|
Paypal igen igen - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Paypal igen igen (/showthread.php?tid=74707) |
Re: Paypal igen igen - Hans Jørgen - 25-09-2010 Så vil jeg bidrage med en rigtig hændelse... fra købers side... Jeg betaler de fleste ure hvor jeg ikke kender sælger, med paypal. Det gør jeg for at sikre mig. Jeg køber mange ure på nettet, idet det ikke altid er mig muligt at finde hvad jeg ønsker i DK/D Jeg købte i juni 2010 en Rolex 5513 fra 1972. Uret var averteret på Chrono24. Uret var i fin stand (dvs de billeder jeg kunne se/modtog). Uret ankom til Danmark, men blev opsnappet af tolden, der sendte det videre til Budde&Schou til varemærke afdelingen...der så sendte det til KLARLUND. Da havde vi så en længere uoverensstemmelse, idet jeg aldrig har haft uret i hånden, men ihvertfald kunne se at urværket var det rigtige 1520. Det Klarlund kom frem til var at kassen var fra et Tudor, og dermed et frankenwatch. Dvs 5513 og serienummer åbenbart var falsk. Rolex beslaglægger dermed uret og destruerer det. Efter at have kørt en "dispute" med sælger på PayPal, der lige pludseligt ikke kendte mig mere... ophøjede jeg den til en "claim" og har nu fået pengene tilbage. Men det var KUN fordi der var penge på kontoen/kreditkortet.. Paypal kan kun lade transaktionen gå tilbage HVIS der kan bevises at uret ikke er leveret. Det tjekker de. At uret som i mit tilfælde ikke var det som jeg havde købt ville en udelukkende PayPal transaktion ikke sikre. Hvis man køber via eBay og betaler med PayPal er man også sikret for et evt fake ure. (Dette efter flere telefon samtaler med payPal) Nå pengene er retur og et nyt ur bestil Re: Paypal igen igen - blue - 25-09-2010 Magnum Skrev:Det du råder mig til, kan jeg kun råde dig til. Tag og læs afgørelsen ordentligt. Magnum Skrev:Kunden havde en kassekredit hos paypal som blev benyttet ved købet, hvilket gør denne sag anderledes end de fleste danske paypal brugere, da de fleste ikke har en kassekredit.Nej, han havde en kassekredit hos Nordea. Magnum Skrev:Hvis man ikke har noget på kontoen, og ikke har en kassekredit, så trækker paypal pengene direkte på dit visa, og du kan derved klage og få pengene tilbage.Ja, man kan klage til Paypal - ikke til banken... Magnum Skrev:Det er ret tydeligt du ikke er vant til at bruge paypal på alle de forskellige måder man kan.Det er lidt morsomt, at du kan udtale dig om mine erfaringer med Paypal! Men det giver selvfølgelig lidt mening i forhold til dine øvrige svar... Magnum Skrev:Denne indsætten og trækken penge er det der er hele forskellen. Ved ikke at have kassekrediten, så har du ikke denne indsætte/trækken på din paypal konto, din betaling fremgår som en almindelig betaling, og er derved ikke e-penge.Det er her, du går galt i byen - der sker nemlig altid denne indsætten/trækken på kontoen. Lad os tage nogle citater fra dommen: "Klageren er kunde hos indklagede, hvor han har en kassekredit med et tilknyttet VISA/Dankort. Klageren benyttede kortet til køb af virtuelle genstande til brug i spillet. Sælgeren var et internetfirma, som ikke direkte kunne modtage betaling med VISA/Dankort, hvorfor betalinger til sælger skulle ske via PayPal." ”Han købte ydelserne på sælgers hjemmeside og brugte sit VISA-kort som betalingsmiddel. Beløbene blev hævet på hans konto og efterfølgende indsat og hævet umiddelbart efter hos PayPal, hvorved betalingerne var fuldført til sælger.” ”I VISA-systemet er PayPal registreret som en forretning på samme måde som en bagerforretning eller andre forretninger. PayPal driver forretning med udstedelse af e-penge og har andre bierhverv. PayPal er ikke videreformidler af VISA-betalinger. VISA godkender de forretningspartnere, som har ret til at være ”payment service providere”, dvs. videreformidlere af VISA-betalingerne, og PayPal er ikke godkendt som en sådan.” ”Betalingen kunne alene ske med VISA via PayPal.” ”Endvidere var transaktionerne sket via PayPal, der som udsteder af e-penge, modtager betalingskortpenge, erstatter disse med e-penge og videresender e-pengene på Internettet som betalingsmiddel. ” ”I nærværende sag sendte Nordea indsigelsen videre til PBS for at finde ud af, om Nordea havde foretaget en korrekt vurdering. PBS bekræftede efterfølgende, at der var tale om en PayPal-transaktion, og at der derfor ikke var grundlag for en tilbagebetaling til kunden. Begrundelsen var, at der ikke var tale om misbrug eller leveringsmangler fra PayPal, men leveringsmangler fra sælgeren af de virtuelle ydelser.” ”De købte ydelser i form af e-penge er blevet leveret til Søren Vestergaard ved kreditering på hans e-penge konto hos PayPal. Søren Vestergaard har disponeret over de købte ydelser ved at anvende de af PayPal leverede e-penge til køb af virtuelle ydelser hos ownyourgame brug i internetspillet Eve Online. Ved disse køb er købesummerne blevet debiteret Søren Vestergaards e-penge konto hos PayPal. De ydelser, som Søren Vestergaard har købt med VISA/Dankortet, er leveret. ” "Der er ikke belæg for at antage, at PayPal har videreformidlet en betaling fra VISAs betalingssystem til ownyourgame. Hverken Nordea, PBS eller VISA som kortorganisation har aftale med PayPal om videreformidling." "Det forhold, at Søren Vestergaard har disponeret over de af PayPal leverede e-penge umiddelbart efter eller samtidig med købet af e-pengene, fratager ikke PayPals betalingssystem karakter af et andet og selvstændigt betalingssystem i forhold til VISAs betalingssystem." Magnum Skrev:Det var så det sidste jeg gad skrive om paypal i denne omgang, god weekend til alleGod weekend Re: Paypal igen igen - dwndler - 25-09-2010 Citat:Paypal kan kun lade transaktionen gå tilbage HVIS der kan bevises at uret ikke er leveret. Det tjekker de. Dette har jeg også oplevet og det var en Longines, som havde en Omega bagkasse. Jeg klagede til Paypal med det samme og undrede mig over, at sælgerene ventede med at sende uret indil han fik overført penge fra Paypal til sin egen konto, modsat skik i alle ebay handler, at varen sælges, når paypal overførsel er godkendt. Min klage var "not as described" og jeg var næsten 100% sikker, at den er hjemme, da jeg havde par gange før nogle "item not received" klager og fik medhold. Paypal var denne gang på sælgeners side, da han sendte uret rekommanderet og jeg skrev under selvfølgelig ved modtagelsen. Havde det værete en ebay eller tradera eller andet firma som Paypal er godkendt til, så vil jeg sikkert havde fået ret, men da det var privat handel, så er det kun interesseret i, om varen er modtaget. Så pas på, når I laver handler udenfor ebay, sorg for billeder og info af alle detaljer. |