Urdebatten / Urforum
mechanical watches whats the point? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: mechanical watches whats the point? (/showthread.php?tid=73418)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8

Re: mechanical watches whats the point? - baun - 11-02-2010

hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:vi betaler alle mange penge for brand, image osv. når vi køber luksusure, så vi bliver alle snydt - eller ingen af os bliver snydt. Bare vi får det vi vil have.
vh baun
Ja så vælger jeg versionen med at ingen af os bliver snydt - ellers er alle der køber noget lækkert og lidt dyrt og god kunst i den grad snydt - og det er jeg jo ikke med på Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
vh

Og jeg må indrømme at jeg faktisk føler at der er en hel del "Kejserens nye klæder" over os, når vi køber dyre og fine ure, tøj, møbler osv.

Men som sagt, sjovt og herligt er det jo!

vh Baun

Re: mechanical watches whats the point? - willy - 11-02-2010

I think we all have to remember that everything is open to debate.When i was 8 years old i recieved a timex for my birthday.I thought this to be the best watch in the world,and for me it was.The more you learn ,the more critical you become.I do not wish to take anyones dreams or fantasy away from them.But we cannot put our heads in the sand.Every thing in this world changes also watches.Brands that were good yesterday can become rubbish today.I for one,do not accept or like the fairy storys that certain brands are telling me.I ask what is wrong with telling the truth? This kind of moral is a fucking disease,and i do not like it. Willy

Re: mechanical watches whats the point? - baun - 11-02-2010

willy Skrev:I think we all have to remember that everything is open to debate.When i was 8 years old i recieved a timex for my birthday.I thought this to be the best watch in the world,and for me it was.The more you learn ,the more critical you become.I do not wish to take anyones dreams or fantasy away from them.But we cannot put our heads in the sand.Every thing in this world changes also watches.Brands that were good yesterday can become rubbish today.I for one,do not accept or like the fairy storys that certain brands are telling me.I ask what is wrong with telling the truth? This kind of moral is a fucking disease,and i do not like it. Willy

Der er for så vidt intet galt i at fortælle sandheden.... hvis man altså kender den.

Og når det handler om ure - smag og behag, følelser og præferencer, vil jeg også godt stille spørgsmål ved om der findes nogen sandhed i ordets egentlige betydning.

Der findes min sandhed og din sandhed, men det er nu ikke helt det samme.

vh Baun

Re: mechanical watches whats the point? - jacob jensen - 11-02-2010

Baun mon ikke willy mener den historie de forskellige mærker "prøver" at binde på deres
mærke for at vi skal blive bløde i knæene og betale hvad de forlanger,der kan man måske
fra tid til anden fange dem i en lille løgn.

Hvad dig og willy så vælger at tro på er jo en lidt anden historie,men i har jo nok et lille
forskel når det kommer til Omega Icon_e_wink

Jeg er personlig blevet mere kræsen jo mere jeg har sat mig ind i urverden som
willy (for mig) ganske rigtig er inde på.

Jeg kan sagtens kigge på billigere ure men suget i maven er altså væk og jeg tror
mange andre herinde har det på samme måde.

Dette er bla. noget jeg er meget opmærksom på hvis bekendte kommer og viser mig deres ur og vil høre hvad jeg syntes,der gå jeg altid efter at være ærlig men stadigvæk ikke sådan
så deres glæde bliver ødelagt.

Re: mechanical watches whats the point? - baun - 12-02-2010

Jeg mener som sagt at der er en hel del "Kejserens nye klæder" også når det handler om ure.

Experterne siger at dette brand er super - og dette gentages så af alle der læser 2-6 fora rundt omkring.

Det samme sker den anden vej rundt "Dette brand er ikke så super" - og det gentages mange steder.

Hvem er disse experter? Hvad ved de? - og hvad har de bare hørt andre sige så ofte "at det må passe".

Jeg har ikke noget imod at gå lidt imod strømmen. Breitling har deres særlige design og kvaliteten på deres ure er ok ifht. pris. Det samme gælder TH og andre mærker. Men de er blevet "De seriøse ur nørders" foretrukne prügel knabe.

Andre mærker er så "De seriøse ur nørders" foretrukne mærker - og de kan så nærmest gå på vandet!

vh Baun

Re: mechanical watches whats the point? - willy - 12-02-2010

Baun Skrev:Jeg mener som sagt at der er en hel del "Kejserens nye klæder" også når det handler om ure.

Experterne siger at dette brand er super - og dette gentages så af alle der læser 2-6 fora rundt omkring.

Det samme sker den anden vej rundt "Dette brand er ikke så super" - og det gentages mange steder.

