentlig synes jeg at prisen var ok! Men jeg kunne på en måde godt tænke mig at have lavet experimentet med bare at lade uret gå, og se hvad der var sket! Da jeg købte uret - forøvrigt hos Klarlund - var der ikke noget om service, og de fik ikke mit navn og adresse, så man kunne have fået en påmindelse om at det var ved at være tid til service. Får ejere af rigtigt fine og (over)komplicerede ure (sådan nogen, som egentlig burde sættes i stå i længere perioder, så de ikke bliver for slidte så hurtigt!) en hilsen, når det er ved at være tid til service? Eller har nogen en serviceindikator? Eller ville det være for "kompliceret"? |