Hvem er disse experter? Hvad ved de? - og hvad har de bare hørt andre sige så ofte "at det må passe".

Jeg har ikke noget imod at gå lidt imod strømmen. Breitling har deres særlige design og kvaliteten på deres ure er ok ifht. pris. Det samme gælder TH og andre mærker. Men de er blevet "De seriøse ur nørders" foretrukne prügel knabe.

Andre mærker er så "De seriøse ur nørders" foretrukne mærker - og de kan så nærmest gå på vandet!

vh Baun
Citat:
Hi baun.I do not consider myself an expert.But their are experts and watchmakers on the net.These people are not in the pockets of watch companys.They take watches apart ,and tell the truth about what is inside them.I know you love Omega,they have been a great brand.But if you see what is happening to them today,it is sad.I think you can see it in the used price of Brietling and omega.If you buy a new one,you have lost nearly half of the money,when you walk out of the shop.You can fool the public,but not the dealers.I saw a omega for sale this week.The seller said it was limited edition of 5.000 only.That is not limited,And any one who pays the price he asked for this watch is a fool.I saw the same watch for sale in germany at twenty different dealers for the half.The truth is that compared to say Rolex.Omega and brietling are a good way to lose money fast. Willy

Jeg må sige jeg er overrasket!

Jeg er bestemt ikke expert, men jeg har faktisk det indtryk at Omega er almindelig annerkendt for god sammenhæng mellem kvalitet og pris.

Jeg er også af den opfattelse at der stort set kun er Rolex som holder bedre brugtpriser end Omega - og det skyldes efter min mening mere en meget stærk retail kontrol sammen med et meget stærkt brand, mere end en formidabel kvalitet.

Men igen sidder vi blot og refererer til hvad experterne siger - og du kan sikker finde mange kilder der understøtter dine udsagn - og jeg kunne finde experter der understøtter mine, hvis jeg gad.

vh Baun

Re: mechanical watches whats the point? - willy - 12-02-2010

Baun Skrev:Jeg må sige jeg er overrasket!

Jeg er bestemt ikke expert, men jeg har faktisk det indtryk at Omega er almindelig annerkendt for god sammenhæng mellem kvalitet og pris.

Jeg er også af den opfattelse at der stort set kun er Rolex som holder bedre brugtpriser end Omega - og det skyldes efter min mening mere en meget stærk retail kontrol sammen med et meget stærkt brand, mere end en formidabel kvalitet.

Men igen sidder vi blot og refererer til hvad experterne siger - og du kan sikker finde mange kilder der understøtter dine udsagn - og jeg kunne finde experter der understøtter mine, hvis jeg gad.

vh Baun
Citat:
Okay Baun i agree.I think Omega do make some models where price and quality is good.I just think they made a big mistake in trying to go up market ,to challange other brands.I hope you do not misunderstand me,i have a lot of respect for the brand omega.You always got value for money when you bought a omega.Today that is not so true.Just my opinion. Icon_e_smile Willy

Jeg vil godt gentage hvad jeg ofte har sagt tidligere.

Jo mere du giver for et ur - jo mere betaler du for ting som image, brand.

De som ejer et stærk brand tager sig selvfølgelig betalt for det. Ellers ville de jo være ubegavede.

Brand og image er efter min mening i høj grad "kejserens nye klæder" - man betaler bunkevis af kroner for at mange siger: Ihhhh - og Ohhhhh og Super - osv.

Det er også helt ok - men at bilde sig andet ind er selvbedrag.

Men som sagt jeg er selv med på vognen og har det herligt med det.

vh Baun

Re: mechanical watches whats the point? - hannover_dk - 13-02-2010

willy Skrev:.But if you see what is happening to them today,it is sad.I think you can see it in the used price of Brietling and omega.If you buy a new one,you have lost nearly half of the money,when you walk out of the shop.You can fool the public,but not the dealers.I saw a omega for sale this week.The seller said it was limited edition of 5.000 only.That is not limited,And any one who pays the price he asked for this watch is a fool.I saw the same watch for sale in germany at twenty different dealers for the half.The truth is that compared to say Rolex.Omega and brietling are a good way to lose money fast. Willy
I do not 100% agree. Omega still keeps for new watches - co-axial and PO and other Seamasters as example - reasonable second price, if you take e.g. Ebay where you have a LOT of sales, which is needed to prove a price-point. Not as good as Rolex I agree - but still better than e.g. Breitling and Tag Heuer.

Anyway - if/when Omega AND Breitling and Tag Heuer lose money quickly - and surely many watches do, then it is just to say, that as second hand watches, they are probably - after that write down - every little bit as good a deal as a Rolex Icon_e_smile

